Sommervær og barnebarn

Den aller minste var ikke ei av de vi hadde med oss i helga,
ho lånte jeg bare på en liten trilletur på fredagen.
Men jeg skal få æren av å tilbringe litt tid med ho igjen i morra tidlig.

 

Etter å ha hentet 5-åringen i barneselskap, måtte vi jo ut å lufte hunden i jungelen.
Vi var ute i vel en time, og ungen trodde jo aldri vi skulle finne hjem igjen.


Ikke rart at turen tok dobbelt så lang tid som den pleier …
for det var jo så utrolig mye å studere, for ikke å snakke om å leke med.


Jeg trodde aldri vi skulle komme oss forbi denne løvhaugen .. ;o)
Og ikke synes jeg det var så veldig stas å få håret og tøyet fullt av ekle,
halvråtne blader heller .. men hadde ikke hjerte til å ta gleden fra snuppa.


Hærlig!! Til og med en dårlig dag kan gjøre helomvending
i selskap med slike fantastiske små mennesker. <3

 

Noen ganger hadde det vært ok å vært barn igjen. Helt bekymringsløs, elsket og tatt vare på. Det er iallefall sånn en barndom burde være, selv om jeg veldig godt vet at ikke alle har det på den måten. Dessverre. Vi har lånt et par barnebarn. Den ene på overnatting, og den andre bare på lørdagen. Kjempekoselig.

 

Tegnekonkurranse i Kvadraturen, og skuffelsen var enorm da det ikke ble noen gevinst.
Heldigvis blir det fort glemt igjen.

 

I sentrum var det stormende jubel og fullt kaos. Color Line med samarbeidspartnere hadde boder med gode tilbud og gratis smaksprøver. Tegnekonkurranse og besøk av Captain Kid. Jeg hater jo sånt. Kan ikke fordra store folkemasser, skubbing og køgåing. Folk som er overfebriske for å få fatt i noe gratis. Det være seg noe sukkertøy, smaksprøver på spekemat, eller bløtkake! Men hva gjør man ikke for barnebarna? Faktisk enda mer enn en gjorde for egne unger, bare sånn at du kan begynne og stålsette deg om du enda ikke er kommet så langt .. Men kø for å få et stykke kake, den klarte ikke en gang to barnebarn å få meg til å stå i ..

Da er det bedre og sette seg på en restaurant og kjøpe maten! Det kunne jo vært stas, om bare ikke denne barneporsjonen hadde vært så kunstnerisk tilberedt.

 

Sånne rare pølser er uspiselige. Iallefall i endene ..
bare sånn i tilfelle du lurte.


– Og hvorfor har de gitt meg dette? utbrøt Filip i vemmelse da han oppdaga grøntforet.
Morfaren kunne ikke vært mer enig og var igrunnen ganske så fornøyd med barnebarnet.

 

Denne småspiste lille frøkena fikk i seg en del ho også.
Uten noen form for analysering av innholdet på tallerkenen, for ho spiser det meste,
det er bare det at det tar så skrekkelig laaaaang tid.

 

Vi var begge enige i at det hadde vært en fantastisk dag. Vi føler oss veldig priviligert som allerede har fire barnebarn. Men det var absolutt ikke vanskelig å levere de fra seg igjen! Det er jo nettopp en av fordelene med å kun ha de til låns innimellom. Og jeg må jo innrømme at det er ganske slitsomt. Det fins en tid for alt, og vår tid som småbarnsforeldre er definitivt over for lengst.

 

Søndagen fortsatte med samme flotte sommerværet. Og det var tid for ukas andre langtur. 1.5 mil ble det i dag. Varmt og klamt, men var ganske så fornøyd med innsatsen når vi kom hjem igjen etter tre timer. Til og med drømmemannen måtte innrømme at det ikke var så ille som da vi begynte med denne trimminga.Det hjalp sikket litt at han hadde fått ny treningsbukse også da. Mye lettere enn den joggebuksa eller overtrekksbuksa han normalt har gått i. Her gjelder det å legge forholdene til rette, for det er jo mye koseligere å gå sammen med han enn å gå aleine. Dessuten har han ikke vondt av å bevege seg litt i Guds frie natur han heller. Jeg merker enorm forskjell på formen, både min og hans. Det er en god følelse! Og i morra er det veiedag igjen, håper det ser litt  bedre ut enn forrige uke ..

Møtte veldig lite folk. Men to huggorm. Det er ikke fullt så koselig.

Hadde egentlig en plan om å gjøre reint og stelle i hagen i dag. Men det skar seg totalt. Er fortsatt ikke helt der at jeg får enorm energi av disse gåturene. Snarere tvert i mot. Fikk bare klippa plenen og lukt i et av bedene. Men resten løper jo ikke avsted. Dessverre. Herregud så mye jeg skulle ha gjort, både inne og ute. Hjemme og på hytta. Får litt abstinenser når jeg ser meg rundt, og føler at jeg aldri blir ferdig noen steder. Tror jeg må finne på noe lurt på tomta her, sånn at det kan bli litt mer lett å holde.

Noen som vil ha litt ugressavleggere? Her har vi det meste, i ubegrensa mengder .. Det eneste vi ikke har av elendighet i hagen er brunsnegler, og det er vel egentlig noe å sette på pluss-lista.

Håper du har hatt ei fin helg. :o) Her er det snart tid for svinesteika .. skrekkelig sein middag i dag .. og mitt første måltid som ikke har noe med NOKA-dietten å gjøre.

7 kommentarer
    1. Det var da noen utrolig nydelige Barnebarn du har!!
      det ene bilde, hvor hun kastet bladene opp, var helt utrolig! det lyste liksom barneGlede av det!:)
      Kjenner igjen den med hvor utrolig mye glede en kan ha av slike små mennesker!
      en blæ dag, kan fort bli en utrolig fin dag, og det “bare” pga av småtroll som dette <3

    2. Herlige bilder og herlige unger 🙂 Særlig det med de halvråtne bladene 😀 Herlig <3 Klart man blir i godt humør, og fantastisk med bilder i fart 🙂

    3. dere har hatt en fin og aktiv helg dere også ser eg ,og måltidet dere kjøpte ute til dei håpefulle fikk meg virkelig til å trekke på smilebåndet hi hi,første gang jeg ser ei grillpølse med fasong som en blekksprut i begge endene hi i

    4. annebe: Tusen takk. :o) Ja, de er kjempeskjønne! Selvsagt finest i hele verden. ;o)) Og jeg har faktisk aldri brydd med noe særlig om andre barn enn mine egne, så det er litt rart at en kan bli så tussete og bløthjerta sånn i på tampen av den aller siste ungdommen. Hehe ..

    5. Så fine barnebarn du har, ser koselig ut…
      Har ikke barnebarn selv enda, men elsker barn , så det blir nok hyggelig om det kommer noen
      etter hvert..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg