Tvangstrening – igjen

Da var vi allerede kommet godt i gang med tirsdagen. Og til nå har jeg fylt denne dagen med ting som sikkert skal gjøre meg glad, sprek, tynn og hele pakka! Morsomt bør det egentlig også være, for å trene sånn i flokk er veldig gøy. Påstår de unge, fjonge, tynne, langhårede jentene som skal hjelpe oss i riktig retning. Vel, jeg har ikke merket noe av dette til nå, for å være helt ærlig. Men det kan jo enda komme … kanskje.

Vi setter opp mål fra uke til uke. Jeg har ikke så mange av de for å si det sånn. Det eneste jeg har sagt er at jeg skal møte på treningene, og hver tirsdag skal jeg i tillegg gå til og fra. Det er 7 km tur/retur. Jeg gjør ikke dette for min egen del, men bare for å vise legen min at jeg kan! For mange av de andre var visst den største utfordringen å komme seg opp om morra’n. Men der er absolutt ikke denne rosakledde dama. Jada, jeg følte meg litt for gammel til dette fargerike treningstøyet, men nå var det det jeg hadde! Spradet ikke gjennom Gågata på hjemveien, for å si det sånn…

Jeg sto opp klokka seks! Som jeg har gjort de to andre gangene også. Og det går helt greit. Er jo bare å sette på vekkerklokka – og komme seg ut av dyna når den ringer. Ikke verre enn det. En trenger kanskje litt viljestyrke, men det er jeg også ganske godt utstyrt med. Når jeg gidder.

Oppskriften på å bli tynn kan jeg også. Mer bevegelse og mindre mat! Enkelt som bare det, men uhyggelig kjedelig! Det har ikke vært min førsteprioritering det siste året. Først har jeg kjempet for å få til jobben, og når ikke det gikk lengre så må jeg jo bare innrømme at jeg har hatt en del kamper med meg selv om det å fortsette … Jeg synes jeg har slitt utrolig mye for å skaffe meg en inntekt, og når egentlig alt løste seg så greit så blir jeg forrådt av min egen kropp. Jækla uflaks!. 

Til torsdag er det trening i Baneheia igjen. Ute altså. Men jeg har en liten utfordring der, for jeg har fått time hos en astma- og allergiekspert som blant annet skal sjekke lungene mine. Og der skal jeg være en halv time etter at treninga er slutt. Det går jo ikke! Prøvde å si ifra i dag, men de ville gjerne at jeg kom likevel. Herregud! Jeg rekker jo ikke hjem for å dusje og skifte, og jeg kan absolutt ikke komme rett fra heia, i treningstøyet. Timen har jeg ventet på i noen måneder, så hva gjør jeg nå? Kanskje jeg bare må ta den treninga på egenhånd og gå når de andre kommer. Kan jo ha på appen på mobilen og virkelig bevise at jeg har beveget meg noen meter …

Nei, nå får jeg vel ta en dusj og stelle meg litt. Drømmemannen kommer snart hjem fra jobb, og i dag har vi rett og slett bryllupsdag. Ni år. De siste to og et halvt skulle jeg gjerne hatt litt annerledes, men det kan jo være det snur snart. At jeg blir frisk og sprek, samtidig som en jobb ramler ned i fanget på meg. Eller kanskje det snart er vår tur til å vinne i lotto?

God tirsdag fra meg til deg. :o)

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Jeg gikk ikke på trening, sendte bare ei melding. Var ikke helt god etter tirsdagen. Var hos en kjempehyggelig lege og legesekretær, så får vi se om det hjelper for noe etterhvert.

    2. frodith: Det er ikke greit for meg å trene inne, for der er det jo alltid musikk. Og øresusen klarer ikke den lyden. Dessverre.

    3. margarites: Takk, takk. :o) Vi har jobba godt på den fronten før også vi, hver for oss. Var gift i ca. 18 år begge to. Får jo se om vi slår den rekorden sammen. Når det gjelder musikk på øret, så kan ikke jeg ha det pga. øresusen. Ikke engang musikk i rommet er noe greit for den.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk. :o) Ble en koselig “feiring” med yngste dattera til mannen som middagsgjest. Men fikk et flott smykke da. <3 Ja, jeg droppa treninga og har vært halve dagen hos en lungespesialist og pusta i det ene etter det andre ...

    5. Så flink du er! og gratulerer med bryllupsdag! Du skal bare dra til den spesialisten og ikke dra på trening torsdag…Det er ikke alle som forstår at stresset med å rekke, og ikke rekke faktisk tærer på kroppen.. Så klart skal du dra dit!! Du må da ikke bevise noe for noen..Ha en god kveld og ja..håper du vinner i lotto!! og jeg kan vinne neste gang..:-)

    6. Gratulerer med bryllupsdagen! Bra jobbet 🙂 Trening er ikke gøy, men et nødvendig onde… Nei, det kan være gøy om man er sammen med noen man kjenner godt, eller er i godt humør og ha kul musikk på øret… Jeg tror nok jeh ville følt meg litt “utenfor” i en sånn trimgruppe som du er med i, men det kan jo hende dere blir en fin og sammensveiset gjeng etterhvert, og kommer til å ønske å trene mer sammen.
      Den timen du har ventet på bør du ta, så får du heller trene litt på egenhånd 🙂

    7. synes du er flott i spreke farger ,hvorfor ikke )) når det gjelder treningstimen og astmatimen samme dag,ja da ville jeg valgt den siste,du kan joo altids møte opp på treningen i vanlige klede og snakke med dei da,att du tar egentrening etter astmatimen,lykke til ))
      Jg skulle veldig gjerne beveget meg ute i dag,ja i går også,men nå har forkjølelsen inntatt kroppen,så jeg får vente til nesen ikke renner lengre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg