Ut på tur – Brusand, Rogaland

Brusand er ei bygd og et tettsted i Hå kommune i Rogaland. Her finner du også ei 7 km lang sandstrand, og dette tror jeg er den stranda jeg har fotografert mest av alle strender jeg har vært på, enda jeg ikke bor i nærheten. I begynnelsen av november var vi i bryllupsfest til min barndomsvenninne på Jæren. Det ble ei natt på Jæren Hotell, og så hjem igjen dagen etter. Men det går jo nesten ikke an å være på de kanter uten å gå tur, så heldigvis rakk vi å nyte litt av landskapet rundt oss også.

Himmel og hav – her er jeg i mitt rette element. Bare litt synd at kameraet lå hjemme, så bildene er altså knipset med mobilen. Folk må mene hva de vil om disse mobilkameraene, men jeg holder fortsatt en knapp på Nikonen min.

Fins det noe vakrere enn noen gamle røde sjøbuer mot blå himmel? Skal ikke se bort ifra at akkurat dette motivet med tiden kommer til å pryde stueveggen hjemme hos oss.



Bølger er merkelig nok utrolig vanskelig å få tatt bilde av! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hengt halvveis ut av båten for å få foreviget disse fascinerende greiene – uten hell. Men jeg har det jo gøy mens jeg prøver da, :o)









Hva er vel bedre enn en spasertur dagen derpå? Værgudene var på vår side til og med. Det var sol og oppholds, og ikke alt for mye vind heller. Iallefall ikke da vi starta å gå .. Men akkurat det forandra seg fort gitt! Himmelen ble bare mørkere og mørkere, og til slutt kom regnet. Men heldigvis var vi nesten tilbake til bilen igjen da.

I helga skal jeg kose meg sammen med døtre og barnebarn. Seks jenter fra 8 måneder til 53 år skal på jentetur til Stavanger. Vi skal ta toget, se på Disney og Ice og overnatte på hotell. Alle på et rom – så dette kan bli gøy! 

God helg til deg fra meg.. :o)

6 kommentarer
    1. herlige bilder uansett hvilke kamera som er brukt,må vist be min søster vise meg den stranden en gang jeg er på besøk ) kos dokke i helga,høres unektelig kjekt ut

    2. frodith: De er fine, men kunne vært bedre. ;o) Jeg er sykt forkjølet, har vært det i to uker.. burde vel hatt et hotellrom for meg selv for å ikke holde alle våkne. :o(

    3. margarites: Takk, takk. :o) Vi var på Disney on Ice i fjor også, i Oslo. Tror vi voksne synes det var like gøy som de små. Har alltid hatt lyst å gå på det, men det tok jo sin tid før det gikk i oppfyllelse.

    4. Disney on ice blir nok en fin opplevelse. Vi tok ungene våre med på det i 2014 når vi bodde i Texas. Ungene var da 22 og 24 år, og det var ikke mange som kom dit uten små barn….men ungene har alltid hatt lyst til dette. Men når det kom til Norge var de liksom for gamle….men i Texas fant vi ut at vi kunne oppfylle denne drømmen likevel 🙂 Bildene dine er som vanlig utrolig flotte, du har øye for motiv og vinkler som gjør det til en fornøyelse å se bildene dine. Kos dere på jentetur i helgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg