Mens jeg venter på Skappel-boka

Tenk deg, jeg har kjøpt garn til en Skappel-genser! Til meg selv. Bestilte det via Hobbyklubben, sammen med månedens bok. Garnet kom for et par uker siden – boka uteblir. Grrrr … så irriterende å vente på noe som ikke kommer! Jeg har maila og etterlyst den, og får ikke noe svar i det hele tatt. Enda mer irriterende. Så for ikke bare å sitte med hendene i fanget og gruble over livets elendighet hadde jeg plutselig strikka noen prinsessekroner.

Restegarn er kjekt å ha. Starta med et prinsessepannebånd i babyull. Trodde jo det var helt ok og synes egentlig det ble ganske søtt. Plutselig hadde jeg to til. Så kom eldste barnebarnet og ho synes jo disse var kjempefine selvsagt. – Men, mormor, det klør litt .. Jaha! Så var det på’n igjen da, tre til, i bomull denne ganga, som ble festa inni de første tre.


De tok seg ærlig talt bedre ut før de ble doble, men da var de tydeligvis ubrukelige. ;o) Prøvde meg litt frem. Først et tynt dobbelt bomullsgarn i den første rosa krona. Noe som ble litt for voldsomt. Dermed forsøke jeg meg med enkelt i den neste. Det ble ikke helt bra å se på for pinnene jeg brukte var for tykke. Men den minste rosa, som er til turbo .. der kjøpte jeg et nøste rosa bomullsgarn med litt mer tykkelse. Det ble den beste!! Og når jeg i tillegg vrei litt på taggene slik at de ble liggende annet hvert så ble den jo ganske så søt. Eller hva?


Kjekt å ha et eller annet å pusle med for tia. Slipper å bruke hodet, men likevel sitter jeg og teller inni meg mens jeg strikker den ene rillen etter den andre. Vet ikke hvorfor Men da bruker jeg jo ikke hjernen til å tenke på så mye annet, så på en måte er det litt terapi dette her.

Det fins sikkert mønster til prinsessepannebånd en plass. Men akkurat mine ble til etter innfallsmetoden. Det er jo bare å felle og øke til en har passe lengde. :o) Lurer på om jeg ikke må strikke et til som dette siste bildet her til eldstesnuppa. For det var igrunnen bare denne jeg ble fornøyd med! Har mest lyst til å bare kaste de andre, men det blir jo litt for dumt når jeg vet at det fins ei skjønne lita skolejente nede i bakken som helt sikkert synes de er flotte.

9 kommentarer
    1. Strikking og hekling er fantastisk terapi, man gjør noe fornuftig, lager fine ting man blir stolt av etterpå, kobler vekk hjernen på et vis, KAN se tv samtidig, og andre blir ofte glade av det også 😀 Denne kronen som var dobbel, ble veldig søt!! <3 Kos deg med flere kroner, er sikkert noen flere prinsesser i nærheten 🙂 Stor klem <3

    2. Disse prinsessekronene ble kjempesøte! Skappelboken har jeg ikke, men strikket den første genseren i fjor. Nå ser jeg at det er noe som heter Dorthe genser, og har lurt på om jeg skal strikke den også. Men så bruker jeg ikke så mange så tykke genser. Så da blir de litt unødvendig… Men det er jo gøy å strikke. Håper boken din kommer en av de første dagene! 🙂

    3. Strikka kroner med for ja, fint skarre værra..hehe..søte 🙂
      Har ikke Skappel genser selv, men de er kjempetøffe..Alle gode ønsker til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg