Labbetur langs Grimsbekken

Hei, hei. Her kommer litt bilder fra en helt vanlig liten torsdagstur i nærområdet. Klemt inn mellom alle reisebrevene fra Tenerife. Vi tok en tur langs Grimsbekken, Jonas og jeg, og siden vi gikk hjemmefra ble det vel fem kilometer.

Jeg er ikke helt i form for tia. Sliter litt med det meste. Men forsøker å fortrenge det, og gjøre noe likevel. Vet ikke helt om dette er lurt eller ei. Sannsynligvis ikke. Men jeg blir så deprimert av å ikke gjøre en dritt, se på hyblekaninene som vokser seg kjempedigre for eksempel … så da har jeg kommet frem til at det er bedre å gjøre noe og bli enda litt dårligere, enn å bare sitte her og deppe og være dritsliten og dårlig av ikkeno’. Drømmemannen er også lei, selv om han ikke sier så mye så merker jeg jo det. Tror han heller vil ha tilbake den kjærringa han var sammen med i Syden …

Det pleier å være drøssevis av ender her. Men i dag så vi bare tre stykker. Så hvor alle de andre har tatt veien aner ikke jeg. Litt merkelig igrunnen … mulig de har spesialtilbud på “duck” denne uka i innvandrerbutikkene? Det er jo godt det. Men kan ikke påstå at jeg har lyst til å spise noen av dem jeg har mata med gammelt brød her akkurat.

Det er koselig på denne korte, lille turstien. I dag tok vi en annen vei i det eneste krysset her inne, bare for å gå lengre på grusveien, istedenfor å ta opp mellom husene og ut på asfalten.

Lurte på en avstikker til Ravnedalen. Men fant ut vi jo skulle hjem igjen også, så dermed gikk vi heller gjennom Paradis (et boligområde som minner svært lite om det navnet forespeiler), før vi gikk under hovedveien og jernbanen og opp Ledningdalen mot Tinnheia igjen.

Om en liker å gå, men ikke liker bakker, så er Tinnheia en litt dum plass å bo. Uansett hvor vi skal må vi opp denne 100 meters stigningen igjen for å komme hjem. Selve Tinnheiabakken er jo dritkjedelig å gå, så da er det bedre med grusbakken i Ledningdalen altså. Selv om den er en god del brattere.

For å komme til Paradis må en forbi Enrum. Og det er vel heller her Paradis-navnet hadde kommet til sin rett. For her er det skikkelig flott. Boligområdet ble bygd i 1920-1922 og består av 15 vertikaldelte tomannsboliger og ni eneboliger. Området er bygd av Kristiansand kommune da bolignøden var som verst i mellomkrigstiden. Enrum er den best bevarte hagebyen i Kristiansand og ble bevaringsverdig i 1984. Her kunne jeg faktisk ha bodd. De slipper til og med bakken hjem igjen om de har vært en tur i sentrum, og Ravnedalen er nærmeste nabo. Akkurat nå fant jeg et hus til salgs HER, så om du har lyst til å flytte på deg er det jo bare å slå til! 😉 Men kjapp deg, for de pleier å forsvinne fort!

Fortsatt god torsdag folkens. ♥ I morra er det helg igjen, til og med langhelg for noen. Bare så synd værgudene ikke kan innrette seg etter helger og fridager. Her er det nemlig en smule kaldt og det fine helgeværet vi ble lovet tidligere i uka har blitt bytta ut med noe langt blautere enn det vi hadde gledet oss til. Får bare håpe de tar feil …

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

10 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Får håpe det. Det hadde jo vært sykt trist om jeg virkelig ikke er verdt å være sammen med … men noen ganger er han temmelig lei kan jeg se.

    2. Margrethe: Koselig plass. Litt kort tur om en bare skulle tatt den stien, men en grei plass å lære barn opp til å gå tur. 😉 Vi uten barn kan jo legge inn noen kilometer ekstra.

    3. margarites: Takk. 🙂 Ja, kunne gjerne kjøpt det huset. God helg til deg også. I dag kommer mine to døtre og en svigersønn, med sine døtre og spiser taco her. Det gleder jeg meg til.

    4. Så flotte bilder fra et nydelig turområde. Jeg måtte inn på den boligannonsen også – skikkelig koselig hus, hvitmalt idyll!
      Jeg skjønner at du har mye tid å tenke på mye, og jeg tror det er godt å gjøre noe om dagen. Ikke mye sånn at du sliter deg ut, men litt sånn at du føler at du gjør noe. Nyt helgen som kommer 🙂

    5. Helene: Takk. 🙂 Tenker mye rart når en bare er hjemme og ikke egentlig har det så bra. Så må jo forsøke å tenke og finne på noe positivt i det minste. Men det er ikke alltid så lett.

    6. ..skal innrømme at jeg tenker veldig ofte sånn selv..at det er bedre å gjøre noen – og ha en GRUNN for å være dårlig – enn bare å sitte rett opp og ned og være dårlig likevel..men om det er så fornuftig å tenke sånn?..njaaaah… Flotte bilder var det i alle fall..så ut som en koselig tur =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg