Vet du hvor julenissen er?

Det vet jeg! Vi traff han nemlig i gamlebyen i Split (Kroatia) i forrige uke. Ganske kledelig antrukket i nisselue og -jakke. Men skjønner godt at han hadde lagt igjen resten av julenissedressen hjemme, for her var det nærmere 40 varmegrader og mye bedre å gå med sandaler … og … ja, for å være helt ærlig så sjekka jeg ikke hva han hadde under! Det kan jo være han hadde glemt dem, julenissetrusene, og da hadde det vært litt flaut å lette på jakka lissom …

Jeg skulle hilse alle her hjemme. Han kunne fortelle at han var godt i gang med julegaveinnkjøpene. Men han var ikke så skrekkelig fornøyd over at jeg ferska han med LIDL-posen. For han vil ikke ha på seg at han gikk på billigbutikkene og shoppet gaver. De blir selvsagt lagd i julenissens verksted i beste kvalitet – som alltid. 

Prøvde så smått å fortelle at jeg ikke trengte noe i år. Det eneste jeg ønsker meg for resten av livet er litt bedre helse. Et liv. For jeg er ikke skapt til å sitte stille i sofaen. Men helse var visst ikke hans bord, fikk jeg inntrykk av, og ikke kunne han sende meg videre til noen andre heller, så da var vi like langt …

Men jula, den kommer uansett. Nå er kakemennene i butikkene, kanskje julebrusen også (det har jeg ikke sjekka altså) og nissen er godt i gang med julepakkene allerede. Jeg har til og med kjøpt et par, tre julegaver jeg også.

Hva med deg, har du kjøpt noen julegaver? 

#julenissen #jul #julegaver #julebrus #kakemenn

 

Midtlivskrise finner du også på Facebook – følg meg gjerne.

10 kommentarer
    1. annebe: Haha, ja, det var akkurat det han gjorde! Du skal ikke se bort i fra at det var akkurat det han hadde vært også … Kanskje han mista flyet hjem, og ga blaffen rett og slett.

    2. Ha ha det der var litt av en julenisse! Med Lidl pose… Nei jeg har ikke startet å tenke julegaver enda, men hvert år har jeg som mål å være ferdig før desember…og hvert år så skjer det samme….jeg handler gaver helt frem til lillejuaften. Men i år…da skal jeg blir ferdig tidlig 🙂

    3. det var jo en flott julenisse :))og jeg skjønner godt att han droppet bukser i den varmen :))
      jeg har kjøpt 1 julegave,ellers er jeg ikke helt i den kjøpemodusen ennå og det er litt ulikt meg

    4. ..hehe.. så ut som han hadde vært “på fylla” siden sist jul.. Har heldigvis bare et par gaver å kjøpe og bare de to gutta våre som kommer hit på julaften… så bruker ikke særlig ekstra krefter på jula lenger, bare det helt nødvendigste…:)) Da jeg var frisk, gjorde jeg mye mer ut av det… Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg