Dritskumle kosekaniner og nydelig vårvær

Her skal trimgruppa møtes i morra tidlig klokka 9. Vi har alltid utetrening på torsdagen, og det passer meg veldig fint å være ute, istedenfor i et treningssenter med høy musikk. Men akkurat når vi leker og herjer så er det jo litt flaut om det kommer andre folk som ser oss.

Jeg har alltid kjørt hit. For foreløpig er det jo bare på tirsdagene jeg har gått til treninga. Men i morra vettu, da skal det bli andre boller! For her er kjærringa som går på med liv og lyst. Eller noe sånn … Lurer litt på når jeg skal merke at jeg blir mer opplagt av dette her. Synes det burde skje noe snart nå. For i tillegg til tvangstreninga så er jeg faktisk blitt mer flink til å bevege meg på egenhånd igjen. Men jeg er halvdød etterpå, noe som er veldig irriterende.

I dag har Jonas og jeg prøvegått turen hit. Trodde egentlig at det var mye lengre enn til Aquarama, men utrolig nok var det omtrent akkurat like langt. Dermed trenger jeg ikke starte hjemmefra mer enn en liten time før jeg skal være der.

Halvparten av veien hit går gjennom Baneheia. Eller bymarka som det så fint heter andre plasser når skogen ligger så bynært som dette. Jeg har aldri hørt en eneste kristiansander som har brukt det ordet … bymarka … høres veldig finslig ut egentlig. Baneheia er vel mest kjent utenfor Kristiansand for den plassen to småjenter ble voldtatt og drept i 1990. En forferdelig sak som for min del gjorde at jeg ikke gikk i Baneheia på flere år. Den dagen dette skjedde var jeg og en venninne og gikk tur her oppe. Vi gikk forbi det stedet der de ble funnet, bare noen meter lengre oppe i heia. Men vi verken så eller merka noe som var unormalt den kvelden.

Her er vi på heia over Ravnedalen. Vi tok turen rundt Bånetjønn før vi gikk ned til Ravnedalen og hjem igjen. Veldig fint vær her i dag, og jeg var alt for godt kledd. Ikke hadde jeg verken sekk eller drikke med meg, så da var det enklest å beholde tøyet på … med det resultat at jeg var kliss blaut på de innerste to toppene da jeg kom hjem.

Ravnedalen er en fantastisk flott park! Er du i Kristiansand en gang så anbefales en tur hit. Ikke bare for å se parken, men de serverer byens beste hamburgere på kafeen her. Og ellers har de mange arrangementer og konserter i sommerhalvåret. Vinterstid er det stengt.

Denne lille kaninen skremte vettet av Jonas på sykkelstien. Ja, han er inne i en fryktperiode nå, denne hunden vår. Det er visst nokså normalt når de er i ungdommen. Alt som ikke er kjent er skrekkelig skummelt! Og denne lille kosekaninen var intet unntak! Han nekta å komme bort og snuse, selv når jeg tok den opp. Nå henger iallefall kosedyret til en eller annen unge i buskene på toppen av Tinnheiabakken. Håper den blir gjenforent med eieren etterhvert.

Håper du har hatt en god dag så langt. :o) 

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Alt er lettere når det ikke er så kaldt og guffent ute. I dag sludder og regner det, er vel det været vi skulle hatt i går. ;o)

    2. så vakker turvei du har,ja der kunne jeg også gått i en time med sola i ryggen ) flink å trene,må snart ta meg sammen jeg også,for her har det blitt lite av slik bevegelse,er noe med snø og kulde tror jeg )

    3. Flotte bilder og ser ut som en flott sti..men ja..Baneheia forbinder jeg også med noe fælt..så uff..helt grusomt.. Så kanskje lurt å skifte navn..ha en god kveld og ha en god trening i morgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg