Torsdagstur på morrakvisten

Jeg har rett og slett tatt helg. Avspaserer i dag og har fri i turnus i morra. Deilig. Egentlig enda mer deilig enn normalt, for det er ikke så skrekkelig gøy å være på jobb for tia. Elendigheta begynner å sige inn, både hos den ene og den andre. Stemninga er litt rar ..

Fridagen starta tidlig. Allerede klokka 8 sto jeg på døra hos eldste dattera. Jeg fulgte med da barnebarnet skulle på skolen, og så gikk jeg og mora en lang tur sammen. Ho skulle på jobb seinere, og jeg tror nok ho misunte meg en smule som bare kunne gå hjem og slappe av.

Vi gikk ei mil. Ikke så fort som jeg har gjort i det siste, men vi prata jo i ett kjør, og da går lissom beina litt treigere. Koselig var det iallefall.

Litt ulendt terreng.
Her fra ei gammel steintrapp vi klatra ned.
Nesten litt skummelt, for jeg har vært så svimmel og rar den siste uka.
Håper det går over snart ..

Veldig idyllisk og litt kjølig tidlig på morrakvisten.
Stille og rolig, og høsten har uten tvil tatt over for sommeren.
Her fra Bånetjønn rett ovenfor Ravnedalen.

Sopp er et høsttegn.
Spør ikke om den er spiselig eller ei, jeg har ikke peiling!
Har ikke tenkt å spise den heller, vi henter vår sopp hos Meny. ;o)
Enkelt, greit og helt trygt! 

Ravnedalen er flott til alle årstider, men kanskje aller finest på høsten.
Har du ikke vært her bør du ta en tur om du er i Kristiansand.
På Cafe Generalen er det rett som det er konserter om sommeren,
dessuten serverer de byens beste burgere.

Sola skinner og det lover foreløpig godt for helga.
Krysser alt jeg har for at været holder seg slik.
Vi har nemlig planen for helga klar.
Og HER skal jeg stå og skue utover lørdag ettermiddag.
Gleder meg!

Skal du noe gøy?
:o) 

8 kommentarer
    1. Så fine bilder 🙂 Jeg har også tatt helg nå. Skal kose meg med barnebarnet mitt som er 5 dager gammelt, så er det mammografi og seiltur og håndballkamper….. Tror ikke at jeg kommer til å kjede meg…. Ha en finfin helg!

    2. flotte bilder,du har nydelige turområder.
      Sopp er ikke noe en bare plukker uten en del kunskap,soppen du har bilde av hadde nok jeg også bare tatt bilde av og gått videre :)) stort sett er det helst rørsopper jeg plukker,der er det minst giftige å finne :))
      Så deilig med en flott fjelltur da bare det ikke er en sti full av bare steintrapper da :)du har jammen blitt sprek i løpet av det siste året 🙂

    3. Du tar fantastiske bilder Marit, kanskje du bare skal bli fotograf på heltid rett og slett 🙂 Nydelige bilder <3 skikkelig stemning 🙂

    4. Isj, skjønner godt at det er litt rar stemning på jobb. Men det er rart dere kan gå så lenge uten å få vite noe! Så ut som du hadde en fin tur med datteren din iallfall. Håper du får noen fine dager i helgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg