Onsdagens topptur – Den omvendte båt

225 meter over havet, med fri utstikt helt til Randesund og hytta – og vi så ikke en dritt!
Sånn kan det gå når en velger feil dag å bestige toppen på!
Eller så var det yr som ombestemte seg i siste liten, noe gikk iallefall galt.

Turen var grei den, selv om det var regn i lufta og tykk tåke.
Vi gikk inn fra Jegersberg,
og etterpå viste SportsTrackeren min
at vi hadde gått 8,31 km på nesten to timer.

Fra tidligere mener jeg å huske at dette var en laaaaang og slitsom tur. Jeg tok feil.
Og jeg var altså ikke et lite barn sist jeg var her, selv om det er ganske lenge siden.
Men nå er det jo skrekkelig lenge siden jeg var et barn også da.
Vil helst slippe å tenke på det ..

Våkna til en grå og regnfull dag i dag også.
Men det skal visst lysne, etterhvert. Noe det egentlig skulle i går også ..
Trenger forsåvidt ikke bli så skrekelig fint vær for min del, jeg skal jo på jobb.
Og etterpå skal vi ha nok en spinningtime. Om været da er helt knall så blir det veldig feil.
Føles dustete å gå inn for å trene når sola skinner, fuglene kvitrer
og vi har alle de flotte turmulighetene rett utenfor stuedøra.

Men spinning blir en helt annen type trening.
Jeg blir ikke så utkjørt av å sykle langs sykkelstiene/veien her.
Men det kan jo ha noe med at en er ute blant folk og ikke tør ta’n helt ut?
For eksempel at jeg går opp Tinnheiabakken istedenfor å prøve å trø helt til topps.
Ikke så kult å være lilla i toppen og nesten ikke ha pust igjen når det er masse folk rundt.
I spinningsalen er det til dels dempet belysning og alle har nok med seg selv.
Dessuten er det faktisk gøyere enn å bare sykle,
så vi får gruble litt på dette i løpet av ferien tenker jeg: om vi skal
melde oss inn på et treningsstudio igjen og dra denne nye livsstilen enda et hakk
nærmere noe som likner på skikkelig trening.

God torsdag til deg som kikker innom.
:o)

5 kommentarer
    1. trasigt med tåke,men en fin tur uansett,flotte var dere begge to :))så nå har dere en fin anledning til å ta turen en gang til ,uten tåke vel og merke

    2. Såg ut som det var en fin tur, selv om utsikten ikke akuratt var noe og skryte av 🙂
      men en har fått beveget på seg og kroppen er brukt om ikke annet da.. kanskje en ørliten trøst?
      jeg spinner av og til, synst det er morro, en blir pusha og det er flere som er der sammen!=)
      men det er nok noe dere finne ut av, kanskje dere kunne prøvd bare en time eller to også, for og se om det var noe for dere?

    3. Har aldri vært der jeg, tenkte jeg skal ta turen til neste sommer når småen er litt større. Hører mye om å fint det er å gå der 🙂
      Hehe jeg hadde ikke fått meg opp den føste bakken til kobberveien en gang på sykkel jeg, så skjønner du ikke vil trø helt til toppen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg