Jeg har en plan ..


 .. og det føles utrolig godt!

 

Om en drøy måned begynner jeg på Aftenskolen/UiA! Det høres vel flott ut? Jeg som aldri i livet skulle sette meg på skolebenken igjen. Men hele 2015 blir jeg å finne nettopp der, to kvelder i uken. Til slutt ender det forhåpentligvis i et fagbrev som Helsefagarbeider, og med tiden (aller helst i forgårs) en jobb der jeg skal gjøre mitt for at andre skal få en bedre hverdag. For det er jeg nemlig sykt god til. Å ta meg av andre.

Det er langt fram til det fagbrevet. Og før jeg kommer dit må jeg altså få det berømte beinet innenfor en eller annen plass for å få arbeidserfaring. Det blir sikkert ikke så lett, for her hjelper det ikke med et gammelt Mesterbrev og nesten 40 års erfaring som grafiker. Men det var drømmejobben min da, nå er jeg klar for en ny en. Kan vel ikke være vanskeligere å finne en ny drømmejobb enn det var å finne en ny drømmemann? Og det klarte jeg jo fint! Måtte bare ta tiden til hjelp. Men det er jo der jeg sliter litt da, med tiden. Det går for seint for meg, det skal jo aller helst skje øyeblikkelig.

Jeg er allerede begynt å gå fra dør til dør. Men om du kjenner noen som kjenner noen som jobber en plass der de trenger folk; vikar, ringehjelp, vel .. HER er jeg! Og jeg er sykt klar for å ta i et tak, tålig sprek, veldig fleksibel, kan komme på kort varsel, har bil og sertifikat, jobber godt under press og er vant til skiftarbeid.

Det blir ikke mer coaching på meg. De timene der var reine drepen! For mye snakking og for lite handling. Hadde det vært opp til meg så skulle både cv’n og en kjekk liten kladd av en jobbsøknad vært i boks allerede. Men sånn funka det ikke. Istedenfor skulle alt analyseres. Fikk et helt hefte hvor jeg skulle skrive jobbhistorien min. Hvilke prosjekter jeg hadde vært med på, hvilke nye arbeidsoppgaver jeg hadde fått. Alt om jobb og fritidsaktiviteter. Men jeg har ikke hatt noen verv eller andre kule greier som jeg har holdt på med på fritiden. Så for min del var det ingenting å skrive. 

Det var sikkert ikke coachinga det var noe galt med, heller kjærringa. For det var et flott tilbud. For dem det passer for. Seks timer holdt for min del. Følte det mer som en straff enn hjelp. Litt sånn på samme måte som når noen snakker om psykolog, piggene er ute øyeblikkelig. Helt riktig og greit for noen, men ikke for meg. Så jeg hoppa av, allerede før det starta på alvor.

Nå er jeg klar for nye utfordringer. I noe helt annet enn det jeg har holdt på med tidligere. Fra et sykt godt betalt yrke til et som ligger i den motsatte enden av skalaen. Jeg gleder meg, men gruer meg litt også. Det er skummelt å starte helt på nytt når en er over 50. Uten en trygg jobb og fast inntekt. Spesielt når en alltid har hatt det tidligere i livet. Men nå er det bare å bøye nakken og gå på .. her har det iallefall klarnet litt i det siste og det store mørke hullet er ikke fullt så stort og altoppslukende lengre. :o) Dessuten har jeg en fantastisk x-arbeidsgiver som betaler meg grunnlønna ut hele neste år. Dermed bør det iallefall gå tålig greit de kommende 12 månedene. Så får jeg bare forsøke å ikke tenke så mye på det som kommer etterpå. Det er jo sykt lenge til, og ingen vet hva fremtiden bringer. Det er iallefall helt sikkert!

Midtlivskrise på Facebook finner du HER.
Følg meg gjerne på jakten etter den nye drømmejobben. ;o)

7 kommentarer
    1. Sånne som deg trenger helsesektoren hele tiden. Det gjelder bare å få et bin innafor. Lettere over nyttår da budsjettene er nye og lederne har mange penger….

    2. Dette går nok veien skal du se. Deilig å ha tatt en avgjørelse da. Lettere å gå videre på den måten. Selv blir det jobbsøking og enda mer jobbsøking på meg fremover. Masse lykke til med studier 😉 ov nyt førjulstiden .

    3. jeg ønsker deg virkelig så masse lykke til,det er godt å ha en målrettet plan.
      Her i både Ørsta og Volda er det så stort behov for vikarer på omsorgsentrene att en kan få mer enn 100 % jobb uten både utdanning og fagbrev,har du spurt på omsorgsentra der du bor ?

    4. Fint å høre at det går i riktig retning…og at du virker fornøyd ,selv om det ikke går så fort som du ønsker :)…Stå på videre :)…og fin førjulstid ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg