Litt grått og kjipt vær denne fredagen

Sånn skikkelig støvelvær altså. ;o) Men i morra er vi visst blant de heldige som får et lite gløtt av sola utpå ettermiddagen. Kanskje vi må benytte lørdagen til å ta en båttur eller noe, siden vi nå en gang fikk sjøsatt “skuta” vår så tidlig. Hytteturen vi skulle vært på ble avlyst. Så det blir en rolig hjemmehelg dette også. Mer som normalt altså. Og det er helt greit.

Er litt bedre i kroppen etter tvangstreninga i går. Har våkna med skallebank siden mandag. Men det kan jo ha noe med at jeg ble litt stressa av å måtte avgårde såpass tidlig, på noe jeg absolutt ikke hadde lyst til. I flere år har jeg slitt med hodet, enda jeg gledet meg til å gå på jobb. Jeg innbiller eg at det har noe med tinnitusen å gjøre. At jeg alltid befinner meg i et himla bråk, og alltid er så trøtt. Skulle gitt mye for et par stille dager innimellom!

Jeg er jo igrunnen en skikkelig morrafugl. Var iallefall. Men nå er det vanskelig å få kroppen til å spille på lag. Som regel våkner jeg mellom fire og fem og må opp og ta noen tabletter, i håp om at skallebanken kan gi seg før dagen begynner. Om jeg derimot skal noe på morrakvisten klokka ni (som før i tia ble sett på som langt på dag), så må jeg helst stå opp tre timer før for å la kroppen gå seg til litt før jeg skal avgårde. Det er ikke alt som funker så greit sånn med en gang nemlig, blant annet kan det å dusje og vaske håret virke helt uoverkommelig til tider, og det er sykt irriterende. 

Vi fikk en ny overnattingsgjest i går. Når den ene blir henta kommer den neste. :o) Barndomsvenninna mi fra Jæren jobber i barnevernet og når ho har noen saker her nede så pleier ho å overnatte hos oss om det passer slik. Det er veldig koselig. Nå er ho avgårde på jobb, men vi får noen timer sammen før ho skal videre i kveld. Vi har kjent hverandre fra vi gikk i tredje klasse, om jeg ikke husker helt feil, og ho er vel grunnen til at jeg er så fascinert av naturen på Jæren.

Ønsker alle en god helg. Og før du aner det er jeg tilbake med et nytt innlegg her… :o)

8 kommentarer
    1. frodith: Har noen støvler jeg kunne ha brukt til dette. Disse er datteras, eller de står på hennes veranda, jeg har bare knipsa bildet!

    2. godt å lese att du er litt bedre i dag )) og med litt mer varme og sol,ja så blir en vel ennå bedre håper jeg hi hi .Det var festlig med støvler fulle av planter utenfor døra da,det gjelder bare å komme på det før støvlane blir kastet.Kos deg med venninneprat og ja jeg elsker også Jæren ))

    3. Så stilige støvler med pynt 🙂 Gråvær her også, savner sommerværet som var tidligere i uka :)) Kjekt for venninna di å ha noen å sove hos også er det jo hyggelig for dere begge å være sammen tenker jeg :)) God helg til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg