Koselig start på helga

Hei, hei der ute. I dag våknet jeg uten hodeverk! Hurra for en flott dag, og den er faktisk ikke så aller verst nå heller. Jeg har lånt minste barnebarnet i dag. Fra tidlig formiddag til ettermiddagen. Lånt rett og slett, for mora trengte ikke pass i den forstand. Det var bare meg som følte det var på tide. Vi har gått frem og tilbake til sentrum, eller ho satt i vogna da, og vi har vært på kafe. Bare kost oss altså. Og det er nok tredje gang på snart to år jeg har hatt denne her snuppa med meg, så det er ikke akkurat noe å skryte av. Men sånn er det jo når formen ikke er på topp. Det ødelegger dessverre ganske mye.

Men i dag har vi altså endelig hatt en flott dag sammen. Bare Savanna og mormor. Selv om det blåste noe sykt og vi måtte kle oss skikkelig godt for å ikke fryse. Typisk egentlig, den eneste dagen denne uka som jeg har vært sånn tålig oppegående. Mens resten av uka har vært skikkelig vårlig og flott. Men sånn er det jo bare. En kan ikke gjøre noe med været, må bare ta til takke med det en får og gjøre det beste ut av det. Som alt annet i livet egentlig …

Savanna er et skikkelig sjarmtroll. En må jo bare bli glad av å tilbringe noen timer med denne blidfisen. Ho er en ihuga mormor-fan, merkelig nok, så det var godt å ha litt tid sammen med bare ho aleine. Håper fremtiden har flere sånne dager å tilby. Både sammen med ho her og de andre barnebarna. En skikkelig vellykka dag, hvor vi har skapt gode minner.

Hadde det bare ikke vært for nav. Men jeg nekter lissom å la dem ødelegge en så fin start på helga, selv om de irriterer meg noe veldig. Jeg har nemlig søkt om ei ukes ferie igjen – i august. Men den fikk jeg avslag på. Fordi jeg er søkt inn på Stamina. Det har jeg altså vært i to måneder nå. Eller, Stamina har ikke fått noen søknad, jeg ringte dem nemlig igjen i dag. Alt ligger fortsatt trygt og greit hos nav. Og ingen kan si når de har tenkt å sende det videre … så derfor ingen ferie altså! 

Jeg forstår jo at det ikke er greit å la meg dra midt i et opplegg. Men det er jaggu dritt irriterende å bli sittende her om jeg ikke har noe jeg skal gjennomføre akkurat den uka. For denne sjansen kommer ikke igjen tenker jeg. Ei ferieuke i Hellas helt gratis! Der er liksom ikke alle som får oppleve det. Og nå var jeg jo ute i så forbanna godt tid at dette burde de faktisk ha fått til på nav. Mener jeg.

Men det nytter jo ikke hva jeg sier. Selv om jeg har klaget og bedt dem i det minste finne ut når jeg skal begynne på dette her. Blir det før sommeren, så er jeg vel ferdig til 11. august. Blir det etter august, så hadde jo det også gått. Og siden jeg har så god helsegevinst av å oppholde meg i varmen så burde jo det også telle med. Men det gjelder tydeligvis å være så vanskelig og lite medgjørlig og samarbeidsvillig som mulig. For det hadde vel vært forferdelig om livet føltes bra når en tross alt bare går på aap. Snyltere er det jo ingen som liker.

God helg da folkens. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

16 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Der tør jeg jaffal ikke! Kan jo regne med at jeg mister aap da.. Men har spurt om jeg kan ta fri uten betaling, og om jeg bare mister ei uke, eller alt.

    2. Eva: Vet ikke om jeg orker noen kamp. Men synes jo det er rart at de ikke kan finne ut når jeg skal inn dit. Det er jo de som bestemmer … men mulig de har så mange regler og retningslinjer at de ikke har lov å bruke hjernecellene innimellom.

      Jeg hadde aldri avlastning da mine tre barn var små, så jeg synes det er helt ok å låne noen barn. Bare så synd det har blitt så lite av det de siste årene. Fordi jeg har mer enn nok med meg selv. Jeg vil jo så gjerne fortsette slik jeg begynte da jeg fikk barnebarn. Men det går visst ikke.

    3. Siv Svanem: Systemet er helt ubegripelig til tider. Planlegging er stikkordet, kan ikke fatte at det er så vanskelig! Jepp, ho er kjempeskjønn ho her. Akkurat som alle de andre. 😉

    4. stavangerinmyheart: Den turen har jeg egentlig gitt opp. Forstår jo at de må ha regler, men forstår ikke at de ikke kan finne ut når jeg skal inn på Stamina. Det må da gå an å planlegge litt?

    5. fruensvilje.blogg .no: Jeg har jo både ringt og sendt mail. Men nav kan jo ikke svare på noe som helst. Eller, vil ikke? Stamina kan jo ikke gjøre noe så lenge de ikke har fått henvisningen fra nav.

    6. Så herlig at hodepinen forsvant 😀 Og enda kjekkere å ha så nydelig barnebarn å tilbringe dagen med <3 Da jeg var småbarnsmamma, syntes jeg det var veldig godt når noen ville låne smårollingene noen timer, så fikk jeg et lite pusterom til å tenke på litt andre ting 🙂
      NAV er jo i en liga for seg selv, samme hva man skal eller ønsker å gjøre. Selv er jeg i en "behandlingssituasjon", uten kurativ virkning, og likevel lurer de på hvordan ting er på helsefronten med jevne mellomrom. Akkurat som om jeg mirakuløst skulle ha blitt veldig mye bedre i løpet av en måneds tid. Man må jo bare riste på hodet av sånt. But, but....sånn er det jo bare med den instansen. Synes nok kanskje at de kunne gjort ting mye lettere for seg selv om de faktisk tok seg litt i nakken og hørte på sunn fornuft av og til 🙂
      Masse lykke til videre med den kampen <3

    7. trus jammen jeg hadde klaget på nav i avisen,sånn at dei virkelig fikk se hvordan dei behandler folk,ja for dette høres nesten latterlig ut,jeg hadde bråket fælt rett og slett drevet tellefonterror til jeg fikk begynt på stamina ,for jeg mener nav ikke burde ha rett til å nekte deg den ferieuken i sommer.
      Godt du har ei lita blidensol å kose deg med da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg