Frodiths lille vår-challenger: Skygge

Tredje bidrag i foto-challengen til Frodith.
Jeg har en del skyggebilder, men dette er vel det jeg er mest glad i.
Kanskje ikke det du tenker på med skygge,
men broa kaster jo skygger både den ene og andre veien her.
Bildet er tatt i Langfeldt allmenning,
ei båthavn i Kristiansand.

SKYGGE

#frodihfotoch01

 

Her har vi hatt tidenes sløveste søndag, og det er egentlig litt kjedelig.
Men så lenge verken drømmemannen eller jeg fikk ut fingeren,
så ble vi bare sittende her, med fare for å gro fast i sofaen.
Det er heldigvis lenge mellom slike dager,
spesielt om formen er sånn tålig, og det har den faktisk vært i dag.
Likevel sitter jeg her …

Synes det er vanskelig å gå tur uten Jonas, hunden altså.
Han begynner å bli ganske så urolig og masete.
Og det etter bare noen få dager!
Skrekk og gru, lurer på hvordan han er etter å ha vært uten tur i to uker. 
Han er på bedringens vei, står støtt på alle fire labbene,
likevel skulle han altså ikke ut å gå.
 

Fortsatt god søndag.
:o)

19 kommentarer
    1. Det er et flott bilde, og jeg likte godt mønsteret som rekkverket på broen laget :o)) Det kan nok bli en utfordring å holde Jonas i ro de neste ukene, men det går nok!

    2. fruensvilje: Hihi, ja, det er jo stort sett sånne bilder jeg har med skygge på. :o) Eller solnedganger der alt rundt er som en sort innramming/skygge.

    3. Eva: Takk. .o) Jeg var altså ikke ute av døra i går. Tung i hodet og tung både her og der … Minsten min fikk sertifikatet i forrige uke. Han blir snart 24! Men han har jobbet på sjøen og ikke følt han har trengt det, før nå.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk, takk. Jonas ser jo nesten helt ok ut nå Og oppfører seg deretter. Men her må vi bare holde ut, som veterinæren sa. Kommer til å bli en veldig rastløs hund etterhvert som dagene går dette.

    5. Fotokjerringa: Hehe, ble mye sofasliting i går da. Heldigvis flytta vi oss ned i tv-stua etterhvert sånn at slitasjen blir litt fordelt her. ;o)

    6. Jeg synes det skyggebildet var kjempestilig 😀
      Og sløvesøndag har jeg også hatt. Måtte ut en liten tur, når minstebarnet skulle øvelseskjøre…da stiller mamsen opp vet du 😉 Men sånn utenom det, så har det vært hjemmekos hele dagen 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    7. Så flott bidrag! og ja, jeg skjønner godt at det er vanskelig å gå tur UTEN hund..det hadde føltes helt feil..hihih Ha en god kveld videre! og god bedring til Jonas!

    8. Det skyggebildet likte jeg veldig godt også:-). Og litt sofasliting har vi alle godt av iblant, tror jeg 😉

    9. Masse fin skygge her, jeg liker at den er litt annerledes jeg 🙂 Ikke så typisk. Du har et godt fotoøye Marit, skulle hatt challenger stadig du vettu 😀

    10. Ha ha jeg ser det nå. Jeg tenkte det var en sandstrand i enden, men jeg ser jo nå at det er en flytebrygge og ikke solstoler…tror jeg må sjekke øynene eller brillene her. Men bildet er flott uansett om det er vinter eller sommer 🙂

    11. margarites: Våren forsvant igjen her også, men i går rakk vi å ta årets første utepils på Fiskebrygga, i sol og ganske god temperatur. I dag har det snødd igjen … Sommerfølelse ja, men det bildet er en fin vinterdag, kikker du godt etter så er det faktisk is på sjøen på begge sider av broa. ;o)

    12. En superflott skygge! Og bildet gir meg sommerfølelse – noe jeg ikke får her hjemme i dag. Her er det nemlig vått, grått og langt fra noe som lager skygge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg