Kald soloppgang

God morgen der ute. Da jeg kikka ut bak gardinene på soverommet i dag morges så jeg at det kom til å bli en flott soloppgang. Rosafargen var såvidt begynt å ta over for nattemørket, og jeg elsker jo soloppganger. De har reddet mang en kjip dag i årenes løp her. Hodet verket, som det har gjort i flere uker nå, men jeg tenkte kanskje at jeg kunne gå det av meg. Ikke hodet altså, bare det som har tatt bolig der oppe. Hva nå enn det er … må innimellom innrømme at jeg er litt redd for at det kan være noe mer enn en vanlig skallebank, siden det er der hver dag. Men jeg burde jo være sjekka så grundig at om det hadde vært noe ville de sikkert ha funnet det for lenge siden. Så den tanken prøver jeg å overse når den dukker opp.

Den morrafuglen jeg var er forsvunnet. Sikkert til varmere strøk. Så her går det i sirup på denne tiden av døgnet. Å skynde seg sakte, som det er så kult å gjøre på Farmen, funker ikke. For et idiotisk utsagn egentlig! Jeg rakk jo ikke den flotte rosa himmelen jeg fikk et lite glimt av gjennom gardinene! Dette er alt jeg klarte å få bilde av. Men det ble en times tur i fire kuldegrader med Jonas på kvisten, og både han og skallebanken ble gladelig med meg hjem igjen også.

I ettermiddag skal jeg hente fireåringen i barnehagen. Gleder meg til det, det er sykt lenge siden. Og om litt kommer min eldste datter og minstejenta på halvannet innom. Jeg forsøker så smått å gjenoppta litt sosialt liv, for hvis det skal fortsette på denne måten så kommer jeg til å gå nedenom og hjem. Så får vi se om straffa, som jeg vet kommer etterpå, veier opp for kosen mens det står på. Jeg er ikke skapt for å tasse rundt i min egen stue, eller ute i skogen, aleine år ut og år inn. Må visst ha litt mer positiv input for å klare å se litt mindre negativt på livet. Selv om det tok en helt annen vending enn den jeg hadde forespeilet meg.

Ønsker deg en fin dag. ♥

 

Følg gjerne bloggen på Facebook.

10 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, har skjønt det, at man må LAGE seg noen gode dager. Men jeg er ikke kommet lengre i den prosessen enn at jeg fortsatt straffer meg selv på en måte … fordi jeg bare går hjemme og slenger …

    2. Brit: Ble ikke noen solnedgang nei. For sola rakk jo såvidt å stå opp før det skyet over. Og siden har det bare vært grått og vått her. 😉

    3. margarites: Det er veldig gøy å hente i barnehagen. For ho blir så utrolig glad når jeg kommer. Lenge siden sist da. Håper ikke det blir så lenge til neste gang.

    4. Nydelig bilde selv om du ikke fikk med deg hele soloppgangen. Flotte farger var det likevel. Så koselig at du henter barnebarnet i barnehagen, unger liker at besteforeldrene dukker opp der 🙂

    5. Nydelig himmel selv om den ikke var rosa… :)) Dumt ikke hodevondten hoppa av på veien da… Håper du koser deg med barn og barnebarn :)) God bedring <3

    6. om du ikke fikk med deg hele soloppgangen så fikk du uansett et vakkert bilde :)) skallebank er ikke godt nei,håper den gir seg snart,men det er nok godt å være litt sosial uansett,tror det gjør godt for hele psyken :)) for er mann hjemme ja så må en uansett lage gode dager

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg