Et lite glimt fra onsdagen

 

Hei der ute. :o) Akkurat nå sover du sannsynligvis, men siden jeg har litt lakenskrekk for tia så fant jeg ut at jeg kunne prøve å skrive et aldri så lite blogginnlegg igjen. For det begynner jo å bli en stund siden. Merkelig egentlig. Sist jeg hadde det litt på denne måten så skreiv og skreiv jeg. Fingrene bare løp over tastene og egentlig var de jo både morsomme og gode mange av de blogginnleggene som ble til da. Nå derimot har jeg ikke lyst til å skrive noe som helst. Det er kaos i tankene, men sykt vanskelig å få ned ordene. Og kanskje er det like greit, både for deg og meg.

Jeg prøver å komme meg ut litt hver dag. Men det er mer et slit enn det er oppløftende. Jeg får ingen overskudd av turene, blir bare sykt trøtt. Hadde det bare resultert i at jeg fikk sove godt og lenge, gjerne gjennom ei heil natt sånn innimellom, så hadde jo det vært fantastisk greit. Men det er visst ikke sånn det funker .. dermed har den mila jeg skulle gå tre ganger i uka blitt både kortere og sjeldnere. Men jeg kommer nok snart tilbake igjen skal du se. Må bare komme meg litt opp fra dette hullet jeg har satt meg fast i.

Det regner og er skikkelig høst her. Men ikke engang det bryr jeg meg så mye som som før. Værsyk. Det har jeg jo alltid vært. Men akkurat nå er været en liten filleting som overhodet ikke betyr en dritt. Og det selv om langtidsvarselet ser ut som selveste syndefloden her på Sørlandet. 

I dag hadde jeg en plan om å få gått den mila – og vel så det. Så jeg satt avgårde på formiddagen, i duskregn. Jeg hadde et mål, hadde pakka inn kameraet og var sykt klar for å ta denne turen. Eller, vet ikke helt om jeg tenkte så mye på noe som helst, jeg bare gikk. Men kameraet ble liggende innpakket i plastposen i sekken og bildene ble bare knipsa i full fart med mobilen .. før himmelen åpnet seg og jeg og bikkja fikk skyss helt hjem av dattera som helt tilfeldig kom kjørende forbi da ho var ferdig på skolen. 

Resultatet av en litt halvhjerta fotografering ser du over. Bildene er fra Gimle Gård som er en del av Vest-Agder Museet. Jeg har egentlig bare vært her to ganger tidligere i mitt liv. Og begge gangene har jeg lekt fotograf for noen lykkelige nygifte og var så full av prestasjonsangst at jeg ikke fikk med meg hvor flott plassen egentlig er.

Ønsker deg en fin torsdag! Hva enn du måtte fylle den med. 

17 kommentarer
    1. fruensvilje: Det er mange fine plasser her ja. :o) Takk for fine ord. Og det er jo litt koselig å høre at en er savnet også. Hullet er ikke fullt så mørkt lengre, iallefall ikke hele tiden. Så det kommer seg sikkert etterhvert. Kunne jeg bare fått meg en ny jobb …

    2. venkesstrikk: Takk for det. :o) Her plaskregner det hver dag. Selvsagt er det kjipt å ut da, mye bedre med sol og blå himmel. Og ikke har jeg noe regntøy som holder helt tett heller, iallefall ikke etter et par timer utendørs. Vurderer å begynne på et helsestudio, trene på morrakvisten bare sånn for å ha noe å stå opp til. Bikkja vil jo helst ikke ut før 12 uansett, ikke en gang for å gå på do. Må ha ei ekstremt festblære denne hunden vår!

    3. frodith: Må jo nesten bli fine bilder når en er på en slik plass .. Det går litt lettere, nå som jeg ikke er på jobb lengre. Selv om jeg selvsagt har dårlig samvittighet fordi jeg pingla ut. Det var jo ikke slik jeg hadde sett for meg avslutninga på alle disse årene.

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk. :o) Håper det ja, at alt faller litt mer på plass etterhvert. Det er skummelt å ikke ha noen jobb, har aldri vært i den situasjonen før egentlig. Og vi er jo dessverre ikke der at vi er gjeldfrie som en del andre som har holdt sammen hele livet .. føles mer som om vi er i 20-årene med milliongjeld til langt oppover ørene. Og da trenger en jobb, begge to.

      Har jo også ei firbeint ei som vil ut. Men ho vil nok helst ikke på sånne milelange turer lengre, ho begynner jo å bli litt gammel og er sykt trøtt når vi har gått så langt. Men det varer jo ikke så lenge før ho er klar igjen. Uten hund hadde jeg nok ikke kommet meg ut i det hele tatt. Tror jeg.

    5. Flotte bildet selv om det ble litt halvhjertet med energi?
      Vi har det vi har tenker jeg, og så kommer vi sikkert på plass igjen etterhvert.
      Det blir bra skal du se ang den milen. Jeg var flink for to uker siden og passerte den. Prøver så godt jeg kan og holde meg i form, og jeg har verdens beste unskyldning på fire foter liggende under meg hele tiden.:)

    6. Du tar mange flotte bilder. Og noen ganger er det lov å være litt nede, det har legen min sagt og hun er veldig klok 🙂 Synes du er flink som kommer deg ut i det hele tatt, så blir nok den mila lenger etter hvert tenker jeg!
      Det å miste jobben på den måten er jo en sorg det også som må bearbeides. Klem

    7. God morgen 🙂
      Vakre bilder som alltid. Etter en lang sommer med masse trim har det blitt bom stopp her også. Det er et eller annet med motivasjonen når høsten og regnet kommer. Vanskelig å gi gode råd i den situasjonen du er i, men ting har alltid en tendens til å ordne seg uansett, så lykke til.

    8. god morgen.Om dette var halvhjerta bilder,ja da lurer jeg på hvordan helhjerta ser ut :)for det jeg ser er jo aldeles nydelig,både bildene og motivene,dere er heldige som har slike vakre perler i nerheten.
      Håper du kommer fort løs fra hullet,er et savn å ikke ha deg her inne.
      Dagen min er å starte med en times busstur for å gå til legen 😉 når jeg er ferdig der har jeg kommet på 3 julegaver jeg har glemt,så greier jeg dem før bussen returnerer kl 14 er jeg fornøgde med dagen :))

    9. Fantastiske høstbilder! Jeg håper du kommer deg opp sv det hullet, at alt ordner seg og du kan sove godt igjen. Ha en så fin dag som du kan få 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg