Torsdagens topptur

Jegersberg, et flott turterreng ikke langt fra sentrum. Her har jeg mange barndomsminner fra somrene da vi var små. Var ofte her og badet sammen med mamma og pappa. Men litt er jo skjedd siden den gang. Både med hensyn til stier og fremkommelighet. En skogssti er jo ikke lengre bare et litt nedtråkket område der det har gått mange mennesker på samme plass. Nope. Nå skal det helst være breie grusveier. Sikkert noen som liker det også, men jeg gjør ikke, selv om jeg forstår at det skal være litt fremkommelig for folk i rullestol og med barnevogn. Det er vel derfor det ser ut som det gjør.

Da vi gikk var det sol og blå himmel. Fantastisk! Så jeg valgte å gå til Den omvendte båt for endelig å få sett hvordan det ser ut der i klarvær. Det gikk ikke som planlagt. Da vi var på toppen velta tåka inn over oss. Merkelig. Men det var ganske forbigående, så jeg slapp og vase rundt midt inni tåkehavet på vei nedover igjen. 

Laaaangt uti der ligger hytta vår og venter på sommeren. Derfra ser dette fjellet ut som kjølen på en båt, om du har litt god fantasi da, mulig det er der navnet kommer fra? Den omvendte båt, 234 moh, og ei litt svett kjærring, 170 cm på strømpelesten.

Bare et drøyt steinkast bortforbi var det nok et utsiktspunkt. Ble tipsa om det av en kollega tidligere i år, mens jeg enda hadde sånne. Her tror jeg aldri jeg har vært tidligere. Men kunne jo lite godt få det også med meg når jeg først var i området.

Otra – både ut mot munningen og havet, og innover i landet. Må være et fantastisk syn når himmelen er blå!

Flott turterreng litt oppi høyda! Nesten som å være på fjellet.

.. og nå regner det, igjen! Fikk iallefall utnytta det fine været. Rett over 9 km i dag. Og om en god time skal jeg i svømmehallen med eldste barnebarnet og mora hennes. Fatter ikke helt hvorfor jeg sa ja til det, jeg som hater badebasseng og felles garderober ..

Ønsker deg en fin kveld. :o)

14 kommentarer
    1. frodith: Vi er heldige som har veldig mange flotte turterreng rundt oss .. og jeg er veldig glad jeg er kommet igang med denne trimminga iallefall. :o) Liker jo å ta bilder, føler jeg glemmer litt av alt det andre som jeg sliter med da. Men den følelsen går jo fort over ..

    2. fruensvilje: Her er det ikke bakt en kake, og ikke pynta noe spesielt heller. Men må vel ta meg sammen .. snart. Skal jo ha folk her på julaften. Selv om jeg har sykt lyst til å droppe den bakinga. Bare så synd de i denne svigerfamilien min er så sykt perfekte på det punktet. Baker og styrer mer enn jeg noen gang har gjort. Tror jeg. Og jeg faller litt utenfor der gitt ..

      Ble ikke så mye trim (i form av svømming) for meg i bassenget, men det var greit. :o) Barnebarnet storkoste seg iallefall.

    3. margarites: Tusen takk. :o) Vet ikke om de turene gir meg så mye for tia, men det kan jo iallefall ikke bli verre av å bevege seg! ;o)

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, vi har mange fine turterreng rett i nærheten her. Heldige sånn. :o) Ble ikke så mye svømming, men mye leking med barnebarnet. Og det var jo kjempekoselig for alle tre generasjonene!

    5. Helt flotte og fantastiske bilder igjen. Synes du tar utrolig flott bilder, flotte motivvalg og flott satt sammen her på blogg 🙂 Lang tur har du også fått i tillegg til de nydelige bildene 🙂

    6. nå ble jeg nesten litt misunnelig :))så vakker turtereng og den nydelige turen.
      Det var dette vi skulle gjort alle og ikke bare gått inne og bakt julekaker hi hi.Håper du koste deg i basenget også da

    7. Du går og går, helt utrolig flink er du <3 Og 9 km er skikkelig lang da! Herlig vakker natur 🙂 Og fine bilder som vanlig. Du er en dyktig fotograf Marit 🙂

    8. lulltove: Takk. :o) Ja, det er iallefall mange muligheter for å finne seg en plass å gå tur uten å måtte gå i kø. Jeg har det vel på samme måte, men kan jo ikke klage hele tiden heller ..

    9. Så vakkert det er der du bor 🙂 Tenker alltid at sørlandet er litt flatt og kjedelig, men det ser jo ikke sånn ut. Ble så glad når jeg leste dette blogginnlegget fra deg. Jeg leste et for noen dager siden, men visste ikke hva jeg skulle si, for ord ble så fattige og jeg visste ingenting jeg kunne si til trøst og oppmuntring, annet enn at man av og til må falle skikkelig langt ned fordi det er noe man skal se. Ønsker deg mange fine dager i førjulstiden! -Og lykke til med badingen 😉 Jeg hater også svømmehaller og garderober…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg