Leonberger i farta!

Jonas er den mest kosete hunden jeg har vært borti. Han er snill og ganske lydig, men også sinnsykt sta. Kommer jeg ikke i dag, så kommer jeg i morgen. Han har alltid god tid. Snur liksom ikke på femøren når han blir ropt inn, men fortsetter å lukte på den flekken han just hadde oppdaget da han hørte kommandoen. Han er tålmodigheten selv. En stor og snill kosebamse. Stort sett er jeg veldig fornøyd med familiens hårete kjempe.

En kan si mye om leonbergere. Men å påstå at de er elegante, det er å dra det litt langt! Han ser så utrolig dum ut når han kommer i full galopp, og jeg kan jo ikke annet enn å le når jeg studerer bildene etterpå.

Bare se her:

Hehe. Jepp, jeg vet det, jeg simpelthen mobber litt. Men han skjønner jo ikke det, dessuten er det jo bare en hund, så da er det sikkert ikke så farlig. Jeg som er vant til schæferhunder, og den elegante måten de beveget seg på, synes jo dette synet er utrolig vittig. 

Se på det trynet da!! Og når du tenker at dyret veier 72 kilo (han hadde faktisk gått ned litt siden sist) og har skulderhøyde opp til spisebordet, så blir det jo enda verre!

Vi fikk forresten svar på røntgenbildene på fredag. Han er helt fri for hofteleddsdysplasi, HD 1, altså helt perfekt. Ingenting er jo bedre enn det. Var nesten verdt alle timene hos veterinæren til og med. Men hadde jeg visst hvordan det besøket kom til å bli, så hadde jeg garantert funnet en annen klinikk for denne røntgenundersøkelsen.

Glad hund i luftige svev. Jeg tror han koste seg minst like mye som oss på tur. Fint vær hadde vi, sol, knallblå himmel og 20 grader. Ble til og med litt brun i ansiktet. Eller rød heter det kanskje, men etterhvert blir det forhåpentligvis brunt.

Det var lite folk på Hovden denne helga. Til og med skitrekket så stengt ut. Men det var noen få vinterentusiaster på turski her og der, og de gikk i shorts og t-skjorte.

Turalternativene for oss uten ski på beina var heller litt magre. Det ble med litt gåing langs veiene. Pluss en kjøretur enda litt lengre innover i landet. Koselig, avlappende helg altså. Spesielt for meg som hadde både sjåfør og kokk med meg. ;o)

Nå er vi klare for sommer på Sørlandet. Så hvis du, eller noen du kjenner, kan være så snill og jage vekk disse skyene som henger over byen litt sånn kjapt, så blir jeg veldig takknemlig for det.

Fortsatt god søndag. :o)

10 kommentarer
    1. frodith: Hehe. Vi kan le godt av denne digre bamsen innimellom. Vittig når han legger seg inntil en stol eller bordet, er det ikke plass til ham så skyver han det bare vekk.

    2. Så herlige bilder!!! Blir så glad av å se glade og nydelige hunder!!! Søtbamse!! og håper finværet kommer til dere også! ha en god kveld!

    3. den hunden er så nydelig,så får elegansen i sprint være så som så )) det viktigste er att han er snill )) nå harværet snudd hos oss også,vind i dag og nå i kveld kom skyene,så vi får bare godta en uke med litt mer normal vår

    4. Om han ikke var så elegant. så er han veldig fin i alle fall.. og så ut som han koste seg i frata :)) Så fint at røntgenbildene var bra … Satser på bra sommer både på Sørlandet og ellers i landet :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg