Da var vi hjemme igjen!

Ei uke i Kroatia går veldig fort! Men på samme tid så synes jeg det er ganske lenge siden vi var hjemme sist .. rare greier.

Vi har hatt det veldig fint. Yr meldte jo nesten bare regn før vi reiste, så det så litt begredelig ut, men heldigvis tok de feil. Ikke alltid en jubler når det er total skivebom derfra, men denne ganga var det helt greit. ;o)

Litt av hvert har vi opplevd. Det ble noen dager på stranda, og noen dager til å oppdage omgivelsene. Ikke akkurat bare i nærmeste nabolag heller, for vi hadde jo leiebil hele uka og fikk virkelig farta rundt.

Det er kanskje grunnen til at jeg er helt utslitt! For noen stille og rolig tur ble det ikke. Vi har gått på den ene muren etter den andre, klatra opp til en borg (jepp, det var virkelig klatring altså), opp i et klokketårn og tråkka gatelangs både her og der. Mange opplevelser altså, noe som resulterte i ganske dårlige netter for min del, og enda verre morgener. Men det kom seg litt utover dagen, og siden jeg er sta som et esel og nekta og legge meg til der nede, så ble det en grei tur likevel. Dessuten hadde jeg jo med meg verdens beste reisefølge, og da er jo det meste i boks til og med før avreise! <3 Han er altså bare helt fantastisk denne drømmemannen min.

Det blir litt som programmet på nrk dette. For dere som følger meg på instagram (eller er venn med meg på facebook) har vel fått mye av turen med dere allerede, så jeg kan vel bare advare med en gang: det kommer sikkert i reprise her etterhvert, men i motsetning til nrk så slipper du å betale for det. Og det er jo en god ting.

Jeg håpet jo å lade batteriene litt denne uka. For det trengte jeg virkelig, men det skar seg. Da vi kom til passkontrollen på Sola kommenterte han i luka at normalt kom jo folk hjem litt mer opplagt når de hadde vært på ferie… jeg forsøkte å skjule en skikkelig gjesp, uten det store hellet tydeligvis. Men jeg er iallefall ganske happy akkurat nå, selv om jeg er sykt sliten. Og jeg har mange fine bilder og flere gode minner å dra frem utover høsten og vinteren.

Det blir en stille og rolig kveld her. Til og med Jonas er bortreist. Hundepasset skar seg for oss denne ganga, så han er på kennel. For aller første gang i mitt liv har jeg plassert en hund på kennel. Det er litt skummelt, og skrekkelig dyrt! Faktisk betalte vi mer for han denne uka, enn en av oss betalte for hele turen med fly og hotell. Og aller helst ville jeg jo henta han med en gang vi kom hjem. Men neida, det gikk ikke! For i dag hadde de bare åpent fra 10 til 11, og i morra er det kun fra 16 til 17. Dette for å skape mest mulig fred og ro for hundene, uten at den ene eieren etter den andre skulle renne ned dørene til alle tider. Sikkert fornuftig det, men jeg savner jo den store pelsdotten vår så en dag til ble en dag for mye lissom.

Nyt resten av helga! :o) 

6 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, det var flott. Men jeg var vel sliten hele tiden, ville bare ikke innrømme det, verken for drømmemannen eller meg selv. Forskjellen fra hjemme var vel at jeg ikke hadde så vondt når vi var i varmen.

    2. Velkommen hjem!!
      Jeg har hatt min hund på kennel også – betaler 250 kroner døgnet 🙂 Herlig kennel 😀
      Men savnet etter hunden var stort i en hel uke men men…….. Den hadde det bare toppers der den var!!
      Kroatia har jeg ikke vært og det høres spennende ut 🙂 Og det er jo travelt å være på ferie og skkulle oppleve mye på kort tid 🙂

    3. Så bra dere har kost dere! og jeg syns da de kunne gjøre noen unntak på sånne kenneler jeg da…for dere må jo også betale for en dag mer..Kos deg med kvelden og det med å være hjemme!Borte bra..men hjemme aller best…

    4. frodith: Hehe .. hvile kan man gjøre når man blir gammel, sa jeg alltid før. Men noen ganger føler jeg meg som om jeg er 150 år, og likevel er jeg ikke akkurat klar for det der hvilestadiet. Men det hender jo at kroppen prøver å inntar hvilemodus likevel, helt uten at jeg er enig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg