Elendig kundeservice og teite parkeringsvakter

Dette har vært en drittdag! Vi durte avgårde for å kjøpe takrenner og alt som måtte til. Nettsiden til ByggMax fortalte at de hadde alt på lager. Da vi hadde plukket det vi trengte og bare manglet festene så var den hylla tom!! – Svinn, sa de på butikken. Spurte når de forventet dette inn igjen, og de bare trakk på skuldrene! Spurte om de kunne ha dette butikken i Arendal, og det ante de ikke. Ikke gadd de prøve å finne frem telefonnummeret heller. Om en ringer selv så kommer en bare til et sentralbord i Oslo, og de kunne ikke hjelpe med en dritt de heller. Vel er det en billigbutikk og vi kan ikke forvente at de skal hjelpe og plukke frem varer og fortelle hvor mye vi må ha. Det er helt greit at det er basert på selvbetjening. Men hallo, det må da gå an å kunne svare på enkle spørsmål, eller for eksempel ringe den andre butikken i Arendal for å sjekke at de virkelig hadde inne disse delene. Står på nettsiden, jada, men det sto også på nettsiden at de hadde det her i byen. Litt langt å kjøre til Arendal for nok en bomtur … Og vi hadde tross alt kjøpt for over 3400 kroner i denne omgang, så litt behjelpelige kunne de ha vært. Synes jeg.

Vi dro til Arendal. Fikk det vi skulle, og fant ut da vi kom tilbake til hytta at vi hadde glemt alt av beslag som skal mellom taket og takrenna .. så da er vi omtrent like langt som vi var i dag morges. Eller enda verre: som vi var i fjor sommer, eller sommeren før det. Det er nok ikke meninga at vi skal bli ferdige med noen ting her ute, må visst bare innse det snart.

Med Easy-park oblat i bilvinduet, parkeringsapp på mobilen og pågående, betalt parkering på Tømmerstø brygge klarer likevel parkeringsvakta å gi oss bot!!! Inkompetente jævel sier jeg bare … enten har de ansatt en blind sommervikar, eller så er han/hun stokk dum!!! Vel er det ca. en halvmeter fra der bota ble festa til toppen av vinduet til der oblatet henger .. men herregud da!!! Er det mulig? “Gyldig billett ikke synlig i frontrute” står det. Men når du betaler med denne oppskrytte appen, som altså skal være så enkelt og greit, så har man faktisk ikke noen billett. Da er det vel parkeringsvaktas ansvar å sjekke om oblatet er på plass og så eventuelt sjekke om det er en pågående parkering her. Noe det var. Den starta 15 minutter før bota ble skrevet ut, og varte til 45 minutter etter.

Jeg er så forbanna! Mest på EasyPark (eller EuroPark som skreiv ut boten da). Hadde jeg møtte det menneske så hadde jeg gladelig fortalt hvilken inkompetent dust han var. Kanskje like greit at jeg ikke var der akkurat da …

Nå har jeg klaget både her og der. Så får vi se da, om vi får et svar. Minst tre ukers behandlingstid når du klager på en parkeringsbot. Tre uker!! Selv om jeg har kvittering på parkeringen. Så den og bildet av oblatet er lagt ved i mailen. En helt enkel sak, som ikke kan ha mer enn en løsning: At boten blir strøket. Men dette skal jeg altså gå rundt og tenke på hele sommerferien. For jeg hater når ikke ting er som det skal. Når det ikke blir ordnet opp i med en gang. Og det blir ikke lettere når jeg ikke kan gjøre noe fra eller til selv.

Starten på ferien kunne ha vært bedre ..

#kundeservice #byggmax #parkeringsbot #easypark #europark #bot #drittdag

4 kommentarer
    1. Helt enig i at det ikke skal så mye til når man jobber på butikk å yte litt bedre service enn dere fikk, men for parkeringsvakten sin del så er det sikkert bare en som burde hatt litt bedre opplæring eller en menneskelig glipp – de ordner garantert opp. Jeg fikk purring med 50% ekstra å betale for en bot jeg aldri hadde fått (sikkert noen som hadde hatt det kjekt med å nappe den av bilen), og det ordna seg raskt så jeg bare fikk betale den første bota 🙂

    2. skjønner att du blir både sint og frustrert over slike ting som ikke behøvde å inntreffe.Ellers synes eg att butikker som har nettsider kunne vært flinkere med å oppdatere sidene sine.Håper dagen i dag blir bedre enn i går da :))

    3. Huff, ja dette var elendig service, det burde være en selvfølge at de tilbyr seg å ringe en annen butikk i kjeden for å høre om de har på lager, har aldri hørt maken til uhøflighet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg