Endelig en likeverdig lekekamerat

Vi heiv oss rundt da eierne til Anton skreiv at de skulle i hundeparken. Glemte at jeg ikke hadde sminket meg, og egentlig så ut som kusina til Karius og Baktus på håret. Men det siste der var jo ikke så farlig, for her må en pakke inn det meste i vinterværet. Øynene derimot glodde ut på omgivelsene bleike og små. Vel, alt for hunden vettu! 😉

En drøy time ble det i parken. Jonas fikk kjørt seg litt med en likeverdig, mens tærne våre ble kaldere og kaldere i støvlettene. Med to av samme rase blir leken på en helt annen måte enn med andre hunder. Enda Anton bare er et år. Det er nok derfor vår havner på toppen i basketakene, så det spørs jo hvordan det går når lekekameraten vokser til og skjønner at han er minst like stor og sterk. De virker ikke halvtamme der de hopper rundt hverandre, knurrer og buldrer, slår med labbene og minner mer om bjørner enn hunder. Det høres ut som en kamp på liv og død. Men så plutselig tar de en pause. Bare sånn for å snuse litt, tisse eller elge seg innpå noen av de andre en liten stund. Så sjekker de at vi fortsatt er der, før de braker sammen for en ny runde.

Leonbergerlek er ikke for pingler. Det både ser og høres ganske så skummelt ut. Merkelig nok har vår hund en helt annen lyd når han leker med en av samme rase, enn når han er sammen med mindre hunder. Litt av den samme lyden har han også når han treffer andre og går med strupebånd, så jeg forstår jo at han kan skremme vannet av de fleste. Han høres jo absolutt ikke tam ut når han er i det humøret! Det vil si når han tror han skal leke, og vi har bestemt at vi bare skal gå forbi. Akkurat det der er noe som er kommet de siste ukene, så jeg håper bare det har noe med hormoner og utviklinga å gjøre. Går han derimot løs så har han noen skikkelig feminine pip som ikke står i stil til størrelsen i det hele tatt. Skulle nesten tro han var schizofren.

Sliten hund her nå. Mens eierne ikke akkurat fikk den store uttellinga på FitBiten. Men det er kanskje greit med en hviledag sånn innimellom. Får starte på’n igjen i morra. 🙂

10 kommentarer
    1. margarites: Tror de har godt av å omgås noen på samme størrelse innimellom. 🙂 Gøy å se hvordan de leker sammen. Men ja, forstår godt at folk kan bli litt engstelige bare de ser størrelsen. Det er jo en halv hest.

    2. Det ser ut som de to virkelig koser seg, og så bra at Jonas fikk treffe en på sin egen størrelse! Det tenker jeg at han er veldig glad for. De ser jo veldig kosete ut der de leker i snøen – og kanskje like godt at bildene ikke har lyd – da hadde jeg kanskje blitt litt redd eller trukket meg unna. Nå derimot kan jeg bare kose meg med de herlige bildene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg