Den verste vikaren i manns minne ..

Ei uke til advent, og her ligger jeg rett ut som et slakt! Har forsåvidt gjort det i flere måneder. Mer eller mindre. Jaja, noe skal en jo ha, men nå synes jeg det begynner å røyne på for min del.

Hei forresten, og takk for sist. Begynner å bli en gooood stund siden sist. Jeg har snokt litt på dere innimellom, sånn i det skjulte, men ikke helt orka verken å kommentere eller poste noen innlegg selv. Veldig koselig å se at dere fremdeles holder koken her inne i bloggverdenen! 

Legene finner ikke ut av hva som feiler meg. Har snart sjekka ALT på hele kroppen, både innvendig og utvendig. Alle prøvene er fine, men jeg er langt fra fin .. Verker over alt. Er dødstrøtt, enda trøttere når jeg står opp enn når jeg legger meg. Ser dårlig. Husker dårlig. Sliter ganske mye med konsentrasjonen. Har noen rare heteturer, som ikke likner på det jeg har hatt tidligere. Mye vondt i hodet. Smaker metall i munnen, men tannlegen fant heller ikke noe galt. Orker ikke være der det er mange folk, er overømfintlig for lyder, og har en øresus ut av ville helvete. That’s it! Sånn omtrent. Kunne sikkert fortsatt i det uendelige, men det får da være måte sånn i første omgang, etter flere måneders fravær ..

Oppi hele elendigheten er jeg faktisk i jobb! Mer eller mindre. Mest det siste etter sommeren .. Fortsatt på sykehuset, og fortsatt 100%, på papiret. Skriftlig ut året, muntlig ut mars (det var til over sommeren før jeg ble syk). Men det spørs jo nå da, for hvem i alle dager gidder å holde på en vikar som ikke er til stede? Jeg stortrives i jobben, har noen flotte kollegaer og sjefer, veldig forståelsesfulle. Til nå iallefall. Og jeg vil så gjerne beholde denne jobben så lenge som mulig. Men når det å dusje føles helt uoverkommelig så kan du jo tenke deg hvordan det føles å skal være på jobb i noen timer. Jeg har bitt tennene sammen, og gått på med krum rygg. Det eneste jeg har orket er å være på jobb, så det sosiale livet mitt er snart lik null. Grunnen til at jeg ble sykmeldt var skyhøyt blodtrykk, og ikke alt dette andre, men når en først begynner å pirke i materien så er det fort gjort at noe sprekker …

Ikke gøy dette her, og på de verste dagene tror jeg nesten ikke det har vært verdt det heller. Selv om jeg ikke helt har gitt opp enda. 

20 kommentarer
    1. Mariann: Det meste av sånne “normale” blodprøver er tatt, uten at de har vist noe galt. Men jeg har jo ikke sett resultatene selv, så vet jo ikke om jeg ligger sånn rett i underkanten av normalen eller på toppen. Noe er iallefall galt .. håper også at jeg får en forklaring på det snart. God bedring til deg også. 🙂

    2. annebe: Takk. 🙂 Veldig mye rart her ja, fra det ene til det andre på no time. Ikke noe greit, men det blir iallefall tatt tak i nå.

    3. fruensvilje: Det er ikke så gøy å ha det på dette viset. Hadde vært bedre om jeg hadde en fast jobb iallefall. Men får ta det som det kommer. På best mulig vis … selv om jeg ikke helt har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. 😉

    4. frodith: Takk, takk. 🙂 Det var veldig koselig å se at dere holder koken her inne fortsatt. Kos deg hos mamma Frodith i helga. 😉

    5. Nina: Takk Nina. 🙂 Vet ikke hvor mye jeg er kommet tilbake .. men det er jo aldri godt å vite. Har jo ikke så mye jeg kan holde på med når jeg ikke orker en dritt. Skal se blogginga tar helt av igjen da! 😉

    6. Så leit å høre at du ikke har det bra helsemessig… God bedring! Og velkommen tilbake her på bloggen:)Klem:)

    7. Jeg har slitt med stoffskiftet siden jeg ble operert for struma som 14 åring og alltid hørt at jeg har vært frisk, noe jeg ikke har vært. Nå har jeg endelig forstått at lavt stoffskifte er årsaken til den manglende energien. Etter at jeg begynte å kreve utskrift av prøvesvar og tatt saken i egne hender har jeg blitt bedre. Hadde bla nesten tomt lager av jern og bvitaminer. Ikke stol på at alt er i orden før du har fått prøvesvar og fått noen andre med erfaring til å se på det. Send med en melding om du vil høre mer om det. Det er så mye at det blir for mye å skrive her. Legene kan desverre så altfor lite om dette og det kan ligne på det du sliter med. Det kan gi høyt blodtrykk også

    8. Så koselig å se deg igjen her inne, men leit at helsen ikke er som den skal. Jeg skal krysse fingrene for deg og håpe legene finner ut hva som er galt, for det kan ikke være noe kjekt å ha det sånn. Riktig god bedring <3

    9. Hei! Godt å se deg her, men trist å høre at du sliter med helsen! Håper at leger finner ut hva som er galt og at du kan starte opp med å gjøre det som skal til for å bli bedre. Mange varme klemmer sendes din vei <3

    10. men så trasigt dette var da,kjempehyggelig å høre fra deg det skal du ha,har faktisk tenkt mye på deg,men det var leit å lese att du sliter slik med helsa uten att dei finner svar på dine problemer,håper av hele mitt hjerte att du får svar en dag og att det er hjelp å få,masse god bedrings klem uansett ))

    11. Kjenner igjen mange av symptomene du nevner…fra ME som jeg har.. Håper du finner ut av det :)) Hyggelig å se deg her igjen :)) God bedring <3

    12. Går ut fra at de har sjekket b12 og stoffskiftet. Stoffskiftet kan være ute og kjøre selv om de sier prøvene er fine. Jeg kjenner til hvordan det er når det å dusje er slitsomt. Jeg har og hanglet lenge. Tror overgangsalderen slår meg ut pga ømfintlige slimhinner som går bananas. Merkes på hele kroppen. Håper inderlig du finner ut av det snart. Jordmangel kan og slå beina under en.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg