Ohlala – veiedag

Så var jeg vel kommet til den 6. uka i slankeperioden min. Forrige uke gikk rett i dass, sånn omtrent. Fordi vi var på tur til Gdansk og jeg lot NOKA-produktene, slanking og dårlig samvittighet bli liggende igjen hjemme. Det straffet seg selvsagt, og da jeg kom hjem hadde jeg lagt på meg nesten 2,5 kilo. Dritkjipt!!

Men siden da har jeg vært særdeles flink. Gått langt og spist lite. Så jeg hopper likegodt til resultatet med en gang:

Startvekt 102 – i dag 94,1
Mål bryst ved start 122 cm – i dag 117
Midjemål ved start 107 cm – i dag 101
Hoftemål ved start 109 cm – i dag 105

Det betyr at jeg har kvitta meg med de kiloene jeg dro med meg hjem fra Polen. Forrige mandag veide jeg 97,2 – i dag veier jeg 3,1 kilo mindre. Men målene står ganske still. Likevel er jeg godt fornøyd etter denne uka. Jeg fikk på meg ei bukse i dag som jeg ikke har brukt på to år. Den er til og med ganske romslig. Jippi!! Det går rett vei nå. Og jeg er kommet under 95 til og med. Neste delmål må være 90. Men fortsatt er det langt igjen.

Frokostshake med smak av vanilje og karamell.
2 dl skummet melk, 2 dl vann, 5 isbiter,
2 måleskjeer vaniljeshake- og 1 måleskje karamellshakepulver.
Nam, nam.


Egentlig var det godt å komme hjem til NOKA-maten min igjen.
Selv om jeg til tider har lyst på ei skive brød eller vanlig müsli. Normal mat altså. I helgene blir det mer normal frokost, og middag spiser jeg hver eneste dag. Mulig jeg bare kommer til å fortsette slik fremover,  for jeg føler meg mye bedre enn på lenge med denne dietten. Ikke oppblåst, ikke vondt her og der, og mye mer opplagt enn om jeg skulle stappe ned all verdens usunne greier. Så da hjelper det jo for noe i det minste. Selv om jeg synes vektnedgangen går litt sakte. Det er jo tross alt bare litt over en kilo i uka i snitt. Uff. Det tærer skikkelig på tålmodigheten min dette.

Hele forrige uke hadde jeg en plan om å stå opp grytidlig. For å ta en kjapp trimtur på morrakvisten. Med en sjokkskada hund som aldeles ikke er vant med å bevege seg for mye på den tiden av døgnet. Men ho slapp unna, hver eneste dag. For kjærringa orka ikke! Istedenfor ble jeg liggende i senga og halvsove til det ble så liten tid til å dusje og stelle meg at jeg nesten kom for seint på jobb. Ååhhhh! At det skal være så vanskelig da! Jeg som var den morrafugle før i tia.

Visste du forresten at en Noka-shake er perfekt å ta før en trimtur. Holder tørsten vekk en god stund og gjør at en har litt å gå på. Sånn som i går da vi gikk før frokost. Drømmemannen spiste ikkeno’, så han var jo halvdød av sult da vi kom hjem etter tre timer. Halvannen mil ble det, og det samme har jeg gått i dag – på trilletur med barnebarnet og min eldste datter. Men det var altså ikke i skogen. Vi tok en bytur og en svipp nedom fiskebrygga. Fantastisk vær her i dag også nemlig. Skikkelig sommer. :o))

Håper du har hatt en flott start på den nye uka. :o)

Midtlivskrise på facebook finner du HER.
#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #shake #diett #slankekur #vektnedgang

5 kommentarer
    1. Så flink du er!
      Bra at du la igjen alt inkl. dårlig samvittighet da du dro på ferie 🙂
      Ønsker deg en herlig kveld <3
      Klem fra Engla

    2. så flott da :))var jo det jeg sa,det som kommer fort på forsvinner fort også :))
      Starte dagen uten noe innabors er ikke noe for meg heller å tenke på,halv batteri blir en liksom ikke sprek av :))
      Sommer hørtes deilig ut,er jo fint og tørt her også,men vi hartåke i fjella og nå på ettermiddagen kom en kalde vind,så nå har jeg trekt i hus :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg