Med hodet på rett plass

Tenk, jeg våkna i dag morges UTEN skallebank! Det er faktisk første gang på veldig, veldig lenge. Og da snakker jeg ikke om noen dager altså, men .. tja .. noen måneder. Minst. Det var bare en sykt fantastisk følelse! Nesten sånn at jeg måtte bli liggende litt og kjenne etter om jeg FAKTISK var våken, eller om det bare var en fin drøm.

Dermed hoppa kjærringa direkte inn i dusjen. Måtte jo bare kjappe meg før dette gikk over. Det ble hårvask, med både shampo og balsam, lang og god dusj, god tid til å stelle meg med en gang jeg var tørr. Sminke. Jada, her gikk det unna på morrakvisten. Så da jeg fikk satt meg i stolen etterhvert, var pulsen 128, over ganske lang tid. Dermed har jeg unnagjort treningsøkta også! Hehe. Vel, jeg har jo ikke det, men det kjentes sånn ut et øyeblikk, mens svetten rant fra hodebunnen (under det nyvaska håret) og ned i panna. Og stort sett alle andre plasser også! Så det var det. Var ikke så lenge den freshe følelsen varte, men den var der, og det er det viktigste! For siden har jeg svetta og svetta, enda jeg sitter her i bare singleten med grevinnehenget og valkene i fri flyt! Det er sikkert like greit at det ikke er så fantastisk over for lang tid, for da kunne det jo fort ha blitt en vane.

Ellers har jeg grubla litt i natt. På hvorfor jeg føler meg så studd og hoven over alt. Beina er forferdelige, fingrene og hendene hovner opp hver kveld, magen kjennes ut som en ballong. Så jeg har altså kommet frem til at alle disse pillene jeg plutselig kjører i meg har skylda for mye av dette. Og jeg har bare lyst til å slutte. Med alt. 

Jeg var så fin en stund. Etter at jeg fikk de nye tablettene for blodtrykket. Men da jeg skulle hente for andre gang, så viste det seg jo at de hadde levert ut feil medisiner til meg sist jeg var der. Det var dobbelt så mye vanndrivende i dem som det legen hadde foreskrevet. Så der kom forklaringa på hvorfor jeg ikke hovnet opp av dette medikamentet de første tre månedene. Det er jo noe jeg har hatt problemer med med alle de blodtrykksdempende tablettene jeg har forsøkt i årenes løp. Men nå får jeg bare bruke opp det jeg har, kan ikke bare få nye hele tiden. Det er jo ikke akkurat gratis! Så sper heller på med litt mer vanndrivende som jeg hadde liggende i skapet. Kanskje det funker!

Åsså var det de kiloene da. For selvsagt er det jo ikke bare vann det som skvalper rundt inne her. Da kunne jeg jo bare ha tissa det ut! Neida, jeg blir stadig feitere! Og jeg tror ikke jeg spiser så veldig feil egentlig. Men siden jeg er alt for stillesittende i forhold til det jeg har vært i mitt tidligere liv, må jeg jo spise minimalt har jeg etterhvert skjønt. Og det gjør jeg jo ikke. Når en da er så heldig at en har lett for å bli feit, at det på en måte ligger i genene siden jeg er som snytt ut av nesa på min far, da er lissom løpet kjørt! Her må det noe drastisk til, og det ganske snart. Jeg kan ikke gå rundt på dette viset, dessuten er skapene fulle av tøy som er et par størrelser for lite akkurat nå. Masse fine, nesten nye klær. En hel garderobe faktisk! Så her må absolutt noe skje, og det ganske kjapt. Til mandag … kanskje … 😀

I dag blir det bare en kosedag. Uten for mye innhold. Drømmemannen har akkurat kopla til den nye vaskemaskinen vår, så da er han i gang med å jobbe oss ned i haugen av skitne klær, håndklær og sengetøy som har hopet seg opp i løpet av uka uten vaskemaskin. Vi har tenkt oss en liten tur til byen så den samme mannen kan få klippa håret. Jeg har ingen planer. Bare henger med på slep, for å se litt andre mennesker og få meg en aldri så liten bytur. Men i morra skal vi en tur til Farsunds flotte strender og gå tur. Det gleder jeg meg til! Så satser på at både kropp og hode fortsatt henger med en stund til, slik at det lar seg gjennomføre.

God helg til deg fra meg. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

2 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Medisiner er noe dritt. 🙁

      Ja, noe er det godt for, det der å ikke spise i perioder! 😉 Sist jeg slanka meg så starta jeg jo faktisk med to ukers shake-kur. Bare for å få en pangstart. Litt gøyere da lissom. Og da klarte jeg jo å holde vekta i over et år etter at jeg hadde tatt av 17 kilo. Med vanlig kost. Spiste lite, men hver tredje time. Det har jo glidd helt ut etter at jeg ble sittende hjemme. Her kan det gå et halvt døgn uten at jeg spiser noe … og da blir det som regel litt overspising også. Så det er en del ting som kan bli bedre. Må bare skjerpe meg igjen.

    2. ja medisiner har nok mye av skylden for masse,for det er tross alt en del bivirkninger med medisinbruk.
      Kjedelig men sant når det kommer til fett også,en kan ikke innta like mye når aktiviteten synker,ikke bare det,men med alderen avtar også forbrenningen,så det er lurt å ta grep med en gang før det blir for omfattende.
      Det er viktig å lage seg god mat som metter godt og varer lenge,jeg er mett etter ingenting ennå etter 3 dager med bare drikke :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg