Roen har senket seg

Her er den hektiske delen av helga er over. Det har vært veldig koselig, men ganske slitsomt. Gjestene gikk i dag etter frokost. Da måtte jeg rett og slett legge meg litt på sofaen, noe jeg gjør uhyre sjeldent. Mulig jeg burde bli litt flinkere til sånt, men det sitter veldig langt inne å legge seg i horisontalen til andre tider enn på natta. Vet ikke helt hvorfor, men slik har jeg alltid vært. I perioder har det jo nesten vært umulig på natta også, lakenskrekken har vært ekstrem. Men det er gått litt over. Heldigvis. Sliter med å slappe av, men tenker nesten konstant på yogaøvelsene og puster som jeg har lært vi skal. Det er vanskelig, og jeg har overhodet ikke fått dreisen på det. Men jeg gir ikke opp så lett, så bare vent … når jeg endelig finner ut av det skal du ikke se bort i fra at jeg kommer til å sove i 100 år, akkurat som Tornerose … Så da vet du grunnen altså, om det plutselig blir stille herfra.

Vi har vært ute og gått ei runde på henimot seks kilometer. Trodde vi skulle rekke det før regnet kom, men neida, det gikk jo ikke. Så det ble en ganske blaut og veldig glatt fornøyelse. Men følelsen når en endelig kommer hjem igjen og har fått tørka seg, den er ganske deilig. Da kan helgefreden senke seg, og både bikkja og menneskene er ganske fornøyde med innsatsen.

Det ble en sein kveld i går. Så i dag er det ikke bare meg som er sliten. Drømmemannen snorker på sofaen. Bikkja ved siden av. Innimellom høres det ut som om de har en konkurranse eller noe, og akkurat nå ligger det an til å bli uavgjort. Egentlig godt at det bare er den ene av dem jeg deler soverom med! For denne konserten har jeg ikke behov for å ha på repeat hver eneste natt. Men de er jo skjønne da, begge to, og jeg er veldig glad for at det er akkurat meg som bor sammen med dem.

Håper du får en flott lørdagskveld. ♥ 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER – følg meg gjerne.

4 kommentarer
    1. Lillian: Takk. 🙂 Litt vanskelig å ta bilder her, enten er det for mørkt eller så skinner sola inn. Men ja, jeg er tålig fornøyd med stua.

    2. Så koselig du har det i stua di. Jeg er heldig at jeg slipper snorkekonsert på soverommet, stilferdig gubbe på det området, men hundene snorker desto mer. Noen ganger overdøver en av dem tv’n til og med. Her har lørdagsfreden senket seg og snøen laver ned.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg