Pusteprøver og storshopping på apoteket

Se det ja, da var torsdagen allerede godt i gang. Jeg droppa treninga i dag, og hadde egentlig mer enn nok med legebesøket. Jeg har pusta og pusta, i den ene maskinen etter den andre, utpust og innpust og holde pusten! Puuuh! Det var reine treninga i seg sjøl dette her!

Jeg er ikke spesielt allergisk. Det vil si at ingen av allergipunktene slo ut. Så da kommer vi til det kjipe, enda en idiotisk diagnose som ikke kan la seg påvise: atopiker. Aldri hørt om det før, men det var jo typisk at jeg måtte få en til sånn “innbiller meg at jeg er syk”-betegnelse. Igjen.

Jeg har forsåvidt en normal lungekapasitet. Sier de. Men da de utsatte meg for et eller annet stoff som jeg reagerte allergisk på, og så tok pustetesten igjen, da hadde jeg mista 25% av kapasiteten i lungene. Fikk en en “motgift” etterpå, slik at det ble normalt igjen. Og der er vel forklaringa på hvorfor jeg blir så tett og ikke får nok luft når jeg er ute og går.

Det er ikke bare innbilning. Det var jo litt godt å vite, for det har jo vært litt kjipt de gangene jeg virkelig har gått inn for å bli sprek sammen med noen, og den som blir sprekere er den jeg går sammen med. Jeg blir bare mer og mer utslitt og andpusten. Føler kanskje ikke at jeg er kommet noe nærmere en løsning. Men jeg har kanskje fått et svar på hvorfor jeg føler at jeg ikke får nok luft. Og om det blir fiksa, blir det kanskje litt lettere å komme i form. Ikke vet jeg. Synes snart jeg har alt i hele legeleksikonet som ikke kan bevises, og det er litt flaut!

Planen videre er å starte på allergitabletter, pluss dette lasset jeg henta på apoteket. Bortsett fra de to til venstre der, som er til bikkja. Og så skal jeg tilbake i begynnelsen av juni og ta nye pusteprøver. I dag var jeg virkelig glad for dette frikortet. Bare synd det ikke funka på det Jonas også måtte ha.

Vi skal jo snart på hytta, og der kryr det av flått! Det har alltid gjort det, men i fjor var det ekstremt ille. Og de er jo ikke så lette å få øye på disse små udyrene, i en slik pels som Jonas har. Flått-kuren kosta hele 1200 kroner. Det er fire tabletter! Og han skal ha to nå og to om 12 uker. De gjør slik at flåtten ikke fester seg på ham, og om noen likevel er så dumme og biter seg fast så dør de. De kan altså fortsatt krype rundt i pelsen hans, og dermed er vel det grunnen til at de søker over på meg etterhvert. For her er det jo ikke noe som gjør at de ikke biter seg fast. Men de kiler heldigvis på en spesiell, ekkel måte når de kryper rundt på huden. Dermed er det lett å få dem vekk igjen, før de sitter der og koser seg med blodet ditt. Bare en gang har jeg opplevd å få betennelse i et bitt, og da var det antibiotika med en gang.

Flått har jeg jo vært vant til hele livet. Men vi tok det ikke så alvorlig verken da jeg var liten, eller da mine barn var små. I de senere årene har jo vitenskapen funnet ut at de er farlige enn vi har trodd. Dermed er det kanskje ikke så dumt å være føre var. Hunder kan jo også bli syke av dette lille krapylet så det er jo like greit å gjøre han uegnet for bitt derfra.

Håper du har hatt en fin torsdag så langt. :o)

6 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Funks som heis de pillene til bikkja ja. Men for en syk pris!! Han må jo ha så mye, de går jo ut i fra vekta. Så det var nesten dobbelt så dyrt som i fjor. Sitter litt barnevakt, og har nettopp sunget barnebarnet på snart 4 i søvn. Koselig.

    2. Så bra du fikk noe for pusten da! og jeg har også vært hos dyrlegen å fått resept på denne flått tabletten.. funka i fjor..så prøver i år også..selv om mine er små og korthårede.. orker ikke de småkrypa..Ha en god kveld!

    3. da ønsker jeg deg lyke til,og håper den medisinen virker så du får en bedre hverdag =) men kipt å måtte teste ut en hel haug ,det skjønner jeg att det er.Flått e noe skit,håper vi får mindre av den sorten i år )ha en fortsatt fin kveld,her herjer fortsatt forkjølelsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg