Mandag – igjen!

God morgen. Jeg har allerede vært oppe noen timer, og faktisk nesten skrevet ferdig et innlegg for lenge siden. Men så trykket jeg på noe feil og hele greia forsvant. Å lagre er en fin ting, men altså da må en trykke på knappen også. Nytter ikke å lagre i hodet for der er det ikke plass til noe.

Energien er på bånn og alt er vondt. Straffa for å ha forsøkt å leve ei normal uke sikkert. Eller normal og normal, uten jobb er det jo langt fra normalt! Men det er ikke en plass som ikke gjør vondt i denne kroppen, og tinnitusen har funnet en ny frekvens og skrudd opp lyden til max.

Fine greier … at jeg er lei er bare fornavnet …

I kveld skal jeg ha besøk. Og denne ganga nekter jeg å avlyse, for det var det jeg gjorde sist de skulle ha vært her, i vår en gang. Så her skal det bare gjennomføres, koste hva det koste vil. Før den tid skal jeg på nav-møte og legge en plan for hvordan jeg skal komme meg ut i arbeidslivet igjen. Lykke til sier jeg, for det kjennes ikke ut som om det noen gang blir aktuelt. Jeg som bruker all min viljestryke på å stå opp omtrent … tror egentlig ikke noen vet hvordan dette er. Ikke en gang han jeg deler seng med.  

Jeg er litt fraværende på kommentarer og slikt. Men prøver å ta det igjen med et skippertak i ny og ne. Sliter litt med å skrive også, for hjernen sender liksom ikke de rette signalene til fingrene som skal løpe over tastaturet lengre. Et innlegg her tar en hel liten evighet! Det inneholder sykt mange stavefeil før jeg har lest gjennom det en haug med ganger og det er klart for publisering. Det er ganske skremmende. Får håpe det bare er fordi jeg er så sliten og alltid har vondt i hodet. For jeg har absolutt ikke lyst til å feile mer enn jeg gjør akkurat nå.

Nå fikk jeg just en telefon fra hjertelegen. De hadde fått en avbestilling og lurte på om jeg kunne komme ned i dag og sette på blodtrykksapparatet, som jeg skal gå med et døgn. Og så fikk jeg en time i morra til resten av undersøkelsene. Like greit å bli ferdig med det sikkert. Ser tusenlappene flagre, og lurer på om det bare er tull å bruke så mye penger på private leger når jeg bor i et land hvor det er gratis med helsehjelp, iallefall for meg som fikk frikortet i februar. 

Shit! Nå må jeg vel dusje også da, siden jeg skal til den legen …

12 kommentarer
    1. annebe: Kunne jeg bare ha bytta alt dette mot et brekt bein eller noe sånn … Ble et koselig kusinetreff, tross alt. Men er dessverre ganske tom for energi for tia, men det blir jo ikke akkurat så mye verre når jeg gjør noe. Det er jo slik uansett. Og det er sykt irriterende.

    2. Etdiktomdagen: Dessverre ikke noe bedring i sikte her. Har vært alt for mange kleine dager i det siste. Og jeg blir så utrolig sliten av dette. Men det var koselig med besøk da.

    3. margarites: Takk. Det ble veldig koselig med besøk. Men formen er ikke helt på min side for tia. Enten jeg gjør noe eller ei. Sykt irriterende.

    4. Heisann. Håper det har vært koselig med besøk selv om det kan bli slitsomt i etterkant. Håper det er mer kjekt enn det er slitsomt i hvert fall. Og jeg tror du har rett i at det ikke er lett å sette seg inn i en annens situasjon. Vi tror kanskje vi klarer det, men vi gjør det nok ikke helt. Og ting er forskjellig fra person til person på hvordan vi reagerer, men jeg håper du snart får mer overskudd og aller helst en jobb du kan trives med uten å slite deg ut. Ønsker deg lykke til 🙂

    5. Hei!
      Håper du er i bedring <3
      Det høres ikke ut som du har det så godt for tiden nei - og håper de kan finne ut noe hos legen 🙂
      Besøk er koselig - men som du sier - man må ha energi til det og det er greit å prøve - når man har avlyst noen ganger.
      Ønsker deg god bedring!!

    6. Er ingen enn deg andre som kjenner på kroppen din slik du gjør.
      Håper det gir en fin opplevelse med besøk selv om det tapper for energi
      Ha en fin kveld

    7. Er nok dessverre ingen andre enn den som kjenner det på kroppen som helt vet hvordan det kjennes med slike plager.. Men godt når en får en viss forståelse i alle fall.. :)) Håper det blir koselig med besøk og selv om det tapper for energi .. gir en fin opplevelse :)) Klem <3

    8. Nina: Takk. 🙂 Har gått med blodtrykksmåling over et døgn tre ganger tidligere i mitt liv.. ikke gøy! Og, om det er mulig, så er jeg nok enda mer utslitt i morra da.

    9. Om ikke du får svart på kommentarene,er det alltid artig med innleggene dine!:) Du er flink til å formulere deg morsomt,selv om du egentlig har en “drittdag”…Ønsker deg lykke til med både nav-møte,legetime og besøk i kveld.Og ikke minst å gå med blodtrykksapperat et døgn…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg