Årets første bad


Med vind i ørene … før plasket!

Mandag 1. februar.. Regnet øser ned. Men ut må en jo når en har hund. Jeg tok med Jonas i bilen og kjørte en tur til Roligheten Camping. Viktig å ikke bare traske i de samme sporene hele tiden. Traff et damemenneske som var ute i samme ærend som meg, nemlig lufte hunden, og det var det. Dessverre var ho ferdig da jeg kom, så det ble bare hei og hadet utenfor bommen.

Det er utrolig kontaktskapende å gå rundt med en valp. Selv om denne valpen nå veier i underkant av 23 kilo og snart er like høy som forgjengeren her i huset. Han er en liten, forvokst, klomsete greie og elsker oppmerksomheten fra alle som gidder å kaste et blikk på ham. Han nyter at de aller fleste bøyer seg ned og klapper, og innimellom ser han ganske fornærmet ut når noen bare går forbi!

Vel, vi tok en tur langs sjøen på denne campingen. Det var kaldt og blaut og masse vind. Da vi snudde og skulle returnere til bilen tenkte jeg i mitt stille sinn at “blautere enn dette går det nesten ikke an å bli”. Men det gjorde det faktisk! Jonas tuslet rundt på kanten av brygga – og vips – så lå han plutselig i sjøen og kavet! Det ble ikke bare årets første bad, men hans aller første. Heldigvis var det skikkelig høyvann så det var ikke så vanskelig å få han opp. Godt han ikke forsvant under brygga, for da måtte nok jeg også ha badet!

Fortsatt god mandag! :o)

 

#hund #leonberger #utpåtur #jonastheleonberger

17 kommentarer
    1. margarites: I løpet av uka ble vi helt kvitt snøen gitt .. men i dag morges begynte det igjen. Greit nok, om det bare hadde fortsatt. Nå regner det. Sørlandsvinteren er ikke noe å skryte av! God helg til deg. :o)

    2. fruensvilje: Han ble litt skvetten etterpå. Da sjøen slo opp mellom noen sprekker i brygga lengre vekke skvatt han skikkelig. Disse hundene elsker visst å bade, så jeg håper han starter på ny giv når været er litt bedre og temperaturen stiger.

    3. frodith: Ja jeg er visst vokst fra det der med å bade tidligst mulig, men selv da det sto på var dette litt veeeel tidlig da! ;o) Selv om jeg i årevis har lurt på om jeg ikke skulle forsøke å bli isbader, bade hele året. Synes det er så kult! 😀
      Hunder fryser de også, og denne “lille” tassen har jo fortsatt bare valpepelsen. Han likte det ikke spesielt godt så det ut som. Det var rett hjem og i dusjen. Måtte jo få ut saltvannet så han ikke skal få eksem. ;o)

    4. Det er vel ikke noe mer sosialt enn å gå ut med hunden… Nå har jeg ikke hund, men jeg har jo passet en del opp igjennom årene å da var det alltid mange som kom bort å skulle prate med hunden og med meg :o))
      Kan tenke meg at det var kald fornøyelse for vofsen tenker jeg, men han brøy seg neppe :o)

    5. He-he…stakkar…Men nå trodde jeg det først var DEG som hadde badet, og jeg synes det var veldig tidlig 😀 Men en boffs kan vel fryse litt også ;-D Han er bare skjønn da 🙂

    6. Stakkars Jonas som fikk seg et ufrivillig bad. Han er nå søt, en skikkelig kosebamse. Her var det tørr snø på bakken i morges, så kom regnet og nå er det bare våt sørpe på bakken. Dette er sånn vinter som jeg kan styre min begeistring for. Ha en fin kveld 🙂

    7. stakkars liten,det var et ublidt møte med årets først bad,får håpe det ikke sette en støkk i ham så han blir redd til sommeren )) det er nok kontaktskapende å gå tur med hund ja,og det er jo koselig det også da ))

    8. ja men det og ha hund er jo en veldig stor pågangsdriv til og komme seg ut, når hunden faktisk MÅ ut! haha
      men skjønner godt du har fått deg hund igjen ja =)

    9. Oldemorbloggen: Hehe .. det verste er at jeg var innom tanken, et par sekunder bare vel og merke, om at jeg burde ha tatt et bilde av stakkaren der han lå og plaska! Nå er han nydusjet og tørket og ligger og snorker rett ved siden av meg. Var visst en slitsom dag dette her.

    10. annebe: Det er ganske glatt her også, derfor jeg måtte litt lavere i terrenget for å slippe det der. Skummelt når det bare ser ut som det er blaut, og så er det skikkelig stålis istedenfor!

    11. Moving On: Det hadde han nok satt pris på! ;o) Det er godt med hund igjen, jeg er jo tydeligvis av den sorten som ikke gidder å gå ut når jeg ikke har en hund med meg. Så jeg har jo sittet her i noen måneder nå .. og når jeg stort sett ikke jobber dagtid heller så blir dagene syyyykt lange innimellom. Veldig glad for at vi fikk oss ny hund jaffal.

    12. Helleduusen for en søt hårete sak du har!!
      så nusselig! fikk lyst til og henge meg rundt halsen på han og bare kose her jeg sitter <3
      Er bra for alle og komme seg ut uansett vær og vind 🙂
      Ha en fin fin dag 😀

    13. Deilig for folk og dyr å komme seg ut litt…er litt i glatteste laget her, men gikk ei lita runde i går :))
      Fin dag videre til deg :))

    14. Det var skikkeleg synd at han ikkje forsvann under bryggja, då hadde det sikkert blitt eit supert selfie av deg, dryppande våt etter årets første bad i januar månad. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg