Hurra – jeg vant!

For første gang i mitt liv har jeg vunnet noe. For ganske lenge siden tok jeg noen lodd av ei venninne for misjonsforeningen eller hva det var. Ikke så nøye, for jeg tenker aldri at jeg får noe igjen for pengene jeg bruker på slike ting. Men jaggu vant jeg ikke, og det andrepremien til og med! I dag fikk jeg besøk av den samme venninna, og her er gevinsten. Flott, ikke sant? En vevd løper, som til og med passer i fagene til stua vår. Litt gammeldags, men mulig det er på tide å begynne og like slike ting når en er halvveis i femtiårene …

Ikke nok med det. Den samme venninna kjøper normalt egg gjennom en bonde, og i dag hadde ho med et brett til meg også. Femti kroner for 30 egg er nok de billigste eggene jeg har kjøpt noen sinne. Ikke at vi har sånt stort forbruk av egg da, men vi skal nok få brukt dem opp innen nyttår tenker jeg. Om ikke det blir noen julebakst, så blir det sikkert noe hvetebakst i det minste. Og egg kan jo brukes til så mangt, så dette var jo veldig greit og praktisk!

Skulle tro jeg hadde bursdag! Noe jeg da ikke har, for det er ikke før i juli. Men siden venninna mi just kom hjem fra Israel var jeg så heldig å få en fotkrem i gave. Et ekte dødehavsprodukt. Heldigvis hadde jeg funnet frem en del klær som jeg ikke bruker, en av genserne var helt ny med lappen på til og med, og det fikk ho med seg. Hvis ikke så hadde jeg nok følt meg litt dum. Er ikke så flink på det der med å få noe jeg. Litt lite erfaring muligens … blir liksom litt kleint å få noe uten at det er en grunn til det. Uten at jeg har fortjent det på noen måte, om du skjønner.

Nye lysestaker ble det også. Men de hadde jeg kjøpt selv på finn.no. Noen gedigne greier. De befant seg i Arendal, hvor min venninne bor, men jeg hadde jo tenkt å hente dem da jeg var på Tinnitusklinikken. Siden selgeren var så treig til å svare, så skar det seg. Dermed måtte jeg spørre pent om venninna mi kunne hente dem for meg. Ikke sikkert det er så mange flere enn meg som synes disse er så fine, men jeg er kjempefornøyd! Vi har jo ikke akkurat en nymoderne stil her hos oss, så de passer perfekt til spisestuestolene og et par andre lamper her oppe i stua. Snål stil muligens, men alt det rare passer i det minste til hverandre. Og det er viktig, for meg. 100 kroner for disse tre til sammen, den største er nesten en meter høy. Så nå gjenstår det bare å finne noen stearinlys som passer perfekt på toppen. 

Det ble en veldig koselig dag. Men kjenner godt at det har vært litt mye aktivitet her i det siste. Jeg er så trøtt! Kjennes ut som om jeg går i søvne, litt sånn utenfor meg sjøl. Om det er temperaturen, fullmånen eller litt for heftige dager som gjør det vet jeg ikke, men det er lenge siden jeg har følt at kroppen har motarbeidet meg på denne måten. Aller mest lyst har jeg til å bare krype under dyna og komme ut igjen utpå våren en gang. Frisk og opplagt, og klar for å leve livet på en litt annen måte enn det jeg har gjort de siste årene. For dette er ikke å leve, det er mer å bare eksistere, fordi en egentlig ikke har noe annet valg …

Håper du har fått en fin start på desember. Det eneste som mangler her er litt snø utenfor, og adventsstaken da. For den er forsvunnet i år igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange adventstaker jeg har kjøpt i årenes løp, men det er sikkert såpass at jeg snart kan starte et eget utsalg. Men i år er de vekk, alle som en. Pluss litt av julepynten. Men jeg tenker vi klarer oss helt fint uten. Å tenne disse adventslysene er ikke helt det samme nå som vi sitter to voksne her, det var noe helt annet da ungene var små, øynene strålte og vi hadde nedtelling til den store dagen.

 

Følg gjerne bloggen på Facebook 

14 kommentarer
    1. fruensvilje: Gøy med litt vinnerlykke for en gangs skyld. Prøver så godt jeg kan å kose meg, og begynner vel å bli vant til denne kroppen nå. Til at det bare er sånn … om det går an da. Ingen ønskesituasjon, men det er jo tydeligvis ikke noe som hjelper.

    2. Etdiktomdagen: Tusen takk. Ja, skulle bare vært inne i en stim nå, ang. den vinnerlykka … for da tenker jeg det blir toppgevinsten i lotto neste gang! 😉

    3. annebe: Takk, var kjempegøy å vinne noe. Ja, det er nok litt røft her. Jeg er ikke så veldig finslig av meg, krystall og bling er ikke helt mi greie. Men har mye stearinlys, bla. to store kroner med 8 lys i hver over spisebordet.

    4. flott premie,så utrolig hyggelig att du vant da det fortente du :)) og kjekt med gave fra venninne også da ,om dagene ikke er like gode så får du kose deg når du har slike fine dager som i dag da :))

    5. Fin løper da 🙂 Du kan jo vinne litt hos meg også om du vil 🙂 He-he Her er det mest glatt, men litt julestemning og snø også 🙂

    6. Fin premie ja.. gratulerer med den :)) Egg bruker vi hele tida..har kokte på brødskivene også.. )) Ser ut som du har en koselig stil i huset..litt “røft”.. :)) Vi har heller ikke adventsstake lenger..tenner bar litt lys rundt omkring som gir lun stemning :)) Savner formen jeg var i før jeg også..men man får prøve kose seg med det en klarer :)) Klem og fin kveld til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg