Joikakaker til middag?

Da kan du enten gå for denne snertne nyheten ..
Joika i pose. Mindre søppel, du slipper å skylle og levere boksene
i en container utenfor en butikk
(om du er av den flike sorten som gidder sånt).

… eller du kan gå for den gode velkjente gammeldagse innpakninga.
Ved første øyekast ser dette litt dyrere ut enn nykommeren.
Men om du kikker på kiloprisen .. jepp .. da dukker sannhetens øyeblikk opp.
For da er plutselig nyheten over 20 kroner dyrere pr. kilo!!

Frekt spør du meg!!
Selv om jeg ikke skal ha Joikakaker til middag
verken i dag eller i nærmeste fremtid.

11 kommentarer
    1. Hei du!
      Har aldri sett Joika i pose før. Det hender vi har en boks med tyttebær og potetmos til, men det er ikke noe voldsomt forbruk av denslags her i heimen. Lurt å sjekke kiloprisen ja – på all mat.

    2. frodith: Jeg har nå fått dratt ned all julepynten i år som i fjor, som de fleste andre årene før. Men akkurat nå er jeg på nippet til å pakke det ned igjen. Litt tidlig, i og med at det ikke kom på plass før lille julaften. Får stå til over nyttår tenker jeg. Jeg bor i et JULEHUS. Jeg som ikke liker jula så godt .. rart.

      Kos deg på jobb. Jeg var på jobb i går kveld og skal tilbake i kveld. :o)) Jepp, jeg er blitt tilkallingsvikar litt her og der. Kommer vel et innlegg om det etterhvert. Må bare få samlet alle tankene litt først. Men det er iallefall godt å ha noe å gå til innimellom. Selv om jeg aller helst ville hatt en fast, full stilling. Og gjerne min gamle jobb tilbake …

    3. Helt enig, ikke så veldig julete jeg 🙂 Det mest julete ved hele meg er kalenderen min på bloggen 😀 Liker mest hverdager jeg 🙂 Ha en fin dag 🙂 Jeg er på jobb jeg 🙂

    4. frodith: Tror ikke vi har hatt joikakaker her i huset på nærmere ti år. Men jeg likte dem også godt da jeg var barn. Fikk litt sjokk da jeg så på “Hellstrøm rydder opp hjemme”, en som bare spiste disse .. og han viste hva som var oppi produktet! Fyttikatta! Det var noen ekle greier. Ikke mye reinstyrtkjøtt der gitt .. Ja, god jul, er glad den ikke varer helt til påske! ;o)

    5. fruensvilje: Man får noen aha-opplevelser av de der kiloprisene innimellom! Tenker det er en del matvarer som selger mindre om folk oppdager de gedigne prisforskjellene det kan være på produkter som i utgangspunktet er tilnærmet like.

    6. Oldemorbloggen: Likte joikakaker godt da jeg var barn. Og vi hadde det faktisk hjemme innimellom da mine barn også var barn. Men nå synes jeg de er på lik linje med kjøttbullarne på Ikea. Vomfyll, verken mer eller mindre.

    7. Synne: Hehe, nei det var ikke mye reinstyrkjøtt i de bollene!! Her i huset blir det aller meste laget fra bunnen av. Av mannen! Og han elsker det. Sykt god er han også. Og han er så merkelig at han ønsker seg kjøkkenting til jul og sånn. Dyre greier, som jeg ikke ser helt vitsen med. Men det er jo viktig å la han få det også da, så slipper jeg å tilbake som kokk i heimen igjen. ;o) I jula bakte han sitt aller første brød. I en jerngryte han fant under juletreet. Og det var sykt godt! Han som sa han aldri kom til å bake noe, så det domene kunne jeg fortsette å ha for meg selv.

    8. Etter å ha hørt hva Hellstrøm forteller om sånn mat, kommer det ikke inn i mitt hus…..jeg lager helst maten fra bunn av 😊

    9. He-he…nei…jeg spiser heller ikke joka-boller så ofte. Glad i det som barn, men ikke nå… Men mye lureri i sånne innpakningsgreier… Hm… God jul forresten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg