Jentetur – Disney on Ice

Fra lørdag til søndag var jeg og mine fem jenter (barn/barnebarn) i Stavanger.
Vi tok toget og hadde en overnatting på Thorn hotell Maritim.
Og se på denne velkomsten da!

Det er ikke alltid billigst på booking.com.
Der måtte vi hatt tre dobbeltrom, det var ikke noen alternativer, så prisen ble deretter.
Traff ei superhyggelig dame på telefonen, forklarte hvor mange vi var og alderen.
Etter litt omrokkeringer fikk vi et familierom som nok var 40-45 kvm.
Oppredning på sofaen, babyseng og ei ekstraseng til den overkommelige prisen av 1590.- totalt!
Velkomstkort og godis til ungene lå klart da vi kom,
frokost var inkludert.

Fra den ene senga til den andre.
Det ble litt flytting og bytting av plasser i løpet av natta,
ungene drømte litt, og grein, så soving ble det så som så med.
Jeg er jo ikke helt vant til å ligge sammen med så mange!
Dessuten er jeg sykt forkjølet, og holdt nok de andre våkne med denne bjeffende hostinga mi.

Stavanger er en skikkelig koselig by.
Her har jeg faktisk bodd på hybel for 33 år siden sånn omtrent,
da jeg var helt nygift for første gang.
Har aldri følt meg så ensom i hele mitt liv, og hele hybeltilværelsen var et mareritt!

Dette ble jo noe helt annet.
Det føltes nesten som en liten ferie, enda det kun var snakk om ei natt hjemmenfra.

Disney on Ice .. en opplevelse for både store og små.
Vi var i Oslo i fjor, men da var det ikke spesifikt Anna og Elsa,
som er mellomste barnebarnets store helter.
8-åringen oppfører seg allerede som en fjortis,
og skulle selvsagt ikke vise at dette var gøy, for noe så barnslig …
Jeg sneik meg til å se på henne under forestillingen, og det så ikke ut som ho kjedet seg!
Det var selvsagt når ho var helt sikker på at ingen rundt henne så det.
Minstejenta på 8 måneder skjønte vel ikke så mye,
selv om ho fulgte veldig godt med på lysene og det som skjedde på isen.

Jentetur for tre generasjoner.
Og disse er så sammensveiset at en skulle tro de tre minste var søsken.
Jeg føler meg veldig heldig som har alle disse flotte jentene,
og det slår litt ut på den måten at når vi f.eks. er på noe sammen så blir jeg 
utrolig rørt og må kjempe skikkelig for å ikke grine ..
Klarte det nok ikke helt, men jeg tror ikke noen la merke til det denne ganga.
Det var mye verre i fjor!

Tusen takk for en fin opplevelse!
Jeg er så utrolig glad i dere,
og kjempestolt over å være mamma og mormor til en så flott gjeng.
<3

10 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Takk, takk. :o) Var veldig vanskelig å ta bilder der inne med mobilen, så jeg synes de bildene er kjempedårlige. Men gøy å ha noen minner likevel. Koselig var det iallefall.

    2. fruensvilje: Takk, takk. :o) Ja, tenker på det maaange ganger, at den blandinga som ble til disse to døtrene mine, og sønnen, var vi jaggu med heldige med – jeg og x’en! ;o)

    3. frodith: Høres veldig koselig ut det også. Mamma døde jo da jeg var 28, så på mange måter tror jeg ikke jeg ble skikkelig kjent med ho ..

    4. margarites: Veldig heldig som har så godt forhold til alle mine barn. Tenker jeg. Ikke alle som har det. :o) Olav er kul, treåringen hadde en plan om å treffe han, og gi han en klem, men det gikk ikke i oppfyllelse. Kjempefornøyd med hotellet, skikkelig god service.

    5. Vera Lynn: Koselig med en årlig jentetur, og flott mottakelse på dette hotellet. :o) Så får vi se hva vi finner på neste gang ..

    6. For en perfekt helg sammen med barn og barnebarn… Syntes det hørtes veldig hyggelig ut at ale bodde på et rom :o)) Disney on Ice er jo en fin opplevelse for både stor og liten.

    7. For en herlig jentegjeng! Heldig er du som får være sammen med disse. Og jeg kan godt tenke meg at Disney on ICE var flott, jeg så en av mine favoritter på bildene dine – snømannen Olav. Jeg tror jeg har sett filmen6-7 ganger 🙂 Og så flott at dere fikk et stort familierom på hotellet, sånt er gledelig når det går i orden. Mye lettere å ha alle sammen enn spredt på mange rom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg