Dagens tur – Kvislevann

Kvislevann ligger i Songdalen kommune.
For å komme hit tok jeg Den Gamle Postveien via Suldalen over Groheia.
Dette er en veldig fin tur, som egner seg for de aller fleste,
til og med på sykkel kan du ferdes her.

Fra Suldalen i Kristiansand til Farvannet i Songdalen
går veien slik den ble bygget i 1790-årene.

Ni kilometer bilfritt turterreng i naturskjønne omgivelser.
Siden jeg går hjemmenfra og må tilbake til utgangspunktet ble løypa litt lengre.
Jeg snudde ved Kvislevann og gikk tilnærmet samme vei tilbake.
Alternativet hadde vært å gå langs E 39,
men det er jo ikke fullt så koselig.

Selvfølgelig måtte det jo regne i dag også.
Til tider ganske tett. Så vi var nok ikke noe vakkert syn,
verken jeg eller bikkja, da turen var over.

13 km ble det, på to timer. 6,5 km i snitt.
Så jeg hadde god fart, innimellom jogga jeg litt – tro det eller ei!
Men det var speselt i nedoverbakkene da ..
Er godt fornøyd med dagens tur, og håper bare kneet også klarte bragden
uten at det blir for problematisk i ettertid. Enn så lenge funker det greit!
Og akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke hørte på legen
som kun anbefalte korte, rolige turer på en halvtimes tid.
Det hadde jo vært like ille som å bare spise fem chipsflak fra en helt nyåpna pose!!
Altså: En kan egentlig like godt la vær!

Nå er det snart jobb på meg.
Og i dag skal jeg rett og slett skeie ut med en salat til kvelds.
Jeg er gått tom for NOKA-barer,
og middag rekker jeg ikke før jeg skal gå.

5 kommentarer
    1. fruensvilje: Ooooops! Den der må jeg ha litt tid på. Om jeg i det hele tatt får det til. Men skal prøve. ;o) Er ikke flink til å skrive på “kommando” – en av grunnene til at jeg ikke ble journalist.

    2. hei Marit.Jeg tar kjangsen og utfordrer deg til å skrive om humla,dette er en stafett og du kan lese om den og hvordan du går frem hos moseplassen 🙂

    3. så flott turtereng,vi ha også slike gamle postveier,vi har snakket om å gå en slik rute en gang men så langt har vi ikke kommet,nå ble jeg ennå mer fristet om veiene er så vakre :))
      Du er virkelig sporty for tiden og kjempeflinke :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg