Fra den ene broa til den andre

God morgen der ute. Her kommer noen bilder fra en skumringstur vi hadde på mandag. Vi kjørte til sentrum, og gikk langs Otras bredder. Først på den ene siden, så på den andre. Snaue fire kilometer ble det, og det er muligens slike turer jeg bør holde meg til, for ikke å trigge denne utmattelsen min. Selv om jeg synes de turene er i korteste laget. Når en først er på tur, kan en jo like godt ta litt i, for å få en skikkelig en! Mener hodet. Men kroppen er tydeligvis ikke enig.

Jeg liker veldig godt å gå en plass der det er noe fint å se på. Flott utsikt er jo heller ikke å forakte, men da må en jo som sagt opp på en topp. Og her i sentrum er det lite topper. Men noen forsømte båter som er frosset fast i isen kan jo også bli et interessant bilde. Så lenge det ikke er vår båt.

En smule kornete. Men det er slik det gjerne blir med mobilen når det begynner å bli litt lite lys. Sjarmerende likevel. Så våger å vise det frem her, selv om kvaliteten ikke er helt på topp.

Mange tomme båtplasser. Som på rett tidspunkt er stappfulle av forskjellige farkoster. Må være skikkelig greit å bo på denne måten, men båten rett utenfor stuevinduet. Da snakker vi! Slik kunne jeg nok ha vurdert å bo, om vi bare hadde hatt råd. Noe vi ikke har. Dermed er jo ikke det mer å tenke på!

De vi var på fest hos på lørdag har flytta i leilighet. De hadde et hus som var minst like stort som vårt, og flytta for et års tid siden. Og for en leilighet! Det var så flott. Og passe stort. Og alle møblene var helt nye. De hadde stor terrasse med utsikt over Venneslafjorden, og så hadde de til og med utestue på terrassen. Der kunne jeg nesten bodd. Men så var det i Vennesla da, for meg er det langt oppi landet! Fordelen er jo at prisene er litt annerledes enn her nede i sivilisasjonen.

Så vi ble litt nysgjerrige. Såpass at vi søkte litt på finn.no og fant en fin leilighet der oppe med en prisantydning på tre millioner. Med masse uteplass og fin planløsning. Ikke det at jeg føler meg klar til å skilles fra huset enda, men det er jo gøy å se hva en kunne fått for pengene. Og kanskje er det ikke så dumt å flytte litt lengre vekk fra sentrum. For hvor ofte er vi der egentlig?

Nei, tilbake til virkeligheten. Ei brygge og en benk for to. Helt oppe til høyre ser du litt av Baneheia. 

Åsså fikk vi med oss litt rosa himmel. Det varte bare noen sekunder, så var det over.

Midt foran det midterste huset til høyre har vi båtplass. Heldigvis befinner ikke båten seg der akkurat nå. Men den kommer. Etterhvert. Bare ikke akkurat før påske, slik den pleier. Vi reiser nemlig vekk ei uke fra første påskedag. I anledning vår ti års bryllupsdag. Til litt varmere strøk, forhåpentligvis. Og siden det ikke er antydning til våren noen plasser her, så er det vel like greit at båten fortsetter vinteropplaget noen uker ekstra i år. Så slipper vi å bekymre oss for den når vi er borte.

Hundepass fikk vi også. For sønnen kommer hjem fra over tre måneder i Karibien, som andrestyrmann på Fullriggeren Sørlandet, så han blir boende her hos Jonas mens vi er borte. Jeg skal hente han på flyplassen til fredag. Det blir sykt deilig, for det er jammen ikke mange livstegn vi har fått derfra på denne tiden. Men jeg har skjønt at han har hatt det greit. Og det er jo det viktigste. 

Det var en skikkelig koselig kveld med syforeningsdamene i går. Men jeg var så sliten da jeg kom hjem at jeg ikke sa et ord. Likevel sover jeg verken lengre, eller bedre enn normalt. Litt rart dette … at kroppen ikke bare kan ta det igjen med søvn, nå som den faktisk har anledning til det. At det skal være så vanskelig lissom. Teite kroppen som ikke skjønner sitt eget beste! 

Om noen timer skal jeg til frisøren. Kan ikke si jeg gleder meg akkurat, for jeg fyker jo til den frisøren sånn cirka hver sjette uke for å klippe meg. Men håret blir jo så tørt og tynt og ekkelt om det går lengre tid mellom hver gang. Så jeg har stort sett aldri hatt lengre intervaller på de besøkene der, ikke etter at jeg kom over den første ungdommen. Hadde håret vært som det var tidligere, så kunne jeg jo bare funnet en frisyre som tålte at saksa uteble. Det hadde ikke gjort noe å bare stelt toppetasjen et par ganger i året. For det er jo ikke akkurat gratis det heller …

Ønsker deg en skikkelig fin onsdag. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. Brit: Hehe .. nei, det er jo akkurat det. Kan ikke flytte inn i noe som en ikke liker. Vi har vært på noen få visninger, men det var i sentrum da. Leiligheter i hus, ikke i blokk. Men det var noe galt med alle sammen! 😉

    2. annebe: Ja, jeg koser meg veldig når jeg går rundt og tar bilder. Glemmer lissom det meste som ikke er som det burde da. For en stund. Og da slapper jeg av.

    3. Helene: Er litt døv på det øret til vanlig. 😉 Men i dag hadde jeg en mann som holdt litt igjen. Han kjenner meg tydeligvis mer enn jeg gjør selv.

    4. Lillian: Jeg er jo født og oppvokst midt i sentrum jeg, i et hus riktignok, men dog så sentralt det gikk an å få det. 😉 Er overhodet ikke klar for leilighet enda. Men innimellom, spesielt når det er sykt lenge siden jeg har orka å gjøre noe i hagen, så frister det altså. Selv om jeg ikke helt ser for meg at jeg kan trives uten den hagen heller, og på veldig mye mindre plass.

    5. Er nok lenge før jeg orker flytte fra “Drømmehuset”. Vi har bare bodd her i litt over 10 år. Men når /hvis vi skal i leilighet igjen, så kan den godt være litt utenfor sentrum. De flotteste leilighetene i sentrum kan jeg bare drømme om, og de vanlige treige leilighetene frister ikke.

    6. Det er i alle fall deilig å få vært litt ute.. og å se etter fine motiver er på en måte litt avkobling syns jeg :)) Fantastisk fine bilder du har tatt her..nydelige blåtoner og fint lys i dem :)) Da håper jeg dere får en veldig fin tur og feiring av bryllupsdagen 🙂 Jeg er også hos frisør ca hver sjette uke.. 🙂 Ønsker deg en fin kveld <3

    7. Fornuftig å lytte til kroppen..og en liten tur er tross alt mye bedre enn å ikke makte å komme seg ut i det hele tatt =) Kjempeflotte bilder =)

    8. Jeg bor 20 minutter unna byen og trives veldig godt med det, kunne ikke tenkt meg å bo i byen. Vet ikke engang om jeg kommer til å bli fortrolig med tanken på å bo i leilighet engang. Kommer bare til å henge meg opp i hva naboen gjør eller aller helst ikke gjør. Har de tatt ut kontakta til kaffetrakteren, har de hengt noe til tørk på en ovn, vasker de klær når de er borte… nei jeg må nok bo i huset mitt i mange år til. Skal jeg flytte så er det vel helst til et mindre hus så jeg slipper å ha naboer helt på trappa mi. Blir godt for dere med en liten ferie tur til varmere strøk. Kose dere skikkelig og nyte dagene.

    9. fruensvilje.blogg .no: Takk, takk. 🙂 Skal prøve å nyte, men er jo litt stress å måtte ut av huset … Ja, den rosa himmelen er der ikke så lenge av gangen. Men det er jo det som er litt gøy også, når en får fanget den på bilder. Var litt rosa tidlig på morrakvisten her også, men så ble alt bare grått igjen.

    10. her var det mange vakre bilder,dere gikk nok tur på det rette tidspunkt ,iallefall om en vil ha med seg en rosa himmel,den såg jeg fra sengen i dag,men orket ikke hoppe ut av dyna bare for å ta et bilde :=)
      Jeg kan tenke meg en leilighet etterhvert jeg også,men det må være på rett sted,så får tiden vise om det blir om noen år,for mannen er ikke klar for det ennå.
      Høres deilig ut med noen dager i varmen,det unner jeg dere virkelig,så krysser vi fingrane for att våren er her når dere kommer tilbake ,nyt frisørtimen,det hadde jeg gjort :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg