Nydelig vintervær på Sørlandet

Fryktelig tungt å stå opp i dag. Vondt i hodet og stort sett alle andre plasser. Men siden sola skinte og fuglene sang om kapp med øresusen fant jeg ut at vi skulle prøve å gå en tur. Bikkja og jeg. Det frista egentlig ikke, stuptrøtt som jeg har vært helt siden fredag. Men litt frisk luft har vel aldri tatt livet av noen …

Vi møtte dattera og det yngste barnebarnet mitt på veien. Egentlig liker jeg på mange måter å bare tusle rundt med Jonas, uten så mye selskap. Men det var koselig med dette turfølget også. Det er en av fordelene med å bo så nærme hverandre, ting trenger ikke være så planlagt. Det meste lar seg gjøre på sparket. Og veldig ofte er det slikt som blir mest vellykka.

Her i huset er det tydeligvis siesta nå! Det er bare meg som ikke har skjønt det. Dessverre mangler jeg den egenskapen som gjør at jeg bare kan legge meg og sove sånn i tide og utide. Jeg sover sjeldent middag. Og skal jeg være ærlig så har jeg jo ikke sovet så mye om nettene heller de siste ti årene. Men det ser heldigvis ut som det har løst seg nå. Så da gjenstår bare at kroppen snart forstår at den har fått den søvnen den trenger, slik at jeg kan begynne å fungere igjen!

Jeg begynner å bli litt rastløs av å bare gå hjemme. Det er ganske ensomt egentlig. Og jeg føler meg så liten og ubetydelig når jeg ikke har en jobb å gå til. Litt verdiløs liksom. På samme tid er jeg jo så sliten at jeg ikke fungerer til noe som helst. På et halvt år har jeg laget to middager, og støvsugd noen få ganger! Det føles som en seier de gangene jeg har tømt oppvaskmaskinen og bretta tøy på en og samme dag. Og det er sykt lenge mellom hver gang det har skjedd. 

Dagen i dag er iallefall noen hakk bedre enn gårsdagen. Og bare det er jo et lite lyspunkt. :o)

6 kommentarer
    1. alle fremskritt er av det gode,og kanskje energien kommer med våren )) ja det kan bli ensome dager når en går hjemme alene,men da er det viktig å finne hyggelige ting å fylle dagene med,ting du liker å gjøre )

    2. Så bra at denne dagen har vært noen hakk bedre enn gårsdagen! Og du skal se at morgendagen blir enda et lite hakk bedre, et lite hakk hver dag opp så blir det bra. Noen turer nedover trappen igjen av og til…men mest opp. Det går mot vår og lysere tider så jeg håper det går mot bedre tider for deg også 🙂

    3. Har vært fint vær her i dag også :)) Hadde vært deilig å ha evnen til å legge seg å slappe av ja.. Bra du ser det positive at dagen i dag har vært litt bedre.. man er avhengig av å se noen lyspunkter om en i det heletatt skal “ha et liv”… Ønsker deg en fin kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg