Livredd kjærring kvitter seg med stærene

Forhåpentligvis! Jeg ble jaffal operert i dag morges. Så nå er det bare å krysse fingrene og håpe at det gikk greit. Jeg grudde meg noe sykt! Mest fordi jeg var redd for at jeg ikke klarte å ligge stille nok, slik at legen skulle snitte litt feil. Og så måtte jeg jo google litt for ei ukes tid siden, for å se om jeg kunne finne noe om en slik operasjon, og da dukket det jo opp en hel film! Det var ikke så lurt!

Det var ikke så vondt egentlig. Mest ubehagelig. Og litt skremmende. Jeg lå stiv som en stokk og forsøkte å se inn i lyset som jeg skulle. Merkelig nok klarte jeg det. Og alt har visst gått som de forventet. Men så ligger jo det der litt i bakhodet da, at hver eneste gang jeg har latt noen kutte i meg, enten det er her eller der, så oppstår det komplikasjoner etterpå. Men kanskje dette er den ganga det ikke skal skje noe galt? Håper det … og så håper jeg selvsagt at synet på det venstre øyet er bedre enn det var når det stabiliserer seg litt her.

Øyedråper må jeg holde på med i fire uker fremover. Og de var drittdyre! Ikke gikk det an å få de på blå resept heller. Det er faktisk ganske dyrt å feile noe og trenge medisiner i dette landet også, selv om vi har alle disse fantastisk gode ordningene. Og nå har jeg fått frikort allerede, men det hjelper jo ikke for alt. Til og med Vimovoen jeg går på daglig må betales fullt ut. Fordi jeg har fibro og ikke leddgikt eller slike ting. Snakk om å forskjellsbehandle folk!

Men nå skal jeg altså gå rundt med denne koppen på øyet til i morra. Pluss hver natt frem til etterkontrollen til tirsdag. Jepp! Ingen sminke på heller, og da mente de visst ikke bare mascara. Men alt av sminke. Og vi skal både i konfirmasjon og i bursdag til helga, så som du skjønner så har jeg mye å se frem til. Ikke det at jeg sminker meg så ekstremt mye til vanlig, men når vi skal noe spesielt så slenger jeg på litt her og der, og eyeliner og mascara går jeg aldri uten.

Og ikke nok med det … til fredag begynner jeg på Stamina! Etter å ha mast og mast i tre måneder så fant de plutselig en dato til meg. Og da hasta det noe innmari. Fikk telefon på fredag og skulle egentlig ha vært der i dag. Men det gikk jo ikke. Så da ble det utsatt tre dager. Vi som hadde planlagt to langhelger på hytta nå. Drømmemannen har til og med tatt ferie de to kommende fredagene. Men der gikk den planen i vasken. Det at jeg ikke skal trene eller løfte tungt med det første var visst ingen hindring det heller. Er man nav-snylter så må en jo bare hoppe når de sier hopp!

Håper du har hatt en fin start på uka. 🙂 Her er himmelen blå og fuglene synger, hagen ser ut som ei slagmark og jeg har 11 tulipaner spredd litt utover på et mål tomt. Ikke noe å rope hurra for akkurat, men sånn blir det vel når en ikke har stelt noe særlig der ute på tre års tid. Eller har en haug med penger som kan brukes på sommerblomster, som før i tia. Til bursdagen min ønsker jeg meg gavekort på Plantasjen, og gjerne en gartner!

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Det er ikke bare, bare å bikke over 50! Håper det bedrer seg kjapt! Tungvint å hoppe rundt på et bein! 😉

    2. foten er jo vonde om jeg går mye eller trakker litt over,har lurt meg til å gå litt i hjemmet uten krykker i to dager,men jeg har igrunnen ikke lov å belaste den før jeg har vært hos legen på tirsdag,da fjernes bandasjen og forhåpentligvis stingene og da håper jeg att det har gross fint og blir mindre vondt uten det som nå trykker mot opperasjonsåret

    3. annebe: Foreløpig ser resultatet veldig greit ut! Såpass at jeg skulle ønske de ville ta det andre øyet også. Men måtte vente et halvt års tid for å se hvordan det utvikla seg. Var visst ikke så ille på den siden. Men nå merker jeg at det opererte er mye bedre enn det som egentlig var bra nok.

    4. fruensvilje.blogg .no: Håper det gikk greit med operasjonen din. 🙂 Her går det fint med øyet, og synet er betraktelig bedre enn det var.

    5. Jeg krysser fingrene for at alt går bra med deg etter øyeoperasjonen. Synes det høres skummelt ut å være våken under operasjonen. Helsen din er viktigere enn å se nysminket ut i bursdag og konfirmasjon men jeg skjønner jo at du gjerne ville hatt muligheten til sminke akkurat da. God bedring 🙂

    6. en opperasjon er en opperasjon men det går nok bra :=) jeg skal under kniven i morgentidlig,jeg har en fot som skal oppererast,så blir det noen uker med krykker på meg etterpå :=)gruer bittelitt jeg også kan ikke nekte for det

    7. Håper du blir fin i øynene nå, selv om jeg skjønner det er litt kjedelig å gå sminkeløs på konf og sånt. Du får kjøpe deg en lilla parykk, som jeg har, så blir det hvertfall litt farger …He-he.. Neida, du finner nok en fin løsning 🙂

    8. Hadde nok grua meg litt jeg også..men fint når det er overstått. Håper resultatet blir bra :)) Ingen kan vel si du må trene om du ikke skal det etter opperasjonen..hm ..
      Du blir nok fin nok uten sminke også ..så håper selskapa blir hyggelige tross det ..også håper jeg du får en gartner på gebursdagen din..hehe.. God ønsker til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg