Førskoledag – og kos med jentene mine

– Mormor, ser du sekken nå?
I dag var snuppa på førskoledag, og jeg og mamma’n var med.
En stor dag, og jeg må innrømme at jeg måtte
tørke et par tårer der jeg sto og så på alle de skjønne, små som er årets førsteklassinger.
Rart at jeg liksom er mormor til ei skolejente.
Jeg synes jo ikke det er så skrekkelig lenge siden mora hennes begynte på skolen.

Etterpå var vi i Ravnedalen.
Koste oss med litt mat og is, sammen med den andre dattera mi og barnebarnet.

Familiens yngste fikk sin aller første is.
Jeg tror den falt i smak!

Gress og blomster er også ganske ok å spise ..
bare sånn i tilfelle du har lurt på det.

Skolejenta med mamma’n sin.

To kusiner som har veldig mye glede av hverandre.

Dagens hovedperson, skolejenta, sammen med mamma’n.

Snuppa, som snart er et år, og stort sett blid som ei sol.

Og nå er det jaggu like før ho kan gå helt aleine også.

Tusen takk for i dag, jentene mine. <3 Jeg er så heldig som har akkurat dere.

7 kommentarer
    1. for et fint innlegg!! og ikke minst fine mammaer og unger!!
      kan fint tenke meg det vart et rørende yeblikk når en står på skolen, med barnebarn!!:) så koslig at du var der da! husker jeg selv hadde med meg min bestemor da jeg begynte! jeg var såå stolt av at hun ble med!! 🙂
      Håper du har en fin fin dag!:D

    2. Nydelige bilder, døtre og barnebarn! Og Ravnedalen er jo også fantastisk! Lenge siden jeg har vært der, kanskje på tide å ta en tur en dag! 🙂
      Johannes skal på førskole neste uke, og jeg tror kanskje jeg er mer spent enn han. Det er så viktig for resten av livet at man trives og har det godt på skolen. Spent på lærere og de andre elevene. Spent på hvordan alle finner seg til rette, og at de finner gode venner som hjelper dem og inspirerer dem til gode ting, istedenfor ramp og tull Og han gleder seg veldig! Kommer nok et innlegg om det fra meg, om ei uke 🙂

    3. fruensvilje: Går nesten litt for fort ja. Her har de bare en førskoledag, og både mamma’n og jeg var der. Jeg satt riktignok og venta på utsiden da skolejenta var i klasserommet og mora på foreldremøte. Men synes det er veldig koselig å følge henne opp. Jeg var jo til og med med på fødselen, og så bodde de her på hybelen de tre første årene etter det, så ho er jo nesten litt mi også. ;o))

    4. så nydelige jenter du har :))kjekt å kunne ha en slik fin dag sammen.
      Vi har vist like gamle barnebarn du og jeg,veslejenta vår skal på sin første skoledag 5 juni,da følger mammaen medan jeg tar henne med dag 2 :)) tida går fort ,og nå som dei er skolebarn så går nok tiden ennå raskere

    5. Så fine bilder av både barn og barnebarn! Du har all grunn til å være stolt! Husker når mine begynte på skolen, det er en stor dag, ikke bare for skolebarna! Tårene kryper litt frem i øyenkroken da. Barna vokser fort og det er bare å nyte tiden med dem mens man kan. Sånne helt små skal smake seg gjennom mye, og det kan være greit å ha smukken på plass, så går litt mindre feile ting inn i munnen. Kan du skjønne at sølevann, sand og gress er noe å smake på?

    6. Herlige bilder:) Du har grunn til å være stolt!
      Slett ikke rart at mormor må tørke en tåre.
      Ja, jeg blir nesten rørt ved tanken……men jeg har ikke barnebarn:(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg