Litt bråkete her i pinsa

Vi river, eller drømmemannen gjør. Så lenge jeg har bodd her, i over 20 år, har vi hatt en lekkasje. Ved visse mengder regn og riktig vindretning har det til tider dryppet ned gjennom taket i kjellerstua. Men vi har ikke turt å gjøre noe med det før nå. For vi er sykt redde for at det kan føre med seg både det ene og det andre. Tenk om det ender opp med en sånn 100.000-kroners reparasjon! Da vet vi faktisk ikke hva vi skal gjøre …

Men nå har det lukta så mugg nede i lange tider. Og i følge denne lungelegen jeg var hos igjen på fredag, så er dette noe av det jeg kan reagere på. Det kan være grunnen til at jeg har litt dårlig lungekapasitet. Det kan være grunnen til at jeg har så mye luftveisinfeksjoner og lungebetennelser. Så derfor altså. Tidligere har ikke drømmemannen tatt dette så alvorlig, men det er kanskje siste krampetrekningene nå da, siden han sikkert er drittlei denne kjærringa.

Så her legger vi altså ned skattepenger og feriepenger i år. Veldig kjipt! 

Naboene er sikkert ikke så fornøyde de heller. For det bråker. Banking og saging og materialer som blir slengt oppå hverandre nede på plenen. Hele pinsa gjennom. Og resten av denne uka. For drømmemannen har tatt seg ei ukes ferie for å fikse dette. Sikkert den aller verste ferien han har hatt i hele sitt liv. Hybelboeren er nok litt mellomfornøyd ho også. For ho har en helt annen døgnrytme enn oss andre, og holder nok på å klikke av å bli våkna så tidlig. Så som du skjønner er nok hele nabolaget akkurat like lei som meg for tia, om enn av en litt annen grunn.

Holder du hviledagene hellig? Jeg er av dem som ikke har gått av veien for å klippe plen og sånne ting på søndagen. Men akkurat dette her synes jeg ble litt vel bråkete. Heldigvis er vi ikke aleine i nabolaget som synder her, det foregår både gressklipping og saging i nærheten … selv om det ikke akkurat er en unnskyldning god nok om noen ringer politiet.

Hva jeg gjør? Ikke noe. Holder på å komme til hektene igjen etter en dusj … har egentlig bare lyst til å sette meg ned en plass og grine. Hyle ut frustrasjonen over alle disse siste dagene og nettene, som nesten er uoverkommelige. Jeg er så sinnsykt lei, og forstår ikke hvordan noen kan leve på dette viste år etter år! Dette er jo ikke noe liv!!

8 kommentarer
    1. margarites: Her går det meste i tørketrommelen. Ellers henger det ute eller i vaskerommet. Fant ikke noe mugg her vi, bare mye fukt … og lukta er vekk.

    2. fruensvilje: Heldigvis så var det ikke ille under der. Ikke noe mugg heller. Bare mye blaut isolasjon og treverk. Det er forsåvidt ikke en kjeller dette, betaler jaffal kommunale utgifter etter et hus med 1. og 2. etasje. En og en halv side ligger under bakkeplan. Og det er bruksrom alt sammen, ikke boder og sånn, med varmekabler.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk. :o) Mugglukta forsvant så fort vi (mannen) fikk revet alt utenfra. Og ikke noe av det lukter mugg heller. Blaut var det ja, men … veldig rart dette. Men det ser bedre ut enn frykta. <3

    4. Ja gurimalle..mugg kan gi mange av de plagene som du nevner…og er ikke å spøke med..men skjønner jo at det ikke alltid er lett å gjøre noe med..for ting koster penger! og tid.. Så det er bra dere nå får tatt dette…så er det gjort! Uff..du sliter alt for mye..ønsker deg alt godt!!

    5. må mann så må mann og jo lengre en venter på å fikse en slik skade jo større blir skaden også,håper drømmemannen får fikset det uten dei altfor store problemene,dere burde hatt en liten avfukter i kjelleren også som samlet opp fukten i rommet,selv monterte vi opp en varmepumpe i kjelleren,no står den på året rundt på 16+ ,siden har det ikke vært fukt i kjelleren vår )

    6. Mugg skal man ta på alvor! Og jeg har også sluttet å ha klesstativ på stuen om natten, noe jeg hadde før om ikke klærne ble helt tørre mens de hang ute. nå har jeg skjønt at klær kun må tørkes i rom med god ventilasjon. man lærer så lenge man lever.
      Jeg hører stadig folk som lager litt bråk om søndagene, det er jo da man har fri… Men jeg prøver å unngå søndagen. Men – må man, så må man. Og et tett hus er viktigere enn litt ro en pinsehelg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg