Lang, kjedelig tur

Det er plutselig blitt en slik vinter jeg ikke liker. Den der typen med slaps og søle, is og gørr. Tilnærmet ufremkommelig i skogen, råtten snø med isskorpe på toppen som vi tråkker igjennom. En slik værtype som folk med hund ikke akkurat elsker, om du ikke har en hund som bare sitter til pynt i håndveska da. Og da driver du med dyreplageri, etter min mening, og burde ikke hatt levende dyr i det hele tatt. Men heller en kosebamse. Vi derimot, har store mengder skitten, blaut, og lykkelig hund her for tiden. Våt parkett og sølete fliser.

Jeg fikk manna meg opp til å ta en langtur. På sykkelstien langs veien. Det er kjedelig det! Bråkete og ikke veldig givende. Men for at det skulle bli litt greit måtte jeg ha en plan for hvor turen skulle ende, før vi måtte snu igjen. Så som du forstår var det ikke en gang en rundtur, selv om jeg la inn noen omveier her og der for å ikke tråkke tilbake i samme sporet. 

Egentlig burde jeg bodd på Vestlandet heller. For når jeg ser bilder derfra har våren alt gjort sitt inntog. Om ikke alle vestlendingene jeg følger på Instagram manipulerer bildene sine da. Der er det bare stier og ser helt annerledes ut enn her. Dessuten har de jo alle de flotte strendene de kan gå tur langs. Jeg tror faktisk snart vi må ha oss en tur vestover igjen, for å se litt skikkelig natur.

I dag gikk vi til Vågsbygd. Bildet her er fra Auglandsbukta. Godt og vel to timer tok det, tur retur. 13.611 skritt og snaue 9 kilometer. På slutten trodde jeg nesten ikke jeg skulle klare å komme meg hjem igjen, så det var nummeret før jeg måtte ringe drømmemannen og spørre om han kunne stikke av fra jobb for å kjøre kjærringa og bikkja tilbake der de kom fra. Det hadde jo vært litt flaut …  

Ikke var det godt etter turen heller. Noe det nesten alltid er. Vissheten om at en har vært ute og beveget kroppen, etterfulgt av den gode følelsen når en endelig får satt seg ned hjemme, med god samvittighet. Den følelsen uteble helt. Jeg er bare sliten. Sykt sliten. Så sannsynligvis burde jeg nok begrenset meg litt. Men … gjort er gjort! Igjen!

Akkurat i dag venter jeg veldig på sommeren. Eller våren … for da blir sikkert alt mye bedre. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

8 kommentarer
    1. solliv: Takk. 🙂 Ja, dyr med fire bein er nok ikke skapt for å bli båret, eller trillet rundt i egne hundevogner. Da er det noen som har misforstått litt.

    2. fruensvilje.blogg .no: Det er jo gjerne sånn at vi ønsker oss det vi ikke har … for alt det ser jo så eksotisk og spennende ut! 😉

    3. skjønner godt att dere er lei vintersnøen nå ja,her forsvinner den i rasende fart nå og fortsetter det sånn er det snøfritt i løpet av uken.Da jeg gikk tur i dag tenkte jeg på fjellene her som mange av mine bloggvenner misunner oss,da tenkte jeg att dere har strendene ,iallefall her jeg bor er standen bare stein tang og tare hi hi

    4. frodith: Sommerfugler liker jo ikke vinter de da! Men jeg har jo likt den til nå, når det bare ble sånn skikkelig kald vinter, med ordentlig tørr snø som knirka når vi gikk på den. Nå derimot … æsj!

    5. Brit: Takk. Føler meg alt annet enn sprek! Men har jaffal vært ute … 😉 Burde nok heller ha fordelt det på flere turer pr. dag, om jeg skulle ha vært fornuftig. Noe jeg tydeligvis ikke klarer.

    6. Så sprek du har vært!
      Jeg har tatt to småturer i dag, Og nå på den siste, pusta og pesa jeg i motbakkene på hjemveien og nå er jeg bare sliten og trøtt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg