Stille før stormen?

Det er utrolig fint ute i dag. Sol fra blå himmel og helt vindstille. Jonas og jeg har akkurat vært ute og gått en tur. Ikke så langt, bare tre kilometer, for denne fredagen hadde en heller dårlig start. Våkna i natt, med skikkelig vondt i hodet. Og siden har det bare fortsatt sånn. Tror det begynner å lette litt nå da, etter at jeg tvang meg selv ut i det fine været. Så frisk luft er jo slett ikke en dum ting, om en bare klarer å komme seg over den forbanna dørstokken. Og den var skikkelig høy i dag. Omtrent på størrelse med brøytefonna på utsiden av huset.

Nå valgte vi ikke akkurat den letteste løypa heller. For jeg orka bare ikke å treffe noen. Verken mennesker eller små gneldrebikkjer. Dermed stolpa vi oss gjennom snøen på en plass der muligheten for å treffe på andre levende vesener var minimal. Og Jonas var jo kjempefornøyd med det, for da kunne han jo til og med løpe litt uten bånd.  

Det er ikke så mye som minner om vår enda. Men det går rette veien i det minste. Bare så synd at vi må gjennom all denne snøsmeltinga først, for det kommer til å bli mange uker med blaut, skitten hund! Og akkurat det kan jeg godt styre meg for. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært en lykke å ikke hatt noe dyr i det hele tatt. Men på samme tid hadde det jo vært temmelig ensomt også, om jeg skulle gå hjemme her og tuste aleine uten denne firbente, innpåslitne, selskapssyke hunden. Men vi hadde i det minste hatt et veldig reint hus da! Parkett uten potemerker, vinduer uten suggel og snutemerker, møbler uten pels på kantene, og sannsynligvis hadde hyblekaninbestanden også minsket sånn helt av seg selv … Men det er jo slett ikke sikkert vi hadde blitt så mye lykkeligere av den grunn. 

Ønsker deg ei flott helg. ♥ I morra skal vi faktisk på fest, så jeg krysser det meste for at både hodet og resten av elendigheten spiller litt på lag, slik at det kan bli en grei kveld. Så jeg velger å glede meg til det, om ikke annet bare for å se hvor glad drømmemannen er for å komme ut litt blant andre mennesker. For uten meg vil han jo ikke gå, og det hadde nok ikke jeg heller gjort om det var omvendt. Vi er nok litt rare akkurat der. Vil helst gjøre alt sammen. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

6 kommentarer
    1. annebe: Hehe .. her snør det igjen! Festen ble hyggelig ja, men dagen i dag kunne jeg godt ha vært foruten. Kunne jeg enda sagt at jeg var fyllesyk … det hadde jo vært mer naturlig etter en fest, enn bare å ha hodet fullt av lyder og en kropp som absolutt ikke vil noe. Er litt oppgitt i dag egentlig.

    2. det må jeg si var en skikkelig trimtur du gav deg selv i dag,vade i dyp snø er sykt tungt :=) hund er hund og det følger med mye ,men du er nok glad i den store pelsvennen din :=) krysser fingrane for en fin dag i morgen da

    3. Fint i sola her i dag også..men så mye snø at det holder til over sommeren tror jeg..hehe.. Flotte vinterbilder :)) God bedring , så håper jeg det blir hyggelig på fest i morgen :))

    4. frodith: Takk, takk. 🙂 Er jo bare på kantene det er pels, han får jo ikke lov å opp i møblene! Så mulig det gir litt lykke .. haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg