Skikkelig vinter i Bertesbukta

Det snør, og blåser, så alt utenfor ser helt hvitt ut. Takraset henger en meter ut over taket, så det er bare å håpe at snøen ikke tar med seg alt for mange takstein når den en gang ramler ned. Vi fyrer og varmepumpa går for fullt. Heldigvis lider vi ingen nød. Iallefall ikke før strømregninga kommer. Men det er nok mange andre som har det verre i disse dager.

I går hadde vi en liten ettermiddagstur til nok en badeplass i nærheten. Bertesbukta og Roligheden camping. Dette er den campingplassen som ligger nærmest sentrum. Her var det skikkelig liv i gamle dager, da jeg var ung. Da folk flest fortsatt campet i telt, og ungdomsgjenger brukte sommeren på å feste i nabobyene for å ikke bli tatt på fersken av foreldrene. 

Det var ikke mye badetemperaturer å skryte av i går. Og ikke spesielt folksomt heller. Da vi var på vei tilbake til bilen møtte vi to andre, godt innpakkede, mennesker som var ute og lufta tre bikkjer. Jonas fikk løpt litt sammen med to av dem, selv om de var veldig skeptiske til størrelsen hans. Akkurat det er litt synd, han vil jo bare leke, mens mange andre blir skikkelig redde bare de ser han.

Alle andre hunder er plutselig blitt så små. Til og med det vi omtalte som digre schæfere er jo mikroskopiske ved siden av Jonas. Vi burde absolutt hatt noen i omgangskretsen med en hund på samme størrelse. Kan virkelig anbefale rasen, selv om en leonberger tar litt golvplass så er han ikke verre å ha i hus enn andre hunder. Hår og sand drar de vel inn alle sammen, og når det gjelder pelsdotter så var vel det strengt tatt verre med forgjengeren hans, som var en langhåret schæfer.

Dagens blinkskudd, om jeg må si det selv. Måka kom som bestilt. Bare så synd jeg ikke hadde kameraet istedenfor bare mobilen. Men til å være et mobilbilde er det jo absolutt bra!

Sånn, det var dagens selvskryt! 😉

Har egentlig ingen andre planer enn å kose meg i dag. Mens mannen skal ut og leke seg med snøfreseren. Både hos oss og hos hybelboeren. For ho har ikke skuffa i hele vinter og det er like før ho ikke kommer ut av døra! For ei god uke siden var ho inne og lånte en spade for å hakke løs isen i trappa, men gav opp etter to hakk … så om ho ikke skal sulte ihjel der inne må ho visst ha litt hjelp. Litt irriterende, siden ho har inngang og egen carport på helt motsatt side av oss, og vi har vel strengt tatt nok med å holde åpen vår egen vei inn til garasjen og inngangsdøra. Men kreperer ho, så blir det dårlig med leieinntekter …

Håper du får en skikkelig fin lørdag. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

6 kommentarer
    1. Eva: Ble ingen måking for leieboeren. For det var umulig å få vekk! Så jeg håper ho har vett til å holde det bart rett foran inngangsdøra i det minste … Ho er veldig grei å ha i hus, rolig og ikke noe tull. Betaler på tiden. Men litt tiltaksløs muligens. Kanskje ikke helt vant til å skulle klare seg på egenhånd. Men det er da ikke vår oppgave å lære henne det … får holde at jeg passer på søppeldunkene hennes når de blir stående midt i veien i flere timer. En vei som blir smalere og smalere for hver dag det snør.

      Jeg skuffer ikke snø. Fordi drømmemannen vil ha snøfreseren for seg selv! Hehe. Ikke vet jeg om det er den eller meg han er redd for.

      Så spennende med totalrenovering. Det skulle jeg også gjerne hatt – både her og der. 😉 Mye styr når det står på, men så GØY når det blir ferdig.

    2. Flott bilde med den måken ja, den kom som bestilt. Og dagens mobilbilder blir jammen ganske så gode 🙂
      Jeg har hatt mine campingstunder på Roligheden i min ungdoms glansdager, har gode minner derfra 🙂
      Og de pelsdottene, er det ikke bare hundene som har, men også langhårete katter. Finner pelsdotter over alt her i huset, bortsett fra på soverommet mitt, for der er det ikke tillatt med katt 😉
      Leieboeren burde strengt tatt klart å lage seg en liten sti lenge før det ble til is, men ikke alle som gidder. Her er det jeg som sørger for å måke gårdsrommet både til meg og naboen. Og så klart er jeg jo helt ødelagt etterpå. Men heller det, enn at alt blir til et tykt lag is som aldri tiner bort.
      Lørdagen her tilbringes med å rive litt kjøkken…totalrenovering, som tar tid.
      Ha en fortsatt strålende fin dag 🙂

    3. Etdiktomdagen: Sola kommer vi visst ikke til å se den kommende uken. Om ikke yr tar helt feil da. Men ja, de dagene sola var fremme var det slett ikke så verst. Om en fant en plass i le for vinden. Vi går absolutt bedre tider i møte, og det er jo lyst både på morra’n og ettermiddagen nå. Så dette blir veldig bra. Snart. 🙂

    4. Det fristet liksom ikke helt med noe bading akkurat, nei 🙂
      Men flotte bilder fikk du, og det med måken syntes jeg var knakende flott, og så det jo i går på instagram 🙂
      Ja nå fyres det hele døgnet snart, for å holde varmen, men sola varmer godt når den er framme 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg