2015 Vietnam – Dette fikk vi for 200 kroner natta


Første stopp. Hadde ikke lyst til å legge ut bildene jeg fant på nettet fra dette hotellet. Eller rettere sagt omgivelsene. Det så ut som om det lå midt i slummen. Men omtalene var gode og de scoret høyt. Selv om det ikke alltid stemmer med virkeligheten. 


Nå er ikke vi så godt vant. Vi bor stort sett rimelig, setter sjarme fremfor komfort og luksus og bruker heller pengene på opplevelser enn på et hotell der en stort sett bare sover. Bare det er reint og vi har eget bad så går det meste an. 


Rising Dragon Villa Hotel
ligger i gamlebyen i Hanoi.
(Bilde over viser utsikten fra hotellrommet). Ikke forstår jeg hvorfor det heter “villa” for det var absolutt ikke noen villa vi bodde i. Men et helt alminnelig, lite hotellrom. Her får du de lokale på maten omtrent. Hanene i nabolaget er litt tidsforvirret og begynner å gale rundt fire om natta. I sjutia blir kvartalets fellesradio slått på, slik at alle i denne delen av byen ikke skal gå glipp av dagens ferske nyheter. Merkelige greier. Men akkurat det opplevde vi flere plasser. At en radio ble skrudd på full guffe drittidlig på morrakvisten. 

De ansatte var veldig hyggelige og hjelpsomme. Frokosten innholdsrik, både varme og kalde retter. Helt ok plass og mye for pengene. Dessuten følte jeg vi lå midt i smørøyet for å oppleve det virkelige Vietnam. Hverdagslivet. Og det er jo en av grunnene til at vi reiser på ferie. For å se hvordan det er der. Ikke for å se innsiden på et all-inclusive hotell. For de ser stort sett samme ut uansett hvor du reiser i verden.. Mener jeg. ;o)

Midtlivskrise har en egen facebookside HER. Følg meg gjerne så får du med deg resten av Vietnam-turen også. ;o)

5 kommentarer
    1. et greit rom dere hadde ,utrolig kor reint det blir med kvite sengeklede.Ellers kan eg tenke meg att dette var litt av en opplevelse,det er jo så langt fra vår hverdag

    2. Dette såg spennande ut, og så flott for berre kr 200, då er det løysande å reise langt på ferie. Eg er einig med deg om desse hotella, som nesten ser prikk like ut, med basseng i hagen osv. Dei har ikkje sjel i det heile tatt og ein gløymer dei nesten før ein har gått ut døra. Dei hotella eg hugsar best, er slike som du beskriv her.

    3. Her kan vi snakke om kulturforskjeller 🙂 Jeg har reis masse i østen og har så mange morsomme inntrykk derifra. Helt annerledes kan man si. Syns jo hotellet så greit ut jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg