Frodiths lille fotoutfordring – Blomster

Her er mitt første bidrag til sommerkonkurransen hos Frodith.
Oppgaven var enkel som bare det:
BLOMSTER

Heldigvis trenger vi ikke utdype det noe mer …
for da hadde jeg slitt litt.
Det eneste jeg visste om denne
var at vi kalte den smørblomst da vi var barn.

Litt mer info fant jeg på Google:
Engsoleie, også kalt smørblomst, er en av de mer vanlige soleiene i Europa,
den vokser helt opp til 2400 meters høyde.
Den noe hårete planten med opp til meterhøye stengler,
bærer blomster som blir om lag 25 mm i diameter.

********

Selveste utfordringen finner du HER.
Heng deg på da vel!
:o)

6 kommentarer
    1. Fiiin! Tenker også barndom når jeg ser smørblomster. Innbiller meg at vi brukte den for å “teste” hverandre om vi var glade i smør… Holdt den under haka og så om det ble gjenskinn av gult. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg