Med hode under armen …

… og så videre … Jeg har i nærmere ti år bestilt linser på Lensway. Kjapp og grei levering. Aldri noe tull. I forrige uke bestilte jeg ny forsyning av disse små greiene, som gjør at jeg foreløpig slipper å gå med briller for å få nok gangsyn. Noe jeg er ekstremt glad for, siden jeg rett og slett HATER briller nesten like mye som jeg hater sørlandsvinteren med slapseføre. Så ille er det, at jeg stort sett aldri går med solbriller heller. For briller er briller, og i mitt hode er det noen forferdelige greier.

Men noe gikk galt. Ikke forstår jeg hvordan jeg kan ha fått til dette her. Kanskje jeg hadde sittet for lenge og lest beskrivelsen på de forskjellige linsene, kanskje var jeg bare trøtt, kanskje streika de resterende hjernecellene samtidig, eller kanskje jeg rett og slett er litt mindre begavet. For da jeg endelig fant noen linser som virka veldig ok for tørre øyne, så klarte jeg å ta feil.

Woman inserting a contact lens in her eye.

Jeg vet jo godt at jeg skal ha pluss og ikke minus! Det har jeg alltid hatt. Helt siden jeg var tre år og fikk mine første briller med styrke på +3,25 og +3.75. Brillene som gjorde meg til hakkekyllingen, brilleslangen, alle årene på barneskolen. Den dag i dag synes jeg fryktelig synd på unger som må bruke briller, og jeg priste meg lykkelig da mine tre slapp det der. Da eldste bonusbarnebarnet fikk briller da han begynte på skolen, holdt jeg på å grine. Stakkars gutt … så om noen trodde mobbing er en nymotens greie, så er det altså helt feil. Jeg var en av hakkekyllingene helt til femte klasse. Da droppa jeg brillene i håp om å få fred. Men da fant mobberne for øvrig ut at jeg hadde bart, så da fortsatte det i samme sporet, med en annen vinkling. Nok om det …

Linsene kom og egentlig skulle de ligge i et par uker. På grunn av en øyebetennelse, for da skal man visst ikke bruke slikt på fjorten dager etter elendigheta er overstått. Men lørdagen kom og vi skulle ut en tur av huset. Uten linser eller briller ser jeg ikke så mye. Og briller er bare helt uaktuelt å gå med sånn i offentligheten. Så jeg trøkka inn disse nye linsene – og synet forsvant!

Hææææ!? Først tenkte jeg at det var på grunn av betennelsen på det øyet. Men da høyre øye reagerte på samme måte fikk jeg litt panikk. Så fant jeg ut at jeg skulle sjekke hva som sto på pakka, og om den bjella hadde ringt litt før så hadde alt dette vært unngått. Men innholdsfortegnelser og bruksanvisninger og slike ting er jo for pingler, så det er noe jeg ikke har brydd meg så mye om opp gjennom årene. Men bedre seint enn aldri kanskje …

Linsene var minuslinser!! Og alt var min feil, fant jeg ut på ordrebekreftelsen, for den pleier jeg heller aldri å sjekke. Jeg vet jo normalt hva jeg holder på med. Visste jaffal. Må tydeligvis begynne å dobbeltsjekke meg selv heretter. For makan til tulling altså!

Åååååh, så sur jeg ble! Likevel mailet jeg Lensways, sa pakkene var åpnet, men at linsene var feil og totalt ubrukelige for meg. Men at det var jeg som hadde gjort tabben, og at jeg var ganske lei meg nå. Om jeg likevel kunne få bytta de? Og nå må jeg nesten presisere at dette her var lissom ikke en liten pakke heller. Neida, det var to megapakker med 90 linser i hver, for så lenge jeg har forskjellig styrke på øynene så måtte jeg jo åpne begge to. Så verre kunne det nesten ikke blitt.

Hadde ikke forventet svaret som kom. Normalt bytter de jo selvsagt ikke når pakkene er åpnet. Men siden han så jeg hadde vært kunde så lenge, så skulle han gjøre et unntak. Så jeg kunne bare returnere. For dere regning til og med!

Snakk om kundeservice! Og nå har de altså en enda mer fornøyd kunde her, som kommer til å fortsette å handle linser der helt til jeg ikke er i stand til å sette dem inn lengre. Skal ikke se bort i fra at den tiden kan komme fortere enn forventa, for jeg synes stadig det går nedover her. Med det meste. Men den tid, den sorg. Enn så lenge er jeg uten briller utenfor husets fire vegger! Heldigvis!

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne for flere turopplevelser, fine bilder og noen klageinnlegg innimellom. Men de kan du jo bare hoppe glatt over om du vil. 

12 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: De er sikkert rett rundt hjørnet! Men hadde noen daglinser jeg kan bruke i mellomtia. Fantastisk service ja! 🙂 Heldige meg.

    2. wenchepia: Veldig lykkelig for dette! Hadde vært litt kjipt å sitte igjen her med 178 ubrukelige linser og ei regning på godt over 1500 kroner.

    3. Lillian: Synes nesten servicen er elendig over alt, selv om en har et langt kundeforhold. Så jeg følte meg veldig heldig oppi hele elendigheta.

    4. Det er godt det er noen som yter god service..og fort gjort å ta feil av pluss og minus da…hihih..men du gjør nok ikke det igjen…hihi..ha en god kveld!

    5. Knall bra service det der! Jeg har inntrykk av at om en har hatt et kundeforhold i mange mange år, så slipper en unna med det meste. Viasat har jeg hatt på parambol så lenge de har eksistert omtrent, der er det også en helt vidunderlig service når de går inn på kundekortet for å sjekke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg