Tirsdagstema # Ofärdig

Jah! Det var jo et greit tema. For her er det haugevis av ting jeg kunne ha vist. Fra alle rom, ute og inne, både her og på hytta. Yess! For en lykke.

Eller kanskje ikke. For det er litt irriterende når en aldri blir ferdig med noe. Merkelig. Jeg var jo ikke sånn tidligere. Men nå .. skrekk og gru! 

Her er noe som i det minste er på gang. Jeg holder på. Litt hver dag nesten. Og det er veldig greit å ha et par ting å velge mellom. Rødt og grått. Pinne nummer 3 eller 7. Alt ettersom.

Hva det skal bli? Joda, det er en Skappel-genser til meg selv og en julekjole til det eldste barnebarnet.

Eeeeh. Er det noen som lurer på hvordan det står til med de andre prosjektene jeg har holdt på med den siste måneden? Strikkeprosjektene altså, for det andre er faktisk et ikketema. Vel, det går sikkert greit. Ser sånn ut der det ligger i en haug oppå den høye barnestolen mellom barskapet og skjenken. Det eneste som mangler nå er strikk i begge ullbuksene og litt damping. Gud vet når det kommer til å skje! Håper det blir før sommeren i det minste .. hvis ikke så må det vente til neste barnebarn. Og det kan jo bli en stund til.

Hei forresten, til dere som jeg ikke har sett i det siste. Er jo en hel liten evighet siden jeg var med på tisdagstemaet nå. ;o) Koselig å se at dere fortsatt er her!

15 kommentarer
    1. frodith: Den dagen kommer nok aldri! :o) Og jeg tenkte ikke bare på halvferdige håndarbeidsprosjekter, for de er det jo fort gjort å bli kvitt. Søppelkassa er jo rett utenfor .. og der har det faktisk havnet noen slite ufo’er innimellom. Men det er en stund siden. Jeg rekker ikke opp engang, bare kaster hele greia … jaja. Det er verre med alt det rundt i huset som jeg skulle ha gjort noe med. Som alltid. Skulle, burde, må vettu. Har du noe sånt også liggende??

    2. annebe: Kjipt når det stopper opp pga. helsa ja. Jeg orka ikke strikke da jeg jobba og satt med fingrene i tastaturet hele dagen. Orka forsåvidt ikke lese bøker heller da, for jeg satt jo og glodde på bokstaver på skjermen hele dagen også. Så nå som jeg ikke har det å gjøre må jeg jo finne på noe annet. Strikker litt i rykk og napp, men den siste måneden har det gått ganske godt unna faktisk. Og fant ut at det ikke var så dumt å ha to forskjellige ting på samme tid. Litt variasjon. Både i garn og pinner. Ha en fin dag. :o)

    3. fruensvilje: Jeg vil jo helst være ferdig i forgårs – med alt. :o)) Joda, blir nok ferdig. Og da er det sikkert noe nytt på gang. Er jo ikke verdens raskeste heller akkurat. Men det der på pinne nummer 7 vokste jo kjapt. Aldri brukt så tykke pinner før jeg.

    4. margarites: Nå lar jeg det bare ligge fremme. Et i sofaen i kjellerstua og et oppe ved siden av en stol. Så er det INGEN unnskyldning for å ikke ta noen omganger i ny og ne! 😀

    5. Mias Mix: Det er jo så mange flotte mønsker og ting en har lyst til å starte på. Men burde vel ikke ha alt for mange prosjekt liggende. For det dukker jo stadig opp nye flotte mønstre en har lyst å starte på – NÅ!! ;o)

    6. Paula i pörtet: På skolen var strikking helg forferdelig! Husker vi skulle strikke sokker, og det holdt ikke å måle – vi måtte telle omganger til der vi skulle felle til hæl. Og når det er aller første strikkeprosjekt så sier det vel seg selv at det ikke var alt for jevnt og fint. Mine sokker endte iallefall ut som et litt merkelig par, En var sikkert 39 på størrelsen mens den andre ble 44!!! Da parkerte jeg strikkepinnene i noen år for å si det sånn. Selv om jeg hadde ei mamma som strikka som en maskin. Det ene plagget finere enn det andre. :o))

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Veldig gøy. Bare så synd det er så MYE jeg har lyst til å strikke. Ser alltid noe nytt når jeg er midt i et prosjetk liksom .. og jeg er ikke akkurat en racer med pinnene heller, selv om det kommer seg litt nå. Har jo ligget i dvale dette her i mange, mange år.. Frista ikke så mye å hjem og strikke når jeg hadde sittet med figrene på et tastatur hele arbeidsdagen. Har dessverre aldri klart å lære dette videre til mine dødtre, og det synes jeg er litt dumt.

    8. Hej, när jag gick i skoan fick jag inget betyg i handarbete, jag kunde aldrig bli färdig med något! Efter skoltiden har jag varken försökt mig på att sy, sticka eller virka…
      Hoppas det ofärdiga blir färdigt!

    9. Tror alltid jeg har et strikke-eller-hekleprosjekt som ikke er helt ferdig. Holder på med flere ting samtidig, alt etter som humør og sted bestemmer hva som skal vokse. Men en dag blir de ferdig, bare at da er vel tre andre ting på gang. Tror man skal ha noen sånne prosjekter, bare ikke glem dem helt eller gi opp. Ha dem tilgjengelig 🙂

    10. jeg har tre påbegynte strikk for øyeblikket,har funnet ut att det faktisk er litt ok å ha noe å velge i :)) du blir nok ferdig du også.Srikk i ullbuksene og damping kan mammaen til motakerane ta seg av,tenker dei gjør det med glede :))

    11. Jeg har for tiden ingen uferdige håndarbeidsprosjekter…rett og slett for de det er mange år siden jeg starta med noen….:)..eller ,forresten skulle prøve meg på noen kjøkkenkluter sommern 2013, men nakken skar seg med en gang, så det skal ikke gjøres ferdig…helsa kommer først..
      Lykke til med dine prosjekter, du får ta ett av gangen…Fin kveld til deg 🙂

    12. Hvis du har mange halvferdige ting, tenk så godt det blir den dagen du ER ferdig med en etter en, plutselig alt på en gang kanskje.. Moro å sette i gang. Jeg har flere ting på heklekroken om dagen jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg