Litt ubegripelig ..

Hei, hei på en frædda’. Her sitter jeg, med raggsokker og vasstrukne tær. Jeg har hatt en god tur på morrakvisten, men denne ganga var jeg ikke så heldig at jeg rakk hjem før himmelens sluser åpnet seg. Så når en forsåvidt ikke har investert i noen skikkelig, vanntette joggesko så går det som det går .. Og det blei klissblaut kan jeg bare fortelle deg. All over.

Det er ganske rart. Om noen hadde fortalt meg for et halvt år siden, at det aller første jeg kom til å tenke på når jeg åpna øynene på morrakvisten, etter ei kveldsvakt, var hvor jeg skulle legge dagens tur, ja da hadde jeg jo trodd at de var gått fra konseptene. For det høres jo bare teit ut! Iallefall til meg å være. Men nå er jeg her. Og det er jo ganske utrolig! Det er mulig jeg ikke var helt våken da jeg låste meg ut hjemmenfra, etter å ha pussa tennene og hoppa inn i noe som til forveksling kan likne treningstøy .. og at det er hele grunnen. Men drit i det. Jeg kommer meg jo i det minste ut!!

Det regnet litt da jeg gikk .. eeeeh, småjogga, ut av gata. Derfor tjuvlånte jeg en caps av drømmemannen. Ikke helt et drømmehodeplagg, men det var det jeg fant i farten. Å gå fort, eller småløpe, med hette på er jo helt forferdelig. Men caps er helt ok og veldig praktisk med bremmen som tar av for vanndråpene. Bare en klarer å fortrenge hvordan en ser ut da. Men det er ikke så farlig på denne strekninga.  Det sjelden jeg treffer andre folk her. Og det er helt greit. Spesielt når en lissom skal prøvejogge litt innimellom. Les: i nedoverbakkene ..

Zenta begynner å skjønne tegniga nå. Selv om dette er alt for tidlig for den bikkja å starte dagen. Men når jeg itrer meg disse flotte treningstightsene og joggeskoene som ble kjøpt på salg for 5-6 år siden for snaue 400 kroner, da våker ho!! Ho som normalt må skyves ut av verandadøra i håp om at ho gidder å tisse litt før jeg skal på jobb. Merkelig, og jeg trenger ikke engang si at vi skal på tur. Jeg prøver å faktisk å gjøre som om ho ikke er der, for å slippe at ho blir så vill og galen på dette ugudelige tidspunktet. Men det er uten hell .. ho har skjønt det nå. Og jeg går jo aldri tur uten at ho er med. Sånn er det bare.

Endestasjonen var Kvislevann i Songdalen. Eller snuplassen heter det vel. For når vi er kommet hit, er det like langt hjem igjen som de kilometerne vi allerede har tilbakelagt. Omtrent samme tur vi hadde for to dager siden. Men vi tar litt forskjellige små omveier i skogen her og der sånn at det ikke skal bli så ensformig.

Frem og tilbake er nesten like langt. ;o) Appen min slutta av en eller annen grunn å funke da vi var halvveis. Men siden jeg selvsagt sto der og knota litt på mobilen så merka jeg jo det og kunne bare starte den igjen. Og det må jeg bare si, hadde det ikke vært for denne sportsappen, og at jeg legger ut disse greiene på facebook, så tror jeg ikke jeg hadde kommet så langt som jeg har gjort til nå. En kan jo liksom ikke bare kutte ut igjen, når en har publisert dette her for all verden. Det forplikter litt på en måte. Selv om facebookvennene mine sikkert er drittlei hele greia, så fortsetter jeg nok på dette viset. Jeg blir sprekere, de blir lei av meg, men det skal jeg nok overleve.

Dagens outfit. Særdeles sporty som du ser. :o))

Ønsker deg som kikker innom ei god helg. Jeg skal på jobb om en drøy time, så denne helga er av den litt avstumpa typen for min del.

16 kommentarer
    1. karenmarenmette: Kjipt å gå ut når det regner, men når du har gått noen meter så er det helt greit. Og når du er blitt gjennomvåt så gir en litt blaffen og det betyr egentlig ikke en dritt. ;o)) Hunden min er en gammel dame nå egentlig. Merker litt på ho at ho snart er åtte år. Schæferhunder er jo ikke kjent for å bli så skrekkelig mye mer enn 10-11 år. Iallefall ikke uten masse sykdommer og dritt. Men som alle andre ting så fins det jo unntak her også. Får håpe mi er et av de! <3

    2. Poenget mitt er at vi begge har begynt etter 40, og det er tungt 😉 De som begynte da de var 20 har det litt lettere hvis de har fortsatt hele veien liksom. Jeg har aldri trimmet og da blir det slitsomt å begynne, over 40 😉

    3. Anonym: Hehe .. du har jo et par år på deg da, om du skal vente like lenge som meg. ;o) Men bedre seint enn aldri da. Om du kikker litt tilbake på bloggen min så var det ikke mye sprek kjærring dette her. Iallefall ikke på den tia bloggen så dagens lys. Men det er visst håp for alle!!

    4. fruensvilje: Takk, takk. :o) Det er vel ikke akkurat i løpet av SOMMEREN .. for jeg har ikke gjort så mye for å opprettholde dette her hele juli måned. Var nesten som å starte på nytt igjen nå .. Tungt!!

    5. skal si du har blitt sprek og sporty i løpet av sommeren :)) synes du ser flott ut eg.
      Klart bikkja vil være med ,det skjønner jeg vldig godt :)og dei lærer fort.
      Ønsker deg en fin jobbøkt

    6. Hei. Jeg ser kommentaren min har blitt anonym, og det var ikke meningen. Jeg er innlogget på bloggen og skjønner ikke hvorfor det skjer sånn innimellom. Ønsker deg fortsatt god vakt og god helg 🙂

    7. Jeg synes du er kjempetøff Marit. Det er pyton å BEGYNNE å jogge når man er over 40, men det gjorde jeg også. Og det blir jo bedre litt etter litt. Og jeg tenkte også at det hørtes som en fleip, om none skulle sagt det om meg for noen år siden at jeg kunne jogge 😀 Men det blir moro etterhvert, hvertfall LITT bedre enn i starten 🙂 Herlige bilder også forresten 🙂

    8. Du får ha en god vakt, og en god helg! Flink og supersprek er du som tenker tur med det samme du våkner. Håper egentlig jeg også kommer til å tenke på det når jeg våkner en dag 🙂

    9. Herleg og sprek er du !! No skal eg ut ein tur med min vesle kvalp.. For han blir jo bitteliten i forhold til dine fine hund.. Godt å kome seg ut sjølv om det regnar då.. Min hatar regndropar. Øver og øver. Men no er det visst opplett so no må eg få han med ut 🙂 vi treng tur begge too !! Ha ein kjempe fin fredag no Marit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg