Stress, massasje og fornøyelser

Dagene fyker så alt for fort avsted. Synes jeg. Det er ikke mer enn at en har klart å komme seg ut av dyna, så er det jaggu på tide å krype inn under den igjen. Pliiiis, kan noen sakke ned farten litt ..? Noen ganger føler jeg at hele livet bare forsvinner. Sviiiiits. Så er det over .. før en har rukket å gjøre halvparten av det en har lyst til før en pakker kofferten for godt. Ingen god følelse. Og jeg har så sykt mye jeg vil rekke. Vil se. Vil oppleve.

Tirsdag etter jobb bar det rett avgårde til litt egenpleie. Massasje. Jupp. Jeg forsøkte igjen, med skrekkblandet fryd. Men jeg har ikke helt glemt den fantastiske følelsen av at jeg fløy ut derfra første gang jeg var der. Selv om timen begynte med ei kjærring stiv som en stokk oppå benken. Jeg liker jo ikke sånt. Bli tatt på av fremmede. Klarer ikke å slappe av. Men etterhvert, mot slutten av timen, så sov jeg nesten! Hehe .. åsså den følelsen etterpå. Ubeskrivelig. Rett og slett ubeskrivelig.

Jeg følte meg 20 kilo lettere enn da jeg gikk inn. Så du skal se at dette kan hjelpe på vekta også. ;o) Nei, fra spøk til alvor, jeg er stiv og støl, har vondt i nakken og ryggen og stort sett over alt. For mye bevegelse i det siste sikkert. Det kan ikke være sunt.

Mandag gikk jeg hjem fra jobb med den hodeverken. Det er skrekkelig lenge siden jeg har kjent på den. Så jeg fikk litt panikk. For at migreneanfallene er på vei tilbake. Så dette er litt forebyggende. Eller rett og slett en oppmuntring til meg selv, fra meg selv, fordi jeg tross alt har gått av meg nesten 7 kilo. Bare så synd det er minst 7 kilo til her som jeg ikke vil drasse rundt på. Eller, ikke bare 7, men nærmere 15 ..

Etter knainga var det tid for hønesamling. Det er jo alltid kos i Syforeninga uten en tråd. Denne ganga var vi to i manko. Ikke alltid så lett å få det til å passe for seks stykker. Iallefall ikke når halvparten av oss jobber skift på forskjellige tidspunkt. Og innimellom er det jo andre ting som kommer i veien, selv om terskelen for å droppe syforeninga er ganske høy, hos de fleste av oss.

Ellers går dagene som de pleier. På jobb er det tid for nye nedskjæringer, så det henger jo litt over oss det også. Men selv om jeg sikkert står i fare for å miste jobben, etterhvert, så tar jeg det ikke sånn inn over meg som jeg gjorde for et års tid siden. Naturlig nok. For da hadde jeg jo syk datter og masse å tenke på, så hele verden falt lisom sammen på en gang. Min verden iallefall. Jeg klorer meg bare fast så godt jeg kan, og håper at jeg fortsatt sitter igjen når kuttene er over.

Fortsatt god torsdag til deg. :o) Nå tar jeg lunsj, ute i det fri.

7 kommentarer
    1. Massasje er sjeldent godt når man trenger det…… Og jeg får alltid hodepine etter massasje. Stå på med det du har satt deg fore! Klem, klem 🙂

    2. massage er jammen meg en blandet følelse ja!:) haha
      elsker det, men det er sååå vondt!!
      men en føler seg så mye lettere etterpå:)
      Men er helt enig i det du sier, det og bli tatt på av fremmede, er ikke noe ideelt her heller!:P

    3. masasje er vidunderlig,godt å høre att du også har oppdaget det ,selv om hendene er en fremmeds hi hi.
      Nyt dagen og kos deg ute i det fri med lunchen,her er det vått så min lunch inntar jeg innomhus i dag :))

    4. Det er lenge siden jeg har skikkelig massasje, noe som hadde vært veldig deilig…. Sist jeg var å stelte bena mine så ordnet jeg en time til en etterlengtet hudpleie… Det er 1,5 time med ren nytelse hvor jeg kan flyte bort og slappe av :o)).
      Jeg har det litt som du, dagene går altfor for fort… Ikke det at det er så ille, hvis de bare bremser opp til saktegående når sommer og sol kommer :o))

    5. Det så utrolig deilig ut med massasje nå, jeg er også stiv som en stokk og hadde trengt det. Men er liksom litt sånn som deg at jeg synes det er litt vanskelig i starten… Men manuellterapeuter, elsker dem, da er man smør når man kommer ut igjen.. Håper du får en fin dag med hønsa også 😀 Ha-ha

    6. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg