Det går opp og ned … og enda litt lengre ned

Hei der ute :o) Ja, jeg er her fortsatt … om enn litt redusert denne uka. Derfor så stille herfra. Mulig det ble litt for mye som skjedde rundt forrige helg, To turer, en lang en på strendene i Farsund, og en hard en i trappene/heia over Ravnedalen (bildet er derfra). Pluss barnevakt og noen mer normale turer mellom fem kilometer og ei mil her hjemme. 

Så sa det på en måte stopp! Og denne uka har det ikke skjedd en dritt. Ikke en gang treningene har jeg vært på. Det er vondt over alt og det er forferdelig å stå opp. Ville aller helst bare blitt under dyna til alt gikk over. Men det er ikke sånn det funker. Selv om jeg ikke har barn hjemme lengre.

Barnevakt var jeg forresten i går også. Da jeg svarte ja til å ha snuppa som snart blir fire, hadde jeg helt glemt at jeg for lenge siden hadde sagt ja til å passse ettåringen. Teflonhjerne – skumle greier. Jeg sa til og med til dattera at jeg hadde skrevet det ned, og da pleier jeg jo det! Men ikke vet jeg hvor det havnet på kalenderen. Skal se det dukker opp på en helt annen dag etterhvert …

Det er nesten sommer her. Vi skal på hyttetur, bare drømmemannen og meg. Pluss Jonas selvfølgelig. For søstera mi ville ikke oppsøke vinteren og fint solskinn over snødekte fjell, når ho heller kunne få litt sommerfølelse med sol og sjø. Er jo til en viss grad enig. Men jeg slipper jo å sitte og se på alt som burde ha vært gjort, når det ikke er vår hytte vi er på. Litt mer avkobling for meg dette, og akkurat nå tror jeg det er det jeg trenger. En liten forandring, noen andre vegger å se på. Innimellom føler jeg nesten at jeg er i fengsel her. Innestengt og fratatt alt sosialt liv.

Jeg er drittlei! Av å ha det sånn, av å alltid ha vondt, av å være så forbanna trøtt for ingenting, av å ikke ha noen jobb, av å ikke klare å jobbe … ikke klare noe som helst egentlig. Og ikke minst det at det ikke går an å planlegge noe, fordi det er umulig å vite hvordan formen på denne kjærringa er! Bortsett fra at ho er ganske feit av all stillesittinga, og veier henimot et tonn!

Satser på at neste uke blir mye bedre. ;o) God helg til deg.

10 kommentarer
    1. frodith: Har vært en del sosialt denne uka. Kjenner jeg blir litt sliten av det også, men kan jo ikke mure meg inne her heller akkurat.

    2. det høres ut som du trenger å komme bort litt ja,dette med vondter hvet jo jeg alt om .
      Jeg overdriver også for tiden,og nå hvet ikke jeg å rette ryggen,det går i grønnsakshage.Nåe er beddene ferdige så da får rygg og hofter en tiltrengt pause fra den type arbeid.Kos deg på tur,så krysser vi fingrane for att neste uke er noe bedre ja

    3. annebe: Den er jo litt bedre innimellom, men da tror jo jeg at jeg er som før igjen, og gjør alt jeg kan. Skal liksom ta igjen for alle de dagene jeg ikke har gjort noe. Og så er det på an igjen.

    4. suttung: Ja, takk. Jeg prøver så godt jeg kan. Blir mange solstråler av noen timer med barnebarna, bare så synd jeg blir “straffa” etterpå når jeg har kost meg og hatt det greit. Blir visst ikke vant til dette her jeg, har jo vært et veldig stå-på-menneske, og ufattelig flink til å fortrenge at noe var vondt. Kontrollfreak til tusen. Og nå har jeg ikke kontroll over min egen kropp en gang. Det er nesten verre enn å ha vondt.

    5. Ja man merker det når man “overdriver” aktivitetene…sånn er det bare .. Så herlig bilde av snuppa og hunden <3 Kos deg på hyttetur ..så håper jeg formen din bedrer seg snart :)) God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg