Lørdagens lille topptur

Formen er blitt bedre. Heldigvis. Så vi benytta det fine været til å få oss litt luft og en aldri så liten topptur. Vi har vært på Slettehei tidligere, men da kom vi fra Justvik. I dag kjørte vi til Kvarstein og gikk inn herfra. Ikke hadde vi tenkt at det var vinter der, for i vårt nabolag er snøen forsvunnet igjen. Men vi var godt skodd og kledd for kulde, for i dag er det fem, seks minusgrader her, og verre skal det bli.

Det føltes litt som om vi gikk ei hinderløype. For her hadde det ene treet etter det andre ramla ned over stien. Så det ble både klatring og kryping i løpet at disse timene ute. Jeg hadde jo sett for meg at vi skulle få med oss hengebroa og grillhytta som ligger i nærheten av tårnet også, men da fant drømmemannen ut at vi ikke hadde tid til mer. Vi måtte hjem.

Litt snurt ble jeg jo. Et lite øyeblikk ble jeg nesten sur … Men fant likevel ut at det var best å ikke protestere alt for mye. Jeg husker jo ikke hvor denne hengebroa var i forhold til tårnet, og siden vi faktisk skal på besøk i kveld så hadde vi jo ikke tid til å gå oss vill, sånn som vi pleier. 😉

Kupert og variert terreng. Ganske greit å gå, selv om det var en del snø. Men siden det var såpass kaldt i dag kunne vi stort sett gå oppå snøen uten å ramle for mye nedi.

Slettehei er det høyeste punktet på Skråstadheia. Det ligger mellom Kristiansand og Vennesla kommune, og man kan komme hit via turstier omtrent fra alle kanter. Toppen ligger 277 moh. og det har i flere perioder vært utsiktstårn her. Dagens tårn ble satt opp som et dugnadsprosjekt i 1995.

Det var det. 🙂 Fortsatt god lørdag. Nå må jeg se om jeg kan finne et eller annet å ha på meg til kveldens besøk, og kanskje ta en aldri så liten sving innom dusjen. Og du er sikkert kjempeletta for at du slipper å se rompa til drømmemannen og bikkja på flere bilder akkurat nå.  ♥ 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne.

14 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Kjipt å være så dårlig at en ikke kan være ute. Håper dere er på bedringens vei. Har vært godt med noen bedre dager, men i dag er jeg kjempesliten igjen. I morra derimot … kommer jeg sikkert sterke tilbake! Må bare komme meg igjen etter en kveld ute av eget hus.

    2. Margrethe: Liker godt slike toppturer, eller helt motsatt, nemlig å gå langs ei eller annen strand. Gjerne på Lista eller enda lengre vestover. Der er jo strendene milelange og tar aldri slutt. 😉

    3. Toini: Sikkert veldig lurt ja. Er bare litt dårlig til den der porsjoneringa! Holdt hele kvelden også jeg. Men i dag er det litt verre … 😉

    4. jeg tenker att dere fikk en nydelig tur,nesten litt misunnelig ,men bare nesten hi hi ,her sitter jeg inne med en skikkelig forkjølelse og har ikke vært ute på 2 dager,mannen har vært hjemme fra jobben med forkjølelsen han også og vi liker å gå turer i det fine været.Så tenker eg att det er så kjekt å lese att du er i bedre form,hvem hvet kanskje pencilinen tar knekken på noen av dine plager,krysser fingrane for det,og kos deg i kveld

    5. Sikkert veldig lurt å snu så du ikke tok ut alt på turen…kanskje du har litt energi til i kveld også..Flotte bilder, selv med rumper…hihih..og du må ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg