Så var det slutt ..

Ikke sommerværet altså. For det blir visst bare bedre og bedre fremover .. men ferien! Skrekk og gru. Tre uker er allerede over, og i morra er det jobb igjen. Kan ikke akkurat si at det frister så veldig. Hadde ikke blitt lei meg om jeg kunne tatt tre uker til fra nå. Men det er jo umulig. Dessverre. 

Det går så fort. Lurer på hvorfor ferieuker alltid forsvinner så mye kjappere enn normale uker. Svupp, så er det over. Bare sånn. Helt plutselig. Nesten før det har begynt.

Vi har hatt det fint. Selv om den første uka var litt for mye jobbing og ikke så mye som likna ferie. Men sånn er det jo. Det er derfor jeg aldri i livet hadde kjøpt meg ei hytte. Men når en først sitter her ute i skjærgården og har arva, så må en vel bare gjøre det beste ut av det. Vi har noen tinglyste klausuler på denne plassen som nok ikke er så lukurative for oss som eier det. Det er kanskje grunnen til at vi aldri har fått taksert eiendommen. Det skal gå i arv til våre barn. Min søsters og mine. Og det skal ikke tilfalle noen andre, uansett hva de legger ned i arbeid og eventuelt penger her. Så de stakkars mannfolka som velger å bli sammen med oss får bare jobb med dette her, mot å være her så lenge de oppfører seg greit mot eierne. Vår far, som faktisk heller aldri eide dette, var veldig nøye på hvordan han formulerte papirene når vi skulle ta over. Her er det damene som har regjert i generasjon etter generasjon .. men etter oss så kommer det noen sønner inn i bildet, så da er det slutt på de “mektige” kvinnene på denne haugen. ;o) De må iallefall dele med sin bror og fettere. Det blir litt flere eiere også da, men heldigvis er ikke det mitt problem. Jeg håper bare de klarer å bli enige seg imellom og ikke lage noe spetakkel ut av arven når den tid kommer. Selv om det sikkert ikke er den letteste oppgaven i verden.

Vi kom oss avgårde på båttur. Med hyttenabo’n i kjølevannet. Og det var kjempekoselig. Målet var Risør, og det klarte vii. Eneste ulempen var at jeg ble syk. Vondt i halsen og hodet. Skrekkelig forkjøla og helt utslått. Såpass ille at jeg lå inne i kahytten da vi dro fra Risør. Klarte ikke sette meg opp en gang. Er ikke helt pigg enda og det har vært noen harde dager, ei halv ferieuke rett i dass omtrent, men heldigvis er jeg på bedringens vei nå da. Takk og lov for at de solgte Ibux og Paracet i Risør også, for sånt har jo aldri jeg med meg .. 

Vi hadde et par fantastiske gourmetopplevelser langs kysten. Før sommerforkjølelsen slo meg ut. Mer om det kommer nok etterhvert. Blogglysten har fortsatt ferie. Måtte bare innom en liten tur for å ikke bli helt glemt .. ;o)

I går var vi på konsert i Fjæreheia ved Grimstad. PULS fra Vennesla leverte, som vanlig, vanvittig bra. De er rett og slett nesten bedre enn originalen Pink Floyd! Fantastisk lysshow og en knallfin kveld. Som forøvrig starta kl. 14 på hytteterrassen sammen med gode venner, reker og champis. Utslitte, men fornøyde med lørdagen var vi tilbake til utgangspunktet vel 12 timer etter at vi starta. Verken forkjølelsen eller øresusen hadde vel så godt av den kvelden, men psykisk tror jeg ikke det gjorde så vondt .. har arkivert kvelden under  * GODE MINNER * som er greie å dra frem en iskald vinterdag når snøstormen uler rundt hushjørnene.

Håper dere har det bra alle sammen. Og til deg som fortsatt har en uke eller tre igjen av ferien: Nyt hver dag som om det skulle være den siste. For plutselig er den der, den aller siste feriedagen, uten at du helt fatter hvor alle de andre tok veien.

6 kommentarer
    1. Engla: Godt å ha noen flotte sommerbilder å kose seg med når høsten setter inn. Og de har jeg mange av! ;o) Fortsatt god ferie til dere.

    2. frodith: Kjenner den følelsen. I fjor hadde vi sein ferie, veldig sein. Så alle på øya reiste inn en eller to uker før vår ferie var slutt. Det var kjipt det også .. da ble det plutselig høsten liksom. Sånn over natta omtrent. Merkelig følelse. Men tre ukers sommerferie er litt lite da .. selv om jeg aldri har hatt lengre ferie sammenhengende.

    3. fruensvilje: Sol etter arbeidsdagen er ikke så greit da .. hehe. Men er jo glad for at de som har ferie nå også får litt fint vær da. Det er ikke det lissom. Høres fantastisk ut å være i starten av tre ukers ferie. Uff, så fort våre forsvant, og det enda vi ikke har opplevd noe særlig. Rart. God ferie til dere.

    4. god morgen.Det er ikke kjekt når ferien plutselig er over når det er så flott vær,men jeg håper dere får litt sol etter endt arbeidsdag også :))vi begynner kosen i dag og har 3 deilige uker forran oss:))så jeg skal nyte ja

    5. Så deilig du har hatt det 🙂 Det verste er at når andre begynner i jobb igjen, så føler jeg at MIN er slutt også :-/ rart.. Men jeg har fi noen uker til altså 🙂 klemmer og lykke til på jobb <3

    6. Herlige bilder og gode minner <3
      Håper du har kosa deg max i ferien din og at jobbværdagen blir fin. Her har ferien så vidt begynt, men plutselig er den over, så vi nyyyyter lykkeliten og jeg 🙂
      Ønsker deg en riktig god natt 🙂
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg