Mine aller fineste votter

… fikk jeg av svigermor på mandag. Var ikke mer enn at jeg hadde tenkt tanken på at jeg muligens skulle få fatt i noe som var litt varmere enn de aller billigste fingervantene fra HM, så kom denne overraskelsen. Skulle nesten tro jeg hadde tenkt høyt. Noe jeg er helt sikker på at jeg ikke gjorde.

Dette var bare den ene overraskelsen den dagen. For jeg VANT jo nemlig noe hos bloggeren Heidi Rosander som har bloggen En størrelse for stor. Ikke så ofte jeg gidder å være med på sånt, for den vinnerlykken min er jo temmelig fraværende. Men altså, denne ganga var det visst min tur! Verdien på treningssettet (bildet har jeg lånt fra bloggen til Heidi) er ca. 800 kroner. Jeg tror aldri jeg har hatt så dyrt treningstøy i hele mitt liv! Det beste av alt er jo at jeg ikke har betalt noe som helst for det.

Nå løper jo ikke jeg akkurat ned treningssentrene lengre. Ikke klarte jeg å komme meg avgårde på yogaen heller på tirsdag, og det var litt kjipt. Men på en måte bare en bekreftelse på at det er en grunn til at jeg ikke er på jobb. Faktisk har jeg ikke vært på noen lange turer heller den siste uka. Men jeg kommer garantert sterkere tilbake etterhvert, selv om det ikke varer så lenge av ganga.

Gevinsten kan forresten helt greit brukes til turtøy også. Når våren etterhvert kommer tilbake. Jeg liker godt topper uten ermer, selv om jeg ikke føler meg så komfortabel med det lengre, etter at “grevinneheng” plutselig ble noe mer enn bare et fremmedord. Sleng i overarmene er jo ikke så vakkert at det gjør noe. Selvsagt kan en bare ta over ei jakke, men så har jeg jo det problemet da, at jeg alltid er så varm. Så da gjelder det bare å velge det beste av to onder. Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg bryr meg om det i det hele tatt, for det er ikke bare i overarmene det er sleng hos meg. Her slenger det både her og der, og jeg har ikke overskudd til å gjøre noe som helst med det. Så det beste er vel bare å godta kroppens forfall og alderens dype innhogg i elendigheta.

NAV har søkt meg inn på STAMINA. Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre der, og ikke vet jeg når jeg begynner. Men jeg regner med de skal forsøke å trene kjærringa opp slik at ho kan komme seg tilbake til jobb igjen. Eller, for min del, komme meg inn i køen av arbeidsledige. Så det kan jo bli interessant. Men nå har jeg i det minste treningstøyet klart, om ikke annet …

Håper du får en flott torsdag. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra middelaldrende kjærringer, ispedd en del turopplevelser i inn- og utland, fine bilder og noen klageinnlegg innimellom. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

19 kommentarer
    1. Margrethe: Hehe … kan godt være jeg har snakka i søvne, men trodde ikke svigermor lå ved siden av! 😉 Fornøyd både med votter og treningstøy.

    2. Helene: Gleder meg til den magien! 😉 Men håper de ikke har musikk som tyter ut av høyttalerne, for da kan ikke jeg være der …

    3. Så moro å vinne da! Stilig er det også! Og grevinneheng eller ikke – det tenker jeg vi blåser en lang marsj i….. Lekre votter ja – kanskje du har snakka i søvne??? KLem <3

    4. Kjempefine votter… elsker hjemmestrikka ..og var så heldig å få to par (veldig ulike) til bursdagen min i Desember :)) Fint å ha litt sporty tøy..selv når man ikke trener..og det du vant var jo veldig fint da :)) Ønsker deg en fin kveld <3

    5. Ja det var flotte votter, det =) Og gratulerer med gevinsten =) ..og når det gjelder NAV, kan jeg ikke annet enn å le..de er ikke akkurat noen kløppere til å gjøre de rette tingene bestandig, nei..men håper i alle fall at du får noe positivt ut av å komme på Stamina. Hvem vet – kanskje det sitter magi i treningsapparatene 😉 =D

    6. Jeg tror ikke det er vondt i viljen. De som har vondt i viljen har sjelden nytte av yrkesrettet rehabilitering. De vil jo ikke ha hjelp. De vil jo ikke jobbe – og ja, det finnes en del av dem.
      Ikke tror jeg de kan trylle heller. Men er de flinke, klarer de å se hvert enkelt menneske med sine individuelle utfordringer og styrker. Ser potensialet og restarbeidsevnen i den enkelte, og klarer å omsette det til noe meningsfylt arbeid, ja da er det av det gode.
      Jeg vet jo også at det ofte ikke er slik. At dette bare er enda et tiltak NAV kan krysse av for å ha prøvd. Enda et hinder den syke skal snuble i. Men lykke til – og ha en god dag.

    7. Brit: Ja, de er jo ikke til nytte i en skuff heller … Og ja, jeg vil jo ikke ha det på denne måten, men jeg har jo forsøkt i årevis. Så jeg kan ikke helt se for meg hva de skal få til som jeg ikke har klart. For det er absolutt ikke snakk om vondt i viljen her. Men det kan jo hende de på Stamina kan trylle .. 😉

    8. Flotte votter – og bruk de. Dumt å bare ha de liggende i en skuff fordi de er for fine til å brukes.
      Heldig som har vunnet treningstøy. Kan sikkert brukes både på tur med hunden, på Yoga og på Stamina
      Når det gjelder yrkesrettet rehabilitering, vet jeg flere som har hatt nytte av det Så lykke til. Ingen ting hadde vel vært bedre enn å komme i arbeid igjen – så lenge kroppen tåler og orker det.

    9. fruensvilje.blogg .no: Svigermor er en racer på strikkepinnene, så her har hele slekta fått Marius-gensere, sokker og nå altså votter. Og den slekta er jo ikke akkurat den minste jeg vet om. 😉 Mine jenter og barnebarn har til og med fått hver sin genser og nå holder ho på med en islender til sønnen min. De er jo ikke en gang i rett familie. <3 Jeg har noen utrolig flotte svigerforeldre. Ikke bare mannen en kan sette "drømme" foran altså!

      Ja, her er det nok like lett å få uføretrygd som det er å vinne i lotto! 😉 Så det er jo bare å håpe at lottogevinsten kommer først da, så jeg kan slippe hele nav-systemet! For om en ikke er syk fra før av, så blir en det garantert i denne køen ...

    10. det var en hyggelig overaskelse fra svigermor,fine var dei også :=) og gratulerer med vinnerlykken,kjekt å vinne gode treningsklær.Nå tilot ikke min mac meg å gå inn på den bloggen så jeg fikk ikke se klea,men jeg er sikker på att dei er fine,det viktigste er att dei er behagelige på.
      Jeg er igrunnen imponert over kor nav hos dere bruker tid og penger på å sende deg på alle disse treningstimane,er jo ikke lenge siden du var med på trening,skulle tro det var nav som eigde pengene og gjør alt dei kan for å slippe å gi deg en uføretrygd,merkelige greier

    11. I r l i n: Takk. 🙂 Ho er en kløpper på strikkepinnene denne svigermora mi. <3 De er jo nesten for fine å bruke når jeg skal lufte bikkja, selv om det er da jeg trenger de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg