Drikke og dugg

Hei, hei. 🙂 For å komme i havn med fotoutfordringa fra Solviwar denne uka måtte det bli to løsninger på en gang her. Og jeg starter med DRIKKE .. jeg er jo så sær at jeg nesten ikke liker noe. Men Cola er topp! Det er innimellom fantastisk godt, og veldig avhengighetsskapende, så jeg har vært på avvenning opptil flere ganger i mitt liv. Stort sett har det vært helt alminnelig, gammeldags, sukkerholdig Coca Cola som har stått øverst på lista. Alle lettbrus synes jeg har en forferdelig ekkel ettersmak, og om det er noe jeg ikke liker så drikker jeg det helst ikke.

Det siste året har jeg fått øynene opp for billigcolaen til Rema. Ikke det at den er så billig lengre, for det er tydeligvis flere enn meg som har skjønt at denne er en av de bedre lettbrusene. Så prisen har økt fra omtrent 7.90 og til det dobbelte. Men den smaker jo fantastisk godt til å være uten sukker, og i forhold til originalen så er den fortsatt ikke så dyr. 

Cola med isbiter og sitron. Det er skikkelig digg etter en lang gåtur, eller til kosen i helga. Faktisk foretrekker jeg dette fremfor vin og andre slike drikker voksne pleier å like. Jeg drikker mye vann, men i perioder blir jeg så utrolig lei det der, selv med kullsyremaskin i huset. Derfor skeier jeg ut med litt brus midt på dagen innimellom. Fordi jeg fortjener det.

Neste oppgave er DUGG. Denne her synes jeg var litt vanskelig gitt. Jeg kunne tatt et bilde i bilen min en fuktig morra, for der er det dugg så det holder. Smarten er nemlig ikke noen vinterbil, den passer aller best en sommerdag med sol og varme. Men så kom jeg på dette bildet, starten på en båttur for noen år siden. Det regnet som pokker og sikten var heller dårlig med regndråper på utsiden og dugg på innsiden av vinduene. Vi har jo egentlig bare en liten daycruiser, som sannsynligvis bare er beregnet på nettopp det, dagsturer i fint vær. Likevel reiste vi fra hytta i håp om bedre vær etterhvert. Og det fikk vi. Hele uka. Merkelig nok så har vi nesten alltid hatt fint vær når vi har vært på båttur. 

Vi har sol i dag også! Så etterhvert, når bare kroppen har skjønt at dagen har starta, så skal vi ta oss en tur i skogen, drømmemannen, Jonas og jeg. I kveld skal vi på middag hos ei syforeningsvenninne, og det gleder jeg meg til. Ho har verdens koseligste hus og tomt, har utrolig sans for innredning og det å lage det koselig rundt seg. Og så har ho et kjøkken hver og en kan misunne henne, og akkurat nå er det helt nyoppusset. Nysprøyta innredning og hele pakka! Gleder meg til denne kvelden jeg.

Kos deg med lørdagen. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. Følg meg gjerne.

10 kommentarer
    1. annebe: Drikker te jeg også, men ikke sånn “hele tiden”. Det er ikke helt på samme måte som de som drikker kaffi … Helga har vært helt topp!

    2. frodith: Hehe … ja, mye som ikke er sunt. Ble en veldig hyggelig kveld, både for meg og drømmemannen, og forhåpentligvis for de andre også. Perfekt rett og slett.

    3. fruensvilje.blogg .no: Takk. 🙂 Vi hadde en kjempekoselig kveld. Håper dere er blitt litt friskere. Jeg som alltid var forkjølet og hadde den ene bronkitten og lungebetennelsen etter den andre før, har nesten ikke hosta siden jeg slutta å jobbe. Det er litt rart …

    4. Drikker lite brus et eller to glass i helga ellers er det te vi koser oss med ..ikke tenkt på sitronskive i colaen men det frisker nok opp.. :)) Da håper jeg kvelden blir hyggelig og at maten smaker bra .. God helg videre <3

    5. Jeg drikker mest vann jeg også. OG is-te.. Sånn blå. Den er frisk og god. OG sikkert alt for søt.. Hm…blåser jeg i 😀 Kos deg masse med syvenninne, det høres veldig koselig ut 🙂

    6. Flott bidrag, og jeg er pepsi max oman..hihi..syns vanlig cola har ettersmak..men jeg husker jeg syns det med lettbrus før jeg også…man forandrer seg tydeligvis..Ha en god dag i solen!

    7. cola og sitron ja,nå drikker jeg ikke cola noen ganger men er sikker på att dette lesker :=) og dugg er vått sånn er det,flotte bidrag og kos deg i kveld,her sitter vi og pleier en god forkjølelse ,det er ikke kjekt

    8. Lillian: Kan aldri huske jeg har hatt peanøtter i colaen, det høres skikkelig ekkelt ut. 😀 På morra’n drikker jeg te, og et par ganger til i løpet av dagen sikkert. Melk eller vann er det til maten. Iskald melk er skikkelig godt. Men alt til sin tid lissom. 😉

    9. Cola og sitron er knallgodt! Husker godt jeg pleide å putte peanøtter oppi glasset også. Her går det mest i melk og pepsi som flytende føde. Men i lunsjen på jobb må jeg ha en the kopp. Rart med slike vaner som dukker opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg